Querystring og id??
Fra : Anders

Dato : 15-05-04 17:29

Hejsa..
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, hvor der skal være et
menupunkt der hedder ture. Når man går ind under det, skal man
kunne se en tabel med ture til f.eks. udlandet i løbet af året.

Det er der ikke noget problem med. Men hvordan laver man det
sådan, at når jeg trykker på linket til f.eks: "Tur til Norge"
går den ind på ture.asp?id=1 og når jeg trykker på linket til
"Italien" går den ind på ture.asp?id=2 osv. Så der er filen
"ture.asp", men den viser forskelligt indhold alt efter id'et..

Ellers hvis der f.eks. er 20 ture, skal jeg lave 20 sider med
hver sin tur og det gider jeg ikke. Dr bruger det system med
id'et på deres hjemmeside:
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=167282
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=167282
hvor der er filen article.jhtml=articleID=xxxxxx men det er
forskelligt indhold alt efter hvilket id der er?
Laver man det i asp eller er det html?
Håber jeg har forklaret mig ordentligt..

Mvh
Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-04 20:43

Anders skrev:

> [...]
> "Italien" går den ind på ture.asp?id=2 osv. Så der er filen
> "ture.asp", men den viser forskelligt indhold alt efter id'et..

Du skal have oplysningerne om turene i en database. Teknikken til
at hente dem baseret på en querystring er vist nederst på siden
her: <http://html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders

Dato : 16-05-04 14:15

Mange Tak.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-04 10:35

Anders skrev:

> Mange Tak.

Velbekomme.

En lille note: Hvis du vil sige tak for et svar, så lad en smule af
det indlæg du kommenterer/takker for stå som citat. Ellers kan man
ikke se hvad det er du takker for.

Nogle af os ser kun nye indlæg i en gruppe - så man kan ikke
umiddelbart se det indlæg som du har svaret på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen