Forslag til gave til en pige på 1 år?
Fra : H.C.Larsen

Dato : 16-05-04 14:50

Hej.

Nogle gode idéer til en gave, pigen bliver 1 år, hun har hvad man normalt
forventer af en pige på den alder, af legetøj. Børneopsparing er udelukket,
den får hun af bedsteforældrene.
Har spurgt faderen, han foreslog noget der kan køre, giver man legetøjsbiler
til piger?
Nogle forslag, alle idéer er velkommen.

Mvh. Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 15:28

"H.C.Larsen" <hclarsenFJERNDETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle forslag, alle idéer er velkommen.

Vi købte en kattebamse til vores datter, da hun fyldte 1 år. Hun har den
stadig her 3 år senere og den er stadig meget populær.
Vores søn på 9 år, fik en hundebamse i mandelgave, da han var 4-5 år. Den
ligner efterhånden en gammel las, men han vil ikke undvære den for alt i
verden.

Så mit forslag vil være : En kat, hund, kanin eller et andet nuttet
bamsedyr.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nette

Dato : 17-05-04 08:57

"Buffy" skrev i en meddelelse
> Så mit forslag vil være : En kat, hund, kanin eller et andet nuttet
> bamsedyr.

Uff.....
Her i huset har vi 117 plysdyr. Babyen på 4 mdr har allerede 7 af slagsen og
det er min opfattelse, efter at have været rundt i familie og venners
børneværelser at de fleste børn/baby har rigeligt af den slags. Så med
mindre der er en specifik på ønskelisten, som barnet selv har udvalgt, så
synes jeg det er en meget dum ide at give den slags som gave.
Jeg ville se RØDT ved at få endnu et tøjdyr indenfor dørene, specielt når
alle dem vi har i forvejen bare ligger på senge, står på reoler og skal
gøres rene hele tiden for ikke at samle for meget støv. Det er som regel den
samme bamse, der er i højsæde hele tiden.

Jeg ville i stedet foreslå noget, der kan samles på. Hvis barnet i forvejen
har alt det legetøj, som hun kunne ønske sig som 1 årig, hvad så med at
begynde at samle på noget for hende? Så som Lego f.eks. Der skal rimelig
meget Lego til, for at det er sjovt at lege med, og da det er dyrt, tager
det lidt tid at få samlet sammen.
Giv hende noget Lego, og forsæt med det til jul/fødselsdag indtil hun har
nok af det.
Det samme kunne være en Brio togbane eller lignende.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 14:29

"Nette" <nettesnetpost@hotmailsletdette.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er min opfattelse, efter at have været rundt i familie og venners
> børneværelser at de fleste børn/baby har rigeligt af den slags.

Vi har skam også de 117 bamser, dukker og plysdyr her i huset.
Det gælder om, at finde netop det ene, som barnet vil holde af i mange år.
Derfor nævnte jeg hund, kat eller lignende bamse.
Men bortset fra det, så har du da ret. Man kan godt som forældre få spat af,
at arrangere de 117 plysdyr, dukker osv. på ræd og række, hver gang man
reder seng eller støver af.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-05-04 16:07

"H.C.Larsen" <hclarsenFJERNDETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle gode idéer til en gave, pigen bliver 1 år, hun har hvad man normalt
> forventer af en pige på den alder, af legetøj.

Bolde, billedbøger, cd med de mest almindelige børnesange - "De små synger".

Hilsen Inger

Fra : Marianne

Dato : 16-05-04 17:00

En sparke-cykel bliver med garanti et hit. Jeg tænker på en mindre
plastik-dims udformet som en traktor eller en bil, og som man bruger
fødderne til at bevæge sig fremad med.

mvh
marianne

Fra : H.C.Larsen

Dato : 16-05-04 20:12

Hej Marianne.

Det lyder som en god idé, det prøver jeg.
Tak alle sammen.

Henrik.

Fra : Anja

Dato : 17-05-04 09:25

> [...]
udelukket,
> den får hun af bedsteforældrene.
> Har spurgt faderen, han foreslog noget der kan køre, giver man

Hvis hun bor så de har have så giv hende et træ...

Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Milea

Dato : 17-05-04 12:09

"Anja" <salg@holdum.dk> wrote in

> [...]
> udelukket,
> legetøjsbiler

> Hvis hun bor så de har have så giv hende et træ...

Eller en baby gynge!

Andre ideer:

Farveblyanter/farver, vandfarver, fingermaling etc. (Mine har malet fra
de var ca. 1 år gammel).
Put-i-klods-kasser i flere afskygninger.
Træklodser til at stable
Dublo, Lego, LegoDublo
Lille rød dukkevogn - dukker
Gåbil (især den model hvor der er et rum under sædet har været et hit
her, og er det stadig, selvom den yngste bliver 4 år)

3-hjulet cykel
Sandkasseting
Sandkasse
Bolde

I bund og grund ting der kan udforskes, men som også kan bruges i flere
år.
Jeg har altid haft legetøj i tankerne, som kan bruges frem til næste
fødselsdag.

Eneste jeg gerne har i baghovedet, er at tingene ikke må være så små, så
barnet kan sluge det, eller få det på tværs i halsen.

Hvis din datter får legetøj med små stumper til, tag stumperne fra, ex.
ved barbiedukker.

Mvh. Milea - mor til 3 piger

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 17-05-04 13:34

17/05/04 10:24Anja40a87717$0$221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> legetøjsbiler
Selvfølgelige gør man det.
Kører kvinder biler?
--
Vh Kevin
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Allan Ødum

Dato : 17-05-04 10:50

Det kommer lidt an på, hvor meget man holder af forældrene.
Da min datter var halvandet år, sendte jeg hende et plasticorgel i
julegave. Naturligvis havde jeg skiftet de billige batterier ud med
friske langvarige! Det blev Katrine MEGET glad for!

Med venlig hilsen
Allan Ødum
www.alanius.dk

Fra : SE

Dato : 17-05-04 22:09

"Allan dum" <rager@ikkedig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> julegave. Naturligvis havde jeg skiftet de billige batterier ud med
> friske langvarige! Det blev Katrine MEGET glad for!

*GG*
Eller hvad med et rædselsfuldt "ande-klaver" der var meget in for nogle år
siden........
Jeg tilbragte en gang en 4 timers flyrejse på rækken foran en familie der
havde et sådant med til deres søn på 3-4 år........

Spøg til side - så er musikinstrumenter faktisk ikke at foragte. Bare det
ikke er noget der udelukkende bruges til larm, som f.eks. trommesæt eller
plastiktrompeter.
Børn skal ikke være ret gamle før de finder ud af at lave melodier på et
el-orgel.

/se

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-04 08:08

"Allan Ødum" <rager@ikkedig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> julegave. Naturligvis havde jeg skiftet de billige batterier ud med
> friske langvarige! Det blev Katrine MEGET glad for!

Sådanne gaver kan ikke anbefales, hvis man holder af BARNET!

For nok er barnet tilfreds, når gaven åbnes - men det er ren ulykke, når den
et par dage senere ryger på gulvet og splintres i tusinde stykker. Og det
gør plasticlegetøjsinstrumenter!

Da larmen også hurtigt bliver kedelig for ungerne, forsvinder begejstringen
hurtigt.

Og kan barnets forældre ikke holde larmen ud (hvem pokker kan?) bliver der
skænderier om brugen.

Man er derfor enten tankeløs og dorsk - eller bevidst ondskabsfuld - hvis
man forærer børn sådan noget plastivgejl!

Giv det hellere et ordentligt instrument fra start i stedet for elendigt
plastic-skrammel med batterier.

Og skal det kunne larme, så vælg en bongo-tromme af træ! Den kan vække hele
nabolaget, men er langt sjovere.

Det skal gerne være en, der er så stor, at man kan sidde overskrævs på den,
mens man hamrer. Den kan bruges fra barnet er helt lille og mange år frem.
Den holder sandsynligvis også til børnenebørnene...... og så får vi måske en
ny Safri Duo om 15-20 år *G*

Her er endda en vejledning i en gør-det-selv:
http://www.sloejd-kbh.dk/tema/musik/bongo/bongo.htm

Her kan de købes - og de fås i størrelser fra 28 til 70 cm (fra 225 kr. til
400 kr.):
http://www.ke-musik.dk/main.asp?page=showproduct&ProductID=3377

Mvh. Lisbeth

Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-05-04 15:43

Hej.

Med alt det legetøj du remser op ser det ikke ud til at hun har brug for
noget i den retning.
Vælg hellere noget fornuftigt som f.eks. tøj eller lignende.

Med venlig hilsen Camilla.

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40a9b733$0$5948$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-04 20:08

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Med alt det legetøj du remser op ser det ikke ud til at hun har brug for
> noget i den retning.

Du har reageret på mit indlæg og citeret mit indlæg.
Jeg har imidlertid ikke remset en masse legetøj op....

Vil varmt anbefale dig at hoppe forbi
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og lære om at svare på
indlæg - herunder hvordan man citerer, klipper og svarer.

Mvh. Lisbeth

Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-05-04 20:26

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40aa60cd$0$28860$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og lære om at svare på
> indlæg - herunder hvordan man citerer, klipper og svarer.

Sorry, det skulle være et svar på det øverste indlæg i tråden.

MVH Camilla