Problemer med vertical-align: middle;
Fra : Lars K.

Dato : 12-05-04 10:45

Hej

Jeg vil gerne have en box placeret på mitten af en anden box. Jeg har
forsøgt med vertical-align, men kan ikke få det til at virke. Der er et
simpelt eksempel på http://www.evt.dk/middle.php

Hvad går jeg forkert?

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Lars K.

Dato : 12-05-04 10:50

In article <MPG.1b0c1073b676040b9896e8@sunsite.dk>, lkj@person.dk
says...
> [...]
>
> Jeg vil gerne have en box placeret på mitten af en anden box. Jeg har
> forsøgt med vertical-align, men kan ikke få det til at virke. Der er et

For at jeg ikke får skudt hovedet af, så har jeg set at der er en tråd i
gang om det samme, men jeg kan ikke lige gennemskue hvor problemet er!
(og ja jeg har også søge på google :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-04 11:03

Lars K. skrev:

> Jeg vil gerne have en box placeret på mitten af en anden box.
> Jeg har forsøgt med vertical-align, men kan ikke få det til at
> virke.

Vertical-align påvirker inline- og tabel-indhold, men ikke blok-
indhold.

> Hvad går jeg forkert?

Vertikal centrering kan klares med negativ margen - men det det
stiller nogen krav. Hvis du søger på "vertikal centrering" dukker
der en del tråde op om emnet: <http://kortlink.dk/53r>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tommy J

Dato : 12-05-04 16:03

Lars K. wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg vil gerne have en box placeret på mitten af en anden box. Jeg har
> forsøgt med vertical-align, men kan ikke få det til at virke. Der er et

Du får ikke hugget hovedet af nogen her! Nogle gange stiller vi det samme
spørgsmål igen og igen. Og det er ok. Måske skulle vi sende en anmodning
til w3.org om at overveje understøttelse af 'vertical-align' i
blokelementer i fremtidige CSS-versioner. Jeg tror ikke jeg den eneste
med det ønske!
- Tommy J

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne