Oracle og fritekstsøgning
Fra : Christian Laursen

Dato : 05-12-00 12:58

Er det muligt i Oracle at lave et index på en kolonne i en tabel,
så det er muligt at lave søgninger i mindre end lineær tid, når
man fx. laver en søgning ala WHERE column LIKE '%noget%'?

Hvis ikke, findes der så nogle lettilgængelige muligheder, eller
kan man lige så godt bikse noget sammen selv?

Christian Laursen

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 06-12-00 18:11

Det du har brug for er nok intermedia, som gøre det muligt at lave
fritekstsøgninger i en oracle base. Den er dog ikke helt men at få til
at køre (i vanlig oracle stil er installationen næste umulig at
gennemføre - YMMV). Den er vist ikke helt billig.

http://www.oracle.com/intermedia/

--
Lauritz

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 20:21

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 06-12-00 20:21

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

> den er inkluderet i oracle8i licensen.

> but money is no object in this case

Jeg kommer lige fra et seminar om Oracle og Linux i Oracle Danmark. Man
skulle faktisk kunne få en Oracle Standard Edition til Linux til en
6.000 kroner, som understøtter op til fire opkoblinger samtidig [jeg går
ud fra at der er tale om fra fire forskellige maskiner; ikke at man
logger på fra samme maskine med fire forskellige user-ids]. Jeg er ikke
klar over om der gælder samme priser for andre platforme - men med den
pågældende udgave var det i det mindste /ikke/ muligt at udgive data på
internettet.

Oracle findes i øvrigt kun til PC-Linux.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.