CSS - store mellemrum imellem ord
Fra : Britt Malka

Dato : 13-05-04 14:00

Goddag

Jeg har lavet en class:

..titel2 a{
   color: #00804E;
   font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-weight: normal;
   font-size: 1.75em;
   padding-top: 1px;
   text-decoration: none;
}

Som jeg bruger til en overskrift, der skal fungere som link.

Når denne overskrift fylder to linjer, laves der store mellemrum
imellem ordene, som om der er valgt "justified".

Se dette grumme eksempel:

http://www.gittehoegedal.dk/ergoterapi-d.php

Er der en, der har et godt råd til, hvad jeg kan gøre?

(Forkorte overskriften kunne være en mulighed, men det er ikke mine
tekster.)
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-05-04 14:18

Britt Malka wrote:

> Goddag
>
> Jeg har lavet en class:
>

> Er der en, der har et godt råd til, hvad jeg kan gøre?

Browseren gør blot det du har bedt den om, nemlig at sætte text-align:
justify; på classen main.

Alle elementer herunder arver så denne egenskab, inkl. classen .titel2.

Prøv eventuelt at sætte text-align: left; på ".titel2".

Ps. Du lider lidt af div'ities og class'ities, overvej at benyt de
semantisk korrekt HTML-elementer. Såsom h1-h6, p, ul, li, o.s.v.

Hintzmann c",)