Kære bisp (Åbent brev)
Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-04 11:34

Ekstrabladet 15 maj har en skuespiller til at anmelde bispeordene til
kronprinseparret, og han er for kritisk, mener jeg, mht at kalde det
"skolemesteragtigt" (men at se mindre ned i bogen, vedr det korte ritual,
ville være klædeligt - her har EB ret)..

Jeg blev glad for vor fælles folkekirke bl.a. da følgende kernebudskab i din
tale kom

"Et kongeligt brudepar tilhører nemlig ikke kun hinanden, men os alle"(Erik
Norman Svendsen, 14maj04kl1630 i Vor Frue Kirke)

Så er det jeg tillader mig at minde dig om, at du tilhører alle danskere og
især os, der bor i dit stift, så du bør svare på min klage over, at en
provst har skriftligt og usandt kaldt mig "psykiatrisk lidende" bag min ryg
m.m.. Du har lovstridigt afvist at svare, indtil du har fået svar fra mig på
dit skriftlige spørgsmål af 28 maj om mine eventuelle
trossamfundsmedlemskaber. Det tilhører privatrlivets fred, så du har ikke
ret til at kræve svar som betingelse for, at du opfylder din pligt og svarer
på klage.

Du skrev, at du måtte anmode om min "kommentar i sagen" vedr
kirkemedlemskab, hvor du har hørt rygter om katolskhed oveni lutherskhed, og
du tilføjede

"I modsat fald må jeg på det foreliggende grundlag betragte dem som udtrådt
af folkekirken", og at min bopælspræst ville effektuere denne drastiske
StenRibers-agtige udsmidning. Bopælspræsten har imidlertid afvist at have
med min sag at gøre,og har henvist til sin provst - som jeg intet har hørt
fra.

Er det korrekt forstået, at din udsmidningstrussel var falsk?

Jeg har i Kristelig Dagblad mandag 10 maj fået trykt et langt indlæg, der
angriber din manglende vennesælhed vedr

1. at lesbiskes dokumentfalsk politianmeldtes, hvilket byretten anså for en
forbrydelse uden offer (dvs unødig trætte fra bl.a. din side.)

2. at Sten Ribers blev udelukket af folkekirken for at tro på kristen
reinkarnation.

Da du ligesom kronprinsen tilhører det danske folk, anbefaler jeg at du
svarer på mine milde vennesæle "debat-angreb" på dig i dagspressen fx samme
avis. Vi to er begge højt hævet over stolthed og ære og egoistiske hensyn i
denne sag, men vi tilhører begge det danske folk og her er der brug for
afklaring af, om kirken skal vise §-styrke som en Kejsermagt, eller skal
vende venstre kind til som i et Gudsrige.

Ifald min klage over provst ikke vil blive behandlet, udbedes
anke-vejledning.

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-05-04 11:59

Goddag hr. Bo Warming

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "skolemesteragtigt" (men at se mindre ned i bogen, vedr det korte ritual,
> ville være klædeligt - her har EB ret)..

Typisk dig at skulle komme med nedladende ord om en så glædelig begivenhed
som det bryllup...

> [...]

> trossamfundsmedlemskaber. Det tilhører privatrlivets fred, så du har ikke
> ret til at kræve svar som betingelse for, at du opfylder din pligt og

Hvad der tilhører privatlivets fred kunne man sagtens stille sig noget
spørgende overfor, al den stund du hellere end gerne forurener NG med dine
indlæg, hvor så mange løse tangenter skal inkluderes i et forsøg på at
påkalde sig en vis seriøsitet... Din psykiske stabilitet er jeg ikke
kvalificeret til at udtale mig om, men at du er en "pain in the backside"
kan der vel næppe være ret meget tvivl om.

Hvis der ønskes oplysninger om medlemsskab af trossamfund kan dette vel
besvares nemt. JA eller NEJ -- og HVIS du forsøger at tiltuske dig
medlemsskab af Folkekirken samtidig med andre trossamfund, så vil du selv
dømme dig selv som "gøgler", "provokatør" m.v. En egenskab du vel egentlig
også bare vil tage som endnu en forfølgelse af det "skrækkelige" samfund du
og Glistrup synes I lever i....

> [...]
> fra.
> Er det korrekt forstået, at din udsmidningstrussel var falsk?

Godt jeg ikke er provst, for den slags gad jeg ikke spilde min tid på...

> [...]
> forbrydelse uden offer (dvs unødig trætte fra bl.a. din side.)
> 2. at Sten Ribers blev udelukket af folkekirken for at tro på kristen

Det må -- sandt at sige -- være agurketid allerede, når KD ikke kan finde
bedre materiale til deres spalter!

> [...]
> vende venstre kind til som i et Gudsrige.
> Ifald min klage over provst ikke vil blive behandlet, udbedes

Klag over den klage over klagen, som du klagede over da du klagede over
klagen, som var en klage over den klage, som indklagede vel egentlig også
snart klager over.....

Kan du ikke selv høre hvor åndsvagt det er at du altid klager?

Pessimist!

Henrik, Slagelse

Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-04 12:29

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> Typisk dig at skulle komme med nedladende ord om en så glædelig begivenhed
> som det bryllup...

Jeg er da ikke så slem som republikanerne, som der er mange af på denne ng,
og som du ikke angriber?

> [...]
> kvalificeret til at udtale mig om, men at du er en "pain in the backside"
> kan der vel næppe være ret meget tvivl om.

Forklar mig hvorfor jeg skulle svare på indiskret spørgsmål om mit
privatliv?

Ville nogen i folkekirken skades hvis jeg var medlem af syv sekter?

Jeg betaler mit kontingent til Folkekirken - som ikke er for de psykisk
stabile. Nægter de at optage folk der får psykofarmaka (hvad jeg aldrig har
fået)?

Bispen henviste til teksten under Jesusstatuen på alterent Mattæus KOMMER
TIL MIG

ønsker du det ændret til "Kom til Jesus, hvis du er nålestribet, normal og
kedelig"?

> Det må -- sandt at sige -- være agurketid allerede, når KD ikke kan finde
> bedre materiale til deres spalter!

Hovedparten af mit indlæg var om at præster bør give liste over deres
yndlingssalmer til menigheden og bede dem afmærke dem de kan og gerne vil
synge, og tage lidt hensyn til det.
Dårligt forslag?
Der kommer kun få i kirke, bl.a. fordi præster vælger salmer som kun
kirkesangerne kan - altså dem der får løn for at komme og synge.

> Kan du ikke selv høre hvor åndsvagt det er at du altid klager?
> Pessimist!

Kirken og andre statsforetagender burde forlange klagegebyr,enig

Jeg gør måske gavn ved at fremprovokere sådan reform.

Min klage over at bispen smider folk ud af folkekirken, fordi han kan lide
at være tankepoliti, kalder jeg en KONSTRUKTIV KLAGE.

Men jeg fik ham altså til at true mig med udsmidning, og afsløre at det var
en falsk trussel - han sprang op som en løve og faldt ned som et lam, og er
nu til grin blandt byens præster.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-05-04 12:50

Goddag Bo Warming

> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er da ikke så slem som republikanerne, som der er mange af på denne
ng,
> og som du ikke angriber?

Nu begår du igen en fejl pga. X-postning. Jeg læste dit indlæg på
dk.livssyn.kristendom, ikke dk.politik.

Men da du skal have et svar, får du det begge steder....

> Forklar mig hvorfor jeg skulle svare på indiskret spørgsmål om mit
> privatliv?

Når du nu alligevel vasker dit kluns offentligt (i NG), så kan der vel ikke
være ret meget privatliv i hvorvidt du er overbevist medlem af Folkekirken
eller ej, kan der?

HVIS du er medlem af flere organisationer, er der et problem i forhold til
det fundament du er medlem i Folkekirken på. Det burde være til at forstå!

> Ville nogen i folkekirken skades hvis jeg var medlem af syv sekter?

Ikke til at sige. Afhænger af om du i så fald også prædikede imod FK i
handling, tanke, tale og skrift...

> Jeg betaler mit kontingent til Folkekirken - som ikke er for de psykisk
> stabile. Nægter de at optage folk der får psykofarmaka (hvad jeg aldrig
har
> fået)?

Den var ny.... Er Folkekirken ikke for "de psykisk stabile"??? Jeg har
aldrig hørt man skulle være Ustabil for at være medlem...

> [...]
> TIL MIG
> ønsker du det ændret til "Kom til Jesus, hvis du er nålestribet, normal og

Igen kaster du med endnu en irrelevant ting for at sløre debatten. Dem som
KOMMER TIL KRISTUS kommer med en åben ånd. Derfor vil det at komme med et
lukket sind fuld af bitterhed, klage og selvynk næppe opfylde kravet om at
være LYTTENDE, ÅBEN m.v.

> [...]
> Der kommer kun få i kirke, bl.a. fordi præster vælger salmer som kun
> kirkesangerne kan - altså dem der får løn for at komme og synge.

Sludder.

> Kirken og andre statsforetagender burde forlange klagegebyr,enig

Du ville blive en fattig mand...

> [...]
var
> en falsk trussel - han sprang op som en løve og faldt ned som et lam, og

Jeg tror nu ikke det er ham der er mest til grin...

Henrik, Slagelse

Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-04 13:39

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> Goddag Bo Warming
>
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> begivenhed

Ekstrabladet skriver ved billede af Joachims grin da Frede græd "Sjov
lillebror søger at få rørt storebror ned på jorden( 15maj)

Havde jeg talt om instuderede skuespillertårer, havde der været den
nedladenhed, som du anklager mig for.

Men tværtimod roser jeg hovedhindholdet i bispens tale til skyerne og er
stolt af mit bevarede folkekirkemedlemskab, fordi bisp og jeg har samme
korpsånd og opfattelse af denne. Godt jeg fik banket den
udsmidningsliderlige bisp på plads, til hans eget bedste.

"For at blive lykkelig i denne verden er det nødvendigt at fornemme, at man
ikke bare er et isoleret individ, hvis tid snart er forbi, men en del af den
livets strøm, der strømmer fra det første kim til en fjern og ukendt
fremtid". Bertrand Russel

> [...]
> det fundament du er medlem i Folkekirken på. Det burde være til at forstå!

En næstekærlig samfundsborger vasker sit tøj offentligt, hvis andre har
interesse i at se dets skidt

Ingen har interesse i at vide om jeg er medlem af andre kirker end den
lutheranske. Forklar dit ønske om åbenhed vedr noget så privat og
uvæsentligt?

> Ikke til at sige. Afhænger af om du i så fald også prædikede imod FK i
> handling, tanke, tale og skrift...

Selvfølgelig "præker" jeg kritisk overfor FK. Vi er alle præster for
hinanden og DEN MAN ELSKER TUGTER MAN (gl testamente)
Det er kun ord, og ord sårer kun folk der bevidst har gjort deres sind
sårbart, for at kunne klynke.
Det man ikke dør af, bliver man stærkere af.

> har
>
> Den var ny.... Er Folkekirken ikke for "de psykisk stabile"??? Jeg har
> aldrig hørt man skulle være Ustabil for at være medlem...

Ikke for de psykisk stabile KUN, mener jeg FK er.
Du ser problem i at jeg efter DIN SMAG er ustabil. Hvilket vist blot betyder
at jeg bruger min ytringsfrihed lidt mere end folk flest.

> [...]
> lukket sind fuld af bitterhed, klage og selvynk næppe opfylde kravet om at

Gør du dig til dommer over om jeg kommer til FK, til højmesser, til
TV-gudstjeneste med ÅBENT ELLER LUKKET SIND eller hvad?

> finde
>
> Sludder.

Hvordan mener du at præsterne kunne få folk til at benytte kirken som i
gamle dage?
Ville det ikke være klogt at lytte til hvad folk kan lide at synge?

> Du ville blive en fattig mand...

Man får altid klagegebyret tilbage når man får medhold i klagen, og det
plejer jeg at få.
Politiken har fx lige afvist mig fra rejse. Selvfølgelig får jeg medhold fra
Rejseankenævnet og klagegebyret retur Skal vi vædde?

> var
> er
>
> Jeg tror nu ikke det er ham der er mest til grin...

Din autoritetstro overfor de store betyder vel, at bisper principielt aldrig
er til grin?
Forsvar hans trussel om at udsmide mig?
Jeg er måske en Søren Kierkegaard-type og tager hans handske op mht ironi
imod levebrødspræster.

Uddyb hvordan du mener jeg er negativ overfor brylluppet?. Jeg havde selv
tårer i øjnene, og fandt derfor bispeordene om at

*de royale er vore tjenere*
, altså tilhører os, meget VELVALGTE

Derfor minder jeg bispen om at han er dansk anstændigheds tjener og skal
besvare klage og kan ikke som han har gjort, stille som betingelse at han
vil have svar på sine sære irrelevante spørgsmål til mig først

Bispen mindede os igår om, at vi alle er bundet sammen i korpsånd, så det er
ikke falsk, når vi dyrker de royales tilsyneladende og symbolske
ægteskabslykke som ideal for vore egne drømme.

"Når et menneske hoster i en koncertsal, kommer alle til at hoste, og man
føler den fysiske irritation i struben. Flok-mimicry er en virkelig kraft;
at sætte sig imod den vil sige at komme ud af trit med sine sociale
omgivelser det skaber neurotisk spænding og skyldfølelse " Arthur
Koestler

Zoologerne taler om stime-intelligens eller sværm-intelligens, når der er
effektivt koordinerende vibrationer og kemi mellem folk i et fællesskab -
jeg kan godt lide ordet korpsånd, selvom det lyder lidt militært. (Tidsånd
er også godt ord om flok-mimicry der gør os celler i samme organisme)
Bispens ord om at få det bedste ud af tvunget kedeligt samvær, var om at
underkaste sig fælles mål og ritualer, og når vor intuitioin går i hak med
folkefællers, og vi ler af de samme vittigheder, så er det eksempel på den
næstekærlighed, som Jesu ord skal give os tro=tillid til at forbedre. Tillid
og tolerance opnås ved national samhørighed, skriver Ralf Pittelkow i sin ny
bog om GOD NATIONALISME - han var socialist og pro-indvandring men er blevet
klogere. Mon ikke bispens prisning af samhørigheden om brylluppet igår,
bidrager til at vække HolgerDanske-ånden i tide.?

Fra : Ole Helms

Dato : 15-05-04 21:30

On Sat, 15 May 2004 14:39:08 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev:

>Men tværtimod roser jeg hovedhindholdet i bispens tale til skyerne
Der er jeg ganske uenig med dig. Jeg synes ikke der var megen
forkyndelse.

>og er stolt af mit bevarede folkekirkemedlemskab, fordi bisp og jeg har samme
>korpsånd og opfattelse af denne.
"korpsånd" - det lignede mest af alt et spejdermøde.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 15-05-04 23:10

I news:P9npc.5840$pE.4676@fe18.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Jeg er da ikke så slem som republikanerne, som der er mange af på
> denne ng, og som du ikke angriber?

Hvorfor i al verden poster du så til dk.livssyn.kristendom, når det er
republikanere du vil have brændt på bålet.

xpost til kristendomsgruppen fjernet

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-04 00:05

"Andreas, Ravsted" <sort@hul.invalid> wrote in message
> I news:P9npc.5840$pE.4676@fe18.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:

> Hvorfor i al verden poster du så til dk.livssyn.kristendom, når det er
> republikanere du vil have brændt på bålet.

Trådstart gik især på en række folkekirkelige spørgsmål.

Folk der svarer og ikke dækker samme spekter af emner, som det, de svarer
på, bør naturligvis fjerne x-post til visse ng
- men at der skulle være store problemer i dette, har ingen kunne forklare.

Jeg er ikke specielt imod republikanere - de har fat i meget rigtigt om, at
lighed-mellem-mennesker ville gavnes af besparelser på de royale luksusdyr.

PR-fordele overfor udland ,
og sentimentalitets og symbolfordele overfor indland, kan let bevares på en
tiendedel af nuværende royal-budget.

Men dette er bagatelproblem sammenlignet med de vildtvoksende
milliard-socialudgifter til de mange helligkrigere, der stadig importeres pr
ondskabsfuld familiesammenføring.
Privatiser gardere og husarer - folk vil betale penge for at leje
uniformerne og optræde ved festlige lejligheder
Udlandet vil ikke bebrejde os svækkelsen af NATO's nordflanke*G*