Far eller forlover
Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-04 16:16

Kannogen forklare mig hvorfor bruden bliver ført op ad kirkegulvet af
sin far, mens gommen bliver ført op ad kirkegulvet af en forlover
[engelsk: best man]?

--
Per Erik Rønne

Fra : Lyrik

Dato : 14-05-04 17:36

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Kannogen forklare mig hvorfor bruden bliver ført op ad kirkegulvet af
> sin far, mens gommen bliver ført op ad kirkegulvet af en forlover
> [engelsk: best man]?
+++++++++++++++++++++++++++++++
Bruden bliver solgt af sin far, brudgommen er selvstændig og bliver fulgt af
sin bedste ven.
Der er jødiske og kristne reminicenser.
Pigen er sin fars ejendom og skal leveres i ubrudt emballage.
Jesus taler om brudgommen og brudgommens ven som glæder sig et eller andet
sted i NT.

Hilsen
Jens

Fra : jørgen

Dato : 14-05-04 17:54

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sin bedste ven.
> Der er jødiske og kristne reminicenser.
> Pigen er sin fars ejendom og skal leveres i ubrudt emballage.

I dag er det vel kun de færreste fædre der kan levere deres datter i ubrudt
emballage, desværre.

Bortset fra det et meget smukt bryllup og jeg ønsker Frederik og Mary mange
lykkelige år sammen.

Gud bevare Danmark.

mvh jørgen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-05-04 20:53

Hej Jørgen

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bortset fra det et meget smukt bryllup og jeg ønsker Frederik og Mary
mange
> lykkelige år sammen.
> Gud bevare Danmark.
> mvh jørgen

Fuldkommen enig. Stort tillykke herfra også.

Henrik, Slagelse

Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-05-04 05:55

"Henrik Vestergaard" skrev

> Hej Jørgen
>
> "jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Fuldkommen enig. Stort tillykke herfra også.

Ligeledes herfra

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2124 news:HzXpc.164474$jf4.8497342@news000.worldonline.dk

File-number:
2126

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 15-05-04 09:57

Scripsit jørgen:

> I dag er det vel kun de færreste fædre der kan levere deres datter
> i ubrudt emballage, desværre.

Ville det ikke også være lidt absurd at kunne aflevere en 32-årig
kvinde i ubrudt emballage?

Emballagesædvanen stammer fra en tid hvor piger blev bortgiftet som
12-16 årige.

Lars Erik Bryld

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-04 10:21

Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid> wrote:

> Scripsit jørgen:

> Ville det ikke også være lidt absurd at kunne aflevere en 32-årig
> kvinde i ubrudt emballage?

Ganske almindeligt i visse grupper.

> Emballagesædvanen stammer fra en tid hvor piger blev bortgiftet som
> 12-16 årige.

Du tager vist ikke højde for moderne kirurgi .
--
Per Erik Rønne

Fra : Ironi

Dato : 15-05-04 18:48

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> Scripsit jørgen:

> Ville det ikke også være lidt absurd at kunne aflevere en 32-årig
> kvinde i ubrudt emballage?

Hvis kvinden ikke har været gift før, så er hun forhåbentlig stadig jomfru!
Alt andet er noget svineri!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-05-04 18:59

Hej Ironi

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse
> "Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvis kvinden ikke har været gift før, så er hun forhåbentlig stadig
jomfru!
> Alt andet er noget svineri!

Nå...nå... Så siger vi det!

Henrik, Slagelse

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-04 10:33

"Ironi" <@> writes:

> Hvis kvinden ikke har været gift før, så er hun forhåbentlig stadig jomfru!
> Alt andet er noget svineri!

På den anden side er det vel også noget svineri hvis kvinden har været
gift før.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-04 10:53

Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote:

> På den anden side er det vel også noget svineri hvis kvinden har været
> gift før.

Da vel ikke hvis hun er enke ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-04 12:27

> Da vel ikke hvis hun er enke ...
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Og det er jo netop moralsk og teologisk interessant!
Altså, hvis en kvinde gifter sig mens den tidligere mand lever bedriver hun
hor.
Hvis kvinden gifter sig, men manden er død, er hun en ren engel.
Kvinden er den samme! Hendes status afgøres af om hendes tidligere mand er
levende eller død! Den lov er givet af teologiske grunde selv om den
viser et praktisk hensyn til den fraskilte mands følelser! De fleste
fraskilte mænd vil dog foretrække at være levende frem for at være døde, for
at kvinden kan gengifte sig og få en glorie om hovedet!
Paulus til Romerne kapitel 7:1-4.
Prøv lige at studere disse vers helt, helt grundigt.

Hilsen
Jens

Fra : Ironi

Dato : 17-05-04 14:28

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2ad07l7pm.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> På den anden side er det vel også noget svineri hvis kvinden har været
> gift før.

Ja, men ikke hvis hun er enke eller hun og manden blev skilt pga utugt fra
mandens side!

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-05-04 00:57

"Per Rønne" skrev...

> Kannogen forklare mig hvorfor bruden bliver ført op ad kirkegulvet af
> sin far, mens gommen bliver ført op ad kirkegulvet af en forlover
> [engelsk: best man]?

Begge parter følges såmænd med en forlover; brudens forlover er bare
ganske ofte hendes far - men faderen fungerer altså stadig som forlover.

Christina

Fra : Per Rønne

Dato : 16-05-04 03:44

Christina Puhakka Egholm <find.adressen@andetsteds.dk> wrote:

> "Per Rønne" skrev...

> Begge parter følges såmænd med en forlover; brudens forlover er bare
> ganske ofte hendes far - men faderen fungerer altså stadig som forlover.

Men bruden følges stort set altid af sin far, så længe han stadig er i
live; gommen aldrig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-04 10:32

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) writes:

> Men bruden følges stort set altid af sin far, så længe han stadig er i
> live; gommen aldrig.

A HVAD gør han ikke? Jeg har været til mange bryllupper og kan kun
huske ét, hvor gommens far endnu var i live, men ikke var forlover.

Det mest almindelige - ved de bryllupper jeg har været til - er at
gommen og gommens far sidder på højresiden af alteret, når bruden og
brudens far ankommer. Så sidder bruden og dennes far på venstresiden
indtil vielsen skal forrettes, hvorefter de to fædre rykker sammen
ovre til højre og brudeparret sætter sig over til venstre.

Men OK, det kan ikke afvises at den engelsk/amerikanske skik med
forloveren er ved at overtage pladsen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-04 10:53

Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote:

> A HVAD gør han ikke? Jeg har været til mange bryllupper og kan kun
> huske ét, hvor gommens far endnu var i live, men ikke var forlover.

Du burde kunne huske to:

Prins Joachims bryllup. Frederik var forlover.
Kronprins Frederiks bryllup. Joachim var forlover.

Og prins Henrik lever mig bestemt stadigvæk ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-04 13:07

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) writes:

> Prins Joachims bryllup. Frederik var forlover.
> Kronprins Frederiks bryllup. Joachim var forlover.
>
> Og prins Henrik lever mig bestemt stadigvæk ...

Er han deres far?

Men ja, der var et par eksempler, det har du ret i.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Avatar

Dato : 18-05-04 17:15

> Er han deres far?

Hvem tror du det er ... Grev Schack? Hvad med Frederiks far?