Naturlige Positive Drengenavne???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-05-04 15:20

Hej!

Vi skal på et tidspunkt være forældre

Og vi er begyndt at snakke navne, det skal være noget
naturligt, positivt uden æø eller å.
Man ved jo ikke hvilket land børnene vælger når de vokser op.

Indtil videre har vi et par pigenavne: Liv, Lykke etc.
Men drengenavne er ikke nemme at finde hvis det skal
være noget naturligt og positivt.

Nogen idér????

Mvh Henrik, Silkeborg

Fra : Insideout

Dato : 16-05-04 16:45

"Henrik (Silkeborg)" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Indtil videre har vi et par pigenavne: Liv, Lykke etc.
> Men drengenavne er ikke nemme at finde hvis det skal
> være noget naturligt og positivt.
>
> Nogen idér????

Noah Alexander hedder min dreng.

Mvh
Henrik

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-05-04 16:57

> Nogen idér????

jeg er ret glad for Kristoffer og Nicolas
.... jep, det hedder mine 2
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : "larsremmen

Dato : 16-05-04 17:07

Henrik (Silkeborg) wrote:

> [...]
>
> Indtil videre har vi et par pigenavne: Liv, Lykke etc.
> Men drengenavne er ikke nemme at finde hvis det skal

Jeg tror faktisk ikke der er nogen (læs: jeg kender ikke nogen)
drengenavne i stil med Liv og Lykke. Men passer død og ødelæggelse ikke
meget godt til drenge omkring de seks år

Liv er faktisk et pænt navn, men noget min eventuelle datter *aldrig*
kommer til at hedde

Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-05-04 17:29

> Jeg tror faktisk ikke der er nogen (læs: jeg kender ikke nogen)
> drengenavne i stil med Liv og Lykke. Men passer død og ødelæggelse ikke
> meget godt til drenge omkring de seks år

aah - nu faldt tiøren for mig - liv, lykke = tilsvarende drengenavne =
positive - ok - glem mine eksempler

Fra : Kristina S. Andreass~

Dato : 16-05-04 18:30

Hvad med Sejr/Sejer eller måske Thor

Fra : Mette

Dato : 16-05-04 19:54

"larsremmen<REMOVE> @hotmail.com>" <"larsremmen<REMOVE> skrev i en
meddelelse news:tkMpc.1291$yl6.262@news.get2net.dk...

> Liv er faktisk et pænt navn, men noget min eventuelle datter *aldrig*
> kommer til at hedde
>
> Lars

LOL! Ja, det ville næsten være mishandling

Fra : vadmand

Dato : 16-05-04 20:24

"Henrik (Silkeborg)" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og vi er begyndt at snakke navne, det skal være noget
> naturligt, positivt uden æø eller å.

Hvad mener du med "naturligt" og hvorfor må det ikke indeholde æ. ø og å?
Hvis du vil have forslag, må du uddybe det - i øvrigt også hvad du mener med
"positivt."

> Indtil videre har vi et par pigenavne: Liv, Lykke etc.

Den slags navne kan altså godt blive en belastning - sådan lidt ligesom hvis
man kalder drengen Alf , og han bliver to meter høj og vejer 150 kilo.

Vælg hellere neutrale navne, som ikke på forhånd sætter et bestemt stempel
på barnet.

Per V.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 17-05-04 00:28

> [...]
> Hvis du vil have forslag, må du uddybe det - i øvrigt også hvad du mener

Ja, jeg kender flere forældre der kører med på anti-æøå bølgen. :(

Måske er de på vej ud?

> [...]
> man kalder drengen Alf , og han bliver to meter høj og vejer 150 kilo.
>
> Vælg hellere neutrale navne, som ikke på forhånd sætter et bestemt stempel

Jeg er stærkt uenig i at man skal tage så stor hensyn til hvad barnets
fremtidige kammerater kunne finde på at sige. Hvis børn mobber andre p.ga.
ører, navne, hårfarve eller hvad ved jeg, er det børnegruppen der er
problemet, ikke offerets kendetegn.

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : vadmand

Dato : 17-05-04 08:35

"Ronny Nielsen" <ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremtidige kammerater kunne finde på at sige. Hvis børn mobber andre p.ga.
> ører, navne, hårfarve eller hvad ved jeg, er det børnegruppen der er

Og jeg mener, det er dybt egoistisk, hvis forældre ikke gør, hvad de kan,
for at forebygge eventuel mobning, bare fordi de har lyst til at give deres
barn et "naturligt" navn (hvad det så er).

Per V.

Fra : Anita

Dato : 17-05-04 13:15

"Ronny Nielsen" <ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> skrev

> Ja, jeg kender flere forældre der kører med på anti-æøå bølgen. :(
>
> Måske er de på vej ud?

Det er vel fordi at 'ungen' skal have sit eget domæne-navn, allerede inden
den kan skrive
Det er tilsyneladende en hefty trend, der er ved at slå igennem dér.

"Nå, det domæne er taget, vi må finde et andet navn til babyen"...?

Dog synes jeg personligt, at det er en fordel med et navn som udlændinge kan
håndtere. Det har været en fordel på mine ture ud i verden.

Venligst Anita

Fra : Nyberg

Dato : 16-05-04 20:58

> [...]
>
> Indtil videre har vi et par pigenavne: Liv, Lykke etc.
> Men drengenavne er ikke nemme at finde hvis det skal

Jeg kan ikke lige komme på navne i stil med de nævnte, men hvis man læser om
navnets betyding kan man jo finde noget der i stil med Victor (betyder
sejer) Magnus (betyder stor) osv.....

Hilsen
Malene mor til Magnus og Mathilde (hvis navn betyder herskerinde/kejserinde)

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 16-05-04 20:58

"Henrik \(Silkeborg\)" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in message

> Men drengenavne er ikke nemme at finde hvis det skal
> være noget naturligt og positivt.

Hvad i alverden er et positivt drengenavn? Er "Preben" negativt eller
positivt?

Jeg tror, at I må tale med en numerolog eller andre, som tror på navnets
indflydelse på personens karakter.

Sørg desuden for at ramme en positiv fødselsdato.

Mvh. JIB

Fra : Eva

Dato : 17-05-04 07:18

Har du overvejet at hverken Liv eller Lykke vil være særlig let for
udlændinge, i hvert fald ikke engelsktalende, at udtale, i fald barnet
skulle bosætte sig i udlandet?

Eva

Fra : Rikke Mors

Dato : 16-05-04 22:28

Henrik (Silkeborg) wrote:

> Indtil videre har vi et par pigenavne: Liv, Lykke etc.
> Men drengenavne er ikke nemme at finde hvis det skal
> være noget naturligt og positivt.

Hvad med Birk eller Ask.
I følge den nordiske mytologi hed de to første mennesker på jorden Ask
og Embla, så Ask er da et navn med en lang og stolt tradition og et
smukt symbol på livet.
Vi snakkede selv om at kalde vores for Ask og en evt. senere pige for
Emma, så det kunne lyde næsten som nordboernes Adam og Eva.

Rikke Mors

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 17-05-04 00:31

"Henrik (Silkeborg)" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Vi skal på et tidspunkt være forældre

Tillykke :)

> [...]
>
> Indtil videre har vi et par pigenavne: Liv, Lykke etc.
> Men drengenavne er ikke nemme at finde hvis det skal

Helt klart Ronny. Jeg kender ikke andre navne der på den måde udstråler
Held, succes, karisma og naturlighed.

I mange lande er det kun få der får lov at hedde dette prægtige navn, da man
vil undgå at det stiger folk til hovedet. Det er heldigvis ikke et problem i
Danmark.

Fra : karsten jørgensen

Dato : 17-05-04 06:30

HØRT

karsten

Fra : Allan Ødum

Dato : 17-05-04 10:44

Jeg vil anbefale Anders. Jeg har aldrig fået bank af en Anders som
barn.

Med venlig hilsen
Allan Ødum
www.alanius.dk

On Sun, 16 May 2004 16:20:22 +0200, "Henrik \(Silkeborg\)"

Fra : TriDane

Dato : 17-05-04 12:15

Allan Ødum <rager@ikkedig.dk> wrote in

> Jeg vil anbefale Anders. Jeg har aldrig fået bank af en Anders som
> barn.

Er det det eneste navn du kan anbefale?

mvh.
Kim

Fra : Allan Ødum

Dato : 17-05-04 16:59

Well, hvis Katrine var blevet en han, skulle hun have heddet Anders.

Med venlig hilsen
Allan Ødum
www.alanius.dk

Fra : Frederik Thorup

Dato : 19-05-04 11:28

Allan dum wrote:
> Jeg vil anbefale Anders. Jeg har aldrig fået bank af en Anders som
> barn.

Tjaa vi valgte også navnet Anders til vores førstefødte, da vi heller ikke
havde haft dårlige erfaringer med en Anders tidligere (ikke at vi har det
nu) Man har fandme mødt mange underlige mennersker igennem ens opvækst, og
vi ønskede ikke at navnet skulle give minder om eventuelle irriterende
mennersker

MVH
Frederik

Fra : TriDane

Dato : 19-05-04 14:58

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in

> [...]
> har det nu) Man har fandme mødt mange underlige mennersker igennem ens
> opvækst, og vi ønskede ikke at navnet skulle give minder om eventuelle

Vores den næste skal hedde Frederik, hvis det bliver en dreng. Det er
noget konen har fundet på, men jeg kan ikke regne ud, hvor hun har fået
ideen fra?

Men det er da et pænt navn

mvh.
Kim

Fra : Anita

Dato : 19-05-04 15:24

"TriDane" <nobody@nowhere.com> skrev

> Vores den næste skal hedde Frederik, hvis det bliver en dreng. Det er
> noget konen har fundet på, men jeg kan ikke regne ud, hvor hun har fået
> ideen fra?
>
> Men det er da et pænt navn

Jeps, det hedder min ´skønne kæreste

Mon man skulle tage navneforandring til Mary? *lol*

/Anita

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 17-05-04 13:33

16/05/04 16:20Henrik (Silkeborg)NpLpc.1273$qP3.284@news.get2net.dk