Videoklip på TV2.dk
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-05-04 16:28

Hej,

Er der nogen der ved hvad der kræves af ens browser for at kunne
afspille de forskellige videoklip på tv2.dk, for det konsol virker
ikke her i IE 6. Er det fordi RealPlayer skal være installeret?
Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogen information om det
på deres side.

Jeg tænker på deres videokonsol på denne side:
<http://nyhederne.tv2.dk/video/>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 15-05-04 16:45

> [...]
>på deres side.
>
>Jeg tænker på deres videokonsol på denne side:
[...]

Jeg får denne tekst frem:

--- klip ---
Realplayer ikke installeret
Video on demand på tv2.dk afspilles i RealPlayer. Du skal således have
installeret Realplayer på din computer for at kunne se video på
tv2.dk.

Du har lige nu ikke installeret RealPlayer og kan derfor ikke se video
på tv2.dk. Hvis du allerede har installeret RealPlayer, benytter din
computer muligvis et operativsystem, som ikke understøttes af vores
videokonsol. Hvis dette er tilfældet, kan du vælge at se video i en
almindelig RealPlayer uden den ekstra funktionalitet i konsollen.
Gense TV 2 | Nyhederne eller se TV 2 | Nyhederne LIVE.

Hvis du ikke har installeret RealPlayer, kan hente den nyeste
RealPlayer One gratis.

Indtast email-adresse under pkt. 1. Vælg under pkt. 2 "Yes, I am a new
customer" og tryk Next Step.

Udfyld formularen og tryk Next Step.

Vælg nu et sted at downloade programmet fra. Når dialogboksen åbner,
vælges "Gem den på disk" eller "Save to disk". Vælg et bibliotek på
harddisken at gemme filen i. Det tager 15-20 minutter at downloade
programmet med en ISDN-forbindelse.

Når filen er downloadet, skal du åbne den ved at klikke på "Åbn" eller
"Open". RealOne Playeren bliver nu installeret på din computer.
--- klip ---

/Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-05-04 16:52

Henrik Koksby Hansen skrev:

> Jeg får denne tekst frem:
>
> --- klip ---
> Realplayer ikke installeret

Sært. Der sker intet her, når jeg klikker på knapperne i konsollen,
så jeg var i tvivl om, hvad der præcist var galt.

Nå, men tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gevaldi

Dato : 15-05-04 16:51

Thomas G. Madsen skriblede:
> [...]
> på deres side.
>
> Jeg tænker på deres videokonsol på denne side:

Du skal have RealPlayer installeret for
at se disse indslag.

Du kan også hente Real Alternative 1.22
som kan bruges sammen med Windows
Media Player Classic.

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Samme sted kan du hente Quick Time
Alternative, som bruger samme Player
som ovenstående. På den måde er man
fri for at have flere forskellige fremvisere
for at se de forskellige formater.

--
/Gevaldi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-05-04 16:53

Gevaldi skrev:

> Du kan også hente Real Alternative 1.22
> som kan bruges sammen med Windows
> Media Player Classic.

Jeg har Real Player Classic installeret og kan også afspille RAM-filer,
hvis de ligger på min harddisk, men det virker af en eller anden grund
ikke direkte i browseren.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-05-04 17:00

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har Real Player Classic installeret

Vrøvl. Media Player Classic med tilhørende RealMedia Decoder.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/realmedia_decoder.png>.

--
Hilsen
Madsen