Kære HM
Fra : Joakim

Dato : 12-05-04 00:48

"Harald Modsige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse
news:409e30db$1@news.wineasy.se...
> Man bør altid passe på å holde innleggene på et inteligensnivå som er
> tilpasset de tiltenkte mottagerenes intelegensnivå.
>
> HM

Hvorfor overhovedet læse det???? Hvor er det ynkeligt at kaste sådan et svar
i hovedet på modtageren.
Men på den anden side, vi er jo alle syndere.

kh Joakim

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-05-04 01:41

"Joakim" <&%funknielsen@hotmail.com(remove &%)> wrote in message
> [...]
svar
> i hovedet på modtageren.
> Men på den anden side, vi er jo alle syndere.

Subjekt, fortalde at det var ei vridning fra en annen tråd. Merk deg,
meldingen var ikke stilet til noen enkeltmottager. Men det er klart, ikke
alle oppfattet poenget (mitt). På den ansre siden, Jeg er glad for at "noen"
oppfattet den.

" - , vi er alle syndere."
Jeg skulle gjærne se at du forklarte den fulle betydningen av frasen, også
den underforståtte betydningen.

Det minner meg om sitatet: "Du skal ikke sette lyset ditt inne i et skap."
(Påtenkt ny norsk oversettelse)

HM

Fra : Vidal

Dato : 12-05-04 08:04

Harald Mossige wrote:

> " - , vi er alle syndere."

> Jeg skulle gjærne se at du forklarte den fulle betydningen av frasen, også
> den underforståtte betydningen.

Hvilken underforstået mening mener du, frasen har?

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-05-04 12:22

"Vidal" <vidal@tiscali.dk> wrote in message

> Hvilken underforstået mening mener du, frasen har?
>
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Det er ein frase fra det kristne stammespråket. Frasen blir ikke umidelbart
forstått av mennesker utenfor "det kristne" miljøet, og jeg har også en
misstanke om at mange kristne heller ikke riktig skjønner betydningen.
Derfor håper jeg at noen "eksperter" kan gi en god forklaring. Jeg kan bare
forstå frasen utifra dei "kristne" miljøene jeg er dressert inn i.

HM