Kan SuSE 7.1 downloades
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 01-05-01 12:12

Jeg kan se at man ikke kan få SuSE's Linux Snapshot mere, og den
nyeste version inkluderer kun SuSE 6.4.

Det er heller ikke muligt at downloade en ISO fra suse.de mere
(Siden SuSE 7.0)

SuSE 7.1 kan, for mig at se, KUN fås som den der "Live" version,
som kun kan køres direkte fra CD'en.

Hvordan kan man så få fat i SuSE 7.1, uden at købe den
officielle version til 4-500 DKK ?

Kan det lade sig gøre at hente de enkelte filer fra SuSE's
web/ftp-site, og brænde filerne på en CD, og derved bruge den
som installationsmedium ?

Fra : "derly lütken"

Dato : 01-05-01 20:41

In article <1238196.UckLgytDmv@kaltoft.dynip.dk>, "Martin Kaltoft"
<martin@nitro.dk> wrote:

> Hvordan kan man så få fat i SuSE 7.1, uden at købe den officielle
> version til 4-500 DKK ?

Den er altså pengene værd

> Kan det lade sig gøre at hente de enkelte filer fra SuSE's
> web/ftp-site, og brænde filerne på en CD, og derved bruge den som
> installationsmedium ?

Nej, men du kan installere via ftp.

--
\\Derly

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-05-01 19:09

"derly lütken" " wrote:

> Den er altså pengene værd

Hvad er det, der i følge så mange i gruppen, gør SuSE så meget
bedre end andre distributioner?

--
Michael Knudsen
knudsen@imf.au.dk

Fra : Erland Eckerberg

Dato : 02-05-01 19:49

"Michael Knudsen" <knudsen@imf.au.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, der i følge så mange i gruppen, gør SuSE så meget
> bedre end andre distributioner?

Hej Michael !

Om den er så meget bedre end andre dist. ved jeg ikke, men jeg er ret glad
for den. Suse 7.1 virker meget gennemarbejdet, "let" gennemskuelig, let at
installere og meget stabil.

Venlig hilsen Erland

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-05-01 20:58

Erland Eckerberg <eckerberg@vip.cybercity.dk> wrote:

> Om den er så meget bedre end andre dist. ved jeg ikke, men jeg er ret glad
> for den. Suse 7.1 virker meget gennemarbejdet, "let" gennemskuelig, let at
> installere og meget stabil.

Og så findes den til "alle"[1] platforme

1) x86, Sparc, PPC og S/390 er dem jeg har den kørende på.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 02-05-01 21:56

On Wed, 02 May 2001 19:58:09 GMT, Allan Joergensen wrote:

> Og så findes den til "alle"[1] platforme
> 1) x86, Sparc, PPC og S/390 er dem jeg har den kørende på.

Jeg savner MIPS (R4600), men SGI er vist ikke særlig Linux-pro :-/

Har du blå hardware til rådighed eller kører du 390-udgaven under
emulatoren? Jeg har kun leget med SUSE under emulatoren, men den
har efterladt et meget positivt indtryk, forholdene til trods.

(10.x bogomips!

--
Stig

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-05-01 05:33

Stig H. Jacobsen <nzaa7en001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
> emulatoren? Jeg har kun leget med SUSE under emulatoren, men den
> har efterladt et meget positivt indtryk, forholdene til trods.

vendor_id : IBM/S390
# processors : 3
bogomips per cpu: 634.06
processor 0: version = FF, identification = 027035, machine = 9672
processor 1: version = FF, identification = 027035, machine = 9672
processor 2: version = FF, identification = 027035, machine = 9672

Ja, vi har en stående[1]

1) http://www.nowhere.dk/article.php?sid=30

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-05-01 07:09

dw@nowhere.dk (Allan Joergensen) writes:

> [...]
> processor 1: version = FF, identification = 027035, machine = 9672
> processor 2: version = FF, identification = 027035, machine = 9672

Er den i produktion endnu? Hvad bruger I den til/vil I bruge den til?

-- Ole M

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-05-01 10:13

Ole Michaelsen <omic+usenet1@fys.ku.dk> wrote:

> Er den i produktion endnu? Hvad bruger I den til/vil I bruge den til?

Jeg har en deadline i morgen :)

Den skal lave forskelligt, blandt andet køre alle vores egne servere
samt bruges til virtual hosting sjov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-05-01 17:24

dw@nowhere.dk (Allan Joergensen) wrote:

>Jeg har en deadline i morgen :)

Er det _den_ maskine med de 70 virtuelle Linuxservere osv.?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-05-01 19:02

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> Er det _den_ maskine med de 70 virtuelle Linuxservere osv.?

Jeg vil gerne igen pointeren, at jeg ikke aner hvor det tal kommer fra,
men ja, det er den.

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-05-01 20:16

dw@nowhere.dk (Allan Joergensen) wrote:

>Jeg vil gerne igen pointeren, at jeg ikke aner hvor det tal kommer fra,
>men ja, det er den.

Det lyder, som om du har pointeret det før, men jeg kunne ikke lige
finde noget på google. Hvor skal jeg lede?

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 03-05-01 21:59

Allan Joergensen wrote:

> Jeg vil gerne igen pointeren, at jeg ikke aner hvor det tal kommer
> fra, men ja, det er den.

Jeg tror det skyldes at folk misforstår en artikel i AOD's maj nummer.
Her står at Telia har flyttet hvad der før kørte på 70 unix servere
over på en enkelt S/390.

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-01 22:44

Allan Joergensen wrote:

> Jeg vil gerne igen pointeren, at jeg ikke aner hvor det tal kommer fra,
> men ja, det er den.

Checkede artiklerne - det var vist noget med at den _erstattede_ 70
Sunmaskiner.

Antallet af Linuxinstanser skulle vist være meget højere. Har du et
tal?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Allan Joergensen

Dato : 04-05-01 08:46

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Antallet af Linuxinstanser skulle vist være meget højere. Har du et
> tal?

Der har været tal ude, der hedder 1500, men jeg tror det vil være
realistisk med 200-300 det første år.

Potientielt kan den i nuværende konfiguration trække omkring 30K (idle)
maskiner.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-01 12:48

Allan Joergensen wrote:

> Der har været tal ude, der hedder 1500, men jeg tror det vil være
> realistisk med 200-300 det første år.
>
> Potientielt kan den i nuværende konfiguration trække omkring 30K (idle)
> maskiner.

Tillad mig at foreslå at I er meget åbne om maskinens drift og
belastning mv (selvfølgelig under forståelse af at I som sådan godt kan
lide maskinens ydelse). Formålet skulle være at give andre et indtryk
af hvordan ydelsen af den slags linuxmaskiner er. Jeg kan nemlig
rigtigt godt lide konceptet med en masse logiske maskiner inden i en
meget stor fysisk.

Hvis det er en forretningshemmelighed, er det bare ærgeligt..

> I know karate (and seven other Japanese words).

Den synes jeg stadig er sjov

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Allan Joergensen

Dato : 04-05-01 19:57

> [...]

> af hvordan ydelsen af den slags linuxmaskiner er. Jeg kan nemlig
> rigtigt godt lide konceptet med en masse logiske maskiner inden i en

Personligt har jeg ikke nogen problemer med det, at fortælle om det.

> Hvis det er en forretningshemmelighed, er det bare ærgeligt..

Det tror jeg ikke umiddelbart det er, men det vil jeg undersøge i næste
uge.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-05-01 09:38

Hej Martin,

På et tidspunkt downloadede jeg hele SuSE 7.1 via ftp.sunet.se og lagde
på min harddisk. Herfra installere jeg så SuSE. Intet problem i det --
man skal bare huske at lave en installations-disk via rawrite.

Martin

Fra : frank damgaard

Dato : 06-05-01 19:33

Martin Agersted Jarl <martin@jarl.dk> wrote:
> [...]

> på min harddisk. Herfra installere jeg så SuSE. Intet problem i det --
> man skal bare huske at lave en installations-disk via rawrite.

Mon ikke det var SuSE Live Evaluation du downloadede ?
SuSE 7.1 skal købes, SuSE Eval 7.0 var den sidste "non-live" udgave.
Der er ikke lavet en SuSE 7.1 eval.
SuSE 7.1 Live Evaluation har også været med nogle tyske PC blade
og vistnok ogsp AOD ?

--
Frank Damgaard