Skriftlige tilbud
Fra : Stefan Garvig

Dato : 14-05-04 15:23

Jeg skal have gennemgået mit hus' elinstallationer mhp. bl.a. udskiftning af
gamle ledninger, og i den forbindelse vil jeg kontakte en fagmand og bede om
et skriftligt tilbud. Men hvad skal indgå i tilbudet? Selvfølgelig pris,
varighed af arbejdet og starttidspunkt. Men findes der standardkontrakter,
der har det hele med? Jeg har ikke kunnet finde noget på Google.

Er der tilsvarende standardkontrakter for glarmesterarbejde?

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Stefan Garvig

--
**********
Svar direkte ved at fjerne dyret i e-mail-adressen:

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-04 00:09

Stefan Garvig wrote:
> [...]
> tilbudet? Selvfølgelig pris, varighed af arbejdet og starttidspunkt.
> Men findes der standardkontrakter, der har det hele med?

En standardkontrakt forudsætter vil, at der findes et standardhus.

Sæt dig ned og lav en liste over de arbejder du ønsker udført og det
slutresultat, du vil opnå.

Huskeliste:

Gennemgang af eksisterende installationer.
Evt. udskiftning af gamle, mørnede ledninger.
Evt. udskiftning af gamle slidte afbrydere og stikkontakter.
Evt. udskiftning af eksisterende lampedåser til lampestikdåser.
(letter fremtidige udskiftninger af lamper.)
Opsætning af supplerende stikkontakter.
Evt. tilføjelse af supplerende sikringsgrupper ved tavlen.
Evt. installation/udskiftning af HFI/HPFI.

Bed flere forskellige elektrikkere om at give tilbud på arbejdet efter de af
dig opsatte kriterier.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Stefan Garvig

Dato : 16-05-04 13:07

Hej Erik

Tak for et godt svar. Jeg vil sammen med mine el-eksperter i min
omgangskreds supplere din liste med, hvad der er relevant for
el-renovationen i vores hus.

Endnu engang tak.

Venligst

Stefan Garvig