pause i et bash script
Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-05-04 16:57

Jeg har ændret i min dns opsætning, og vil se hvornår det bliver aktiveret,
dertil har jeg lavet
until [1 -eq 2]; do dig mail.milli.dk; done
men det går jo totalt amok, og er næsten ikke til at stoppe igen-)
Hvordan sætter jeg en pause ind således at det kun udføre et dig opslag pr
tja hvert 10. sekund

Kan jeg styre hvilken dns server dig skal slå op i? man dig bliver jeg ikke
kloger af,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Troels Arvin

Dato : 16-05-04 16:59

On Sun, 16 May 2004 17:57:14 +0200, Ivar Madsen wrote:

> until [1 -eq 2]; do dig mail.milli.dk; done
[...]
> Hvordan sætter jeg en pause ind således at det kun udføre et dig
> opslag pr tja hvert 10. sekund

while :; do
dig mail.milli.dk;
sleep 10
done

Fra : Jonas Hauge

Dato : 16-05-04 23:27

Ivar Madsen wrote:

> Hvordan sætter jeg en pause ind således at det kun udføre et dig opslag pr
> tja hvert 10. sekund

man sleep(1) - 'sleep 10' vil pause i 10 sekunder.

> Kan jeg styre hvilken dns server dig skal slå op i? man dig bliver jeg ikke
> kloger af,,,

Fra 'man dig':

The usual simple use of dig will take the form:

dig @server domain query-type query-class

Altså: dig @<dns-server> domain.tld

--
Mvh. Jonas