CSS position:aboslut; problem
Fra : Kristine Bangsø

Dato : 13-05-04 08:24

Jeg er helt ny til css og arbejder på en hjemmeside der kan
findes p:

http://www.dm-vaerksted.ots.dk/~skaarbangsoe/csstest/default.htm

mit css ser sådan her ud:
body {
   background-color: #FDE8D7;
}

#baggrund {
   position:absolute;
   top: 70px;
   left: 170px;
}
#bund {
   position:aboslut;
   bottom: 50px;
   left: 50px;
}

Problemet er at #bund gerne skulle ligge nede i venstre hjørne,
men jeg kan ikke se hvad jeg har gjort forkert.

Kan i hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-04 08:47

Kristine Bangsø skrev:

>#bund {
>   position:aboslut;

Prøv at tilføje et e. CSS snakker engelsk.

Jeg kunne engang ikke få en side til at virke, og jeg havde skam
stavet <TABEL> helt rigtigt.

--
Bertel

Fra : Christian Epstein

Dato : 13-05-04 08:57

Kristine Bangsø wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>

> Problemet er at #bund gerne skulle ligge nede i venstre hjørne,
> men jeg kan ikke se hvad jeg har gjort forkert.

Kære Kristine

Da australsk er meget oppe i tiden vil jeg lave en oversættelse
af aboslut, det betyder simpelt hen en kvindelig aborigine der er
meget ømm "åben"... men jeg tror du leder efter absolute i den
css fil...

Held og lykke
/Christian

Fra : Kristine Bangsø

Dato : 13-05-04 09:17

Christian Epstein wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

>men jeg tror du leder efter absolute i den
> css fil...

Helt klart en rigtig dummefejl, men det har stadig ikke løst
problemet.
:( - lige meget hvor mange px jeg så skriver på rykker den sig ikke
en tomme.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-04 09:22

Kristine Bangsø skrev:

>:( - lige meget hvor mange px jeg så skriver på rykker den sig ikke
>en tomme.

Mon CSS forstår "aboslut(e)"?

Og tænk at to mand ikke opdagede det.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-04 09:28

Kristine Bangsø skrev:

> Helt klart en rigtig dummefejl, men det har stadig ikke løst
> problemet.

Nej - du har stadig ikke stavet absolute korrekt (nu står der
"aboslute")

Den slags fejl kan afsløres ved at validere html- og css-koden. Se
hvordan her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
- og hvorfor det i det hele taget er en god ide her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kristine Bangsø

Dato : 13-05-04 09:31

>Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej - du har stadig ikke stavet absolute korrekt (nu står der
> "aboslute")

Nogle gange kan man ikke se skoven for bare træer.
Nu virker det, tak for hjælpen og jeg skal nok prøve at huske det med
w3c standarderne til en anden gang. :)

/Kristine