Undeclared identifier 'Self'
Fra : Michael [2800]

Dato : 17-05-04 11:03

Hej,

Jeg får den her meddelelse når jeg forsøger at compile min dll fil

Undeclared identifier 'Self'

og koden ser ca sådan her ud

uses SysUtils, NMHttp;

var NMHTTP: TNMHTTP;
begin
NMHTTP := TNMHTTP.Create( Self );

Er der nogen der har en idé om hvad der er galt?

/michael

Fra : David Konrad

Dato : 17-05-04 11:37

"Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> wrote in message
> [...]
> begin
> NMHTTP := TNMHTTP.Create( Self );
>

> Er der nogen der har en idé om hvad der er galt?

Self eksisterer kun indenfor et object, og kun hvis objektet er created med
inherited kald til TObject's constructor...

Fra : Michael [2800]

Dato : 17-05-04 11:53

> Self eksisterer kun indenfor et object, og kun hvis objektet er created med
> inherited kald til TObject's constructor...
Det forstod jeg ikke ret meget af.
Kan du komme med et eksempel, please

/michael

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 12:48

Michael [2800] wrote:
> Kan du komme med et eksempel, please

Ret self til nil, så skulle det køre. Husk at kalde NMHTTP.free til sidst.

hilsen
Uffe

Fra : David Konrad

Dato : 17-05-04 14:42

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote in message

> Ret self til nil, så skulle det køre. Husk at kalde NMHTTP.free til sidst.

Mon man kan det? Det foresvæver mig, at jeg tilbage i oldtiden i forbindelse
med disse komponenter fandt ud af, at de rent faktisk *skal* være arvet af
en windowed kontrol for at kunne fungere, dvs modtage TCP/IP messages....?

Fra : Michael [2800]

Dato : 17-05-04 17:05

> Ret self til nil, så skulle det køre. Husk at kalde NMHTTP.free til sidst.

Hmm... det syntes ellers at jeg havde prøvet, men ikke desto mindre
virker det nu

Tak du ha'!

Og tak til jer andre også

/md

Fra : David Konrad

Dato : 17-05-04 14:45

> Det forstod jeg ikke ret meget af.
> Kan du komme med et eksempel, please

Self er en variabel der peger på objektet selv. Variablen sættes af
TObject's constructor. I stedet ofr self, kan du måske bruge den
form/datamodul NMHTTP-objektet er knyttet til, hvis det da er knyttet til
noget? Ellers prøv med nil, som Uffe foreslår - det kan da ikke gå værre
under alle omstændigheder