Jehovas ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug~
Fra : Kong Kent

Dato : 11-05-04 15:41

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

Og læser man avisen, bliver det endnu værre:

"'pædofile forbrydelser, som først kommer frem efter flere års forløb, skal
ties ihjel'. "

Skræmmende. Godt nok var jeg klar over, at Jehova var en flok forkvaklede
tosser, der i deres blad udskyder Dommedag hver gang det ikke passer *LOL*,
men at de systematisk misbruger børn, for derefter at bruge Guds ord som
undskyldning, er jo til at få pip af!

Organisationen burde forbydes i Danmark! For *alle* medlemmer har nu
kendskab til ledelsens holdning til pædofili, og hvis de forbliver i
organisationen må det være fordi de samtykker. Ergo - vi har knap 20.000
pædofili-sympatisører i Danmark, courtesy of Jehovas Vidner.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Britt Malka

Dato : 11-05-04 16:06

On Tue, 11 May 2004 16:40:30 +0200, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

Ja, det er en alvorlig sag, men temmelig latterligt, at Ekstra Bladet
tillader sig at skrive:

"EKSTRA BLADET har i de seneste uger afdækket oprørende tilstande i en
af de mest modbydelige, såkaldt kristne sekter: Jehovas Vidner."

Det har været kendt i årevis.

Se fx følgende artikler fra 2002:

Jehovas Vidner dømt for ikke at have anmeldt en pædofil
http://www.etsectera.com/updates/view.php?site=nyheder&bn=nyheder_jv&key=1031905899

I vores blad kun man derudover læse, at en af de ældste udtalte, at de
ikke havde anmeldt sagen, fordi der kun var tale om voldtægt og ikke
nogen forbrydelse.

Vagttårnet beskytter pædofili
http://www.etsectera.com/updates/view.php?site=nyheder&bn=nyheder_jv&key=1031906610

Ældste truede kvinde til tavshed om seksuelt misbrug
http://www.etsectera.com/updates/view.php?site=nyheder&bn=nyheder_jv&key=1031908476

Pædofil-offer udstødt
http://www.etsectera.com/updates/view.php?site=nyheder&bn=nyheder_jv&key=1057065448

>"'pædofile forbrydelser, som først kommer frem efter flere års forløb, skal
>ties ihjel'. "

Ja, det er deres politik.

> [...]
>men at de systematisk misbruger børn, for derefter at bruge Guds ord som

Så let er det ikke.

Jehovas Vidner er ikke en flok forkvaklede tosser. I så fald ville de
da ikke kunne hverve nye medlemmer. De fleste af dem er troende
mennesker, der tror på, at de gør det, de bør gøre.

De misbruger heller ikke systematisk børn. Der er heldigvis masser af
Jehovas Vidner, der ikke gør det, men det er rigtigt, at der har været
påfældende meget børnemisbrug i sekten.

De fleste råber så op om, at hvad-så-den-katolske-kirke.

Jo, men dels gøres der noget ved problemet dér, dels er det vel mere
forståeligt, hvis pædofili ellers kan eller skal forstås, at mænd, der
lever i cølibat, lader sig friste, end "lykkelige" familiefædre.

Det, der virkeligt bør fordømmes, er organisationen, der faktisk
støtter sexforbryderen og endda i nogle tilfælde udstøder offeret, som
så bliver offer i dobbelt forstand.

Det er mit gæt, at organisationen ønsker at tie problemet ihjel, fordi
det ikke ser så pænt ud med deres fokus på pæne mennesker, pæne og
lykkelige familier, at der bag de lukkede døre foregår misbrug af
børn.

>Organisationen burde forbydes i Danmark!

Ja, ligesom Sai Baba, men det vil ikke ske.

Det ville undre mig.

Nu er folk i oprør, fordi nu står det i Ekstra Bladet. Om en måned -
så er det hele glemt igen.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Kong Kent

Dato : 11-05-04 16:15

> Ja, det er deres politik.

Uhyggelig, menneskefjendsk politik, medmindre de mener at pædofili ikke er
skadeligt. Deres holdning til, at der skal 2 - 3 vidner til minimum, eller
en tilståelse, skriger i hvert fald til himlen...

> [...]
> da ikke kunne hverve nye medlemmer. De fleste af dem er troende
> mennesker, der tror på, at de gør det, de bør gøre.

I så fald burde de også internt tage skarp afstand til det der er blevet
trukket frem i pressen. Ellers er de, i mine øjne, alle sammen potentielle
pædofile!

> De misbruger heller ikke systematisk børn. Der er heldigvis masser af
> Jehovas Vidner, der ikke gør det, men det er rigtigt, at der har været
> påfældende meget børnemisbrug i sekten.

Og netop derfor bør der blive råbt vagt i gevær (eller tårn... *hehe*).

> Det, der virkeligt bør fordømmes, er organisationen, der faktisk
> støtter sexforbryderen og endda i nogle tilfælde udstøder offeret, som
> så bliver offer i dobbelt forstand.

Netop. Jehova har jo fået det lidt kedelige eftermæle, at de tager
sexforbryderens parti, og dét er skræmmende! Jehova må have en meget
nedladende holdning overfor deres børn.

> [...]
>
> Det ville undre mig.
>
> Nu er folk i oprør, fordi nu står det i Ekstra Bladet. Om en måned -

Ja, jeg tror desværre du har ret. Vi har jo også glemt, som du siger, at de
katolske præster i mange år har haft, og stadig har, frit spil til at
misbruge kordrengene.

Men lad os da håbe, at der i hvert fald sker ét eller andet. Om ikke andet,
så en marginal holdningsændring hos vidnerne, der kan komme fremtidige børn
til gode, der skulle være så uheldige at blive født ind i den skrækkelige
sekt, hvor alt sjov er forbudt.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Britt Malka

Dato : 11-05-04 16:46

On Tue, 11 May 2004 17:15:16 +0200, "Kong Kent"
> [...]

>skadeligt. Deres holdning til, at der skal 2 - 3 vidner til minimum, eller
>en tilståelse, skriger i hvert fald til himlen...

Ja, det gør den. Der vil jo sjældent være vidner til sådan en
forbrydelse.

>I så fald burde de også internt tage skarp afstand til det der er blevet
>trukket frem i pressen.

Det burde de, ja, men du skal regne med, at de er blevet påvirket i
årevis, så de vil ikke se på sagen med samme øjne som os andre.

>Ellers er de, i mine øjne, alle sammen potentielle pædofile!

Det tror jeg ikke, at du har ret i.

De tier og samtykker ikke med pædofilien, men de vil nok mene, at der
er brådne kar allevegne, og de vil helt sikkert lukke øjnene for, at
organisationen beskytter de pædofile.

Ikke fordi de selv er pædofile eller går ind for det. Men simpelthen
fordi det er for skræmmende - umuligt - at kritisere ledelsen.

Det *kan* de ikke.

>Og netop derfor bør der blive råbt vagt i gevær (eller tårn... *hehe*).

Ja, det gør der, men en kampagne som den, Ekstra Bladet kører, vil
ikke være det, der åbner deres øjne. Den er for sort/hvid. "Satans
Vidner"! Det er for let at tage afstand fra det. De vil benægte det.

>Netop. Jehova har jo fået det lidt kedelige eftermæle, at de tager
>sexforbryderens parti, og dét er skræmmende! Jehova må have en meget
>nedladende holdning overfor deres børn.

Det er forkert, at du kalder organisationen eller dens medlemmer for
Jehova. Det er det navn, man fejlagtigt troede, var herrens. Sekten
hedder "Jehovas Vidner", og den forkortes ofte JV.

>Ja, jeg tror desværre du har ret. Vi har jo også glemt, som du siger, at de
>katolske præster i mange år har haft, og stadig har, frit spil til at
>misbruge kordrengene.

Nej, *det* synes jeg til gengæld ikke folk har glemt. Den bliver
jævnligt og flittigt brugt i denne gruppe i hvert fald.

>Men lad os da håbe, at der i hvert fald sker ét eller andet.

Ja, det ville være godt.

>Om ikke andet,
>så en marginal holdningsændring hos vidnerne, der kan komme fremtidige børn
>til gode,

Desværre ville det undre mig, om Ekstra Bladet med den måde, det hele
er stillet op i en hetz, ville kunne flytte nogen holdninger hos
vidnerne.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-05-04 10:54

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 11 May 2004 16:40:30 +0200, "Kong Kent"
> <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:
>
> De fleste råber så op om, at hvad-så-den-katolske-kirke.

Jamen for det er jo også lidt mere relevant, set i lyset af at der ødelægges
tusindvis af børn hvert år. Og det er jo ikke falske anklager ala Sai Baba.

> Jo, men dels gøres der noget ved problemet dér, .

Nej der bliver netop ikke skredet ind over for de mange pædofile Præster i
den katolske
kirke. Det har vi set masser af eksempler på i pressen. Endnu et eksempel på
sandhedsværdien i Familien Malkas udtalelser.

dels er det vel mere
> forståeligt, hvis pædofili ellers kan eller skal forstås, at mænd, der
> lever i cølibat, lader sig friste, end "lykkelige" familiefædre

Og iøvrigt nej Britt det er ikke nogen undskyldning for pædofilt misbrug at
man er katolsk Præst. Endnu et udtryk for den høje moral hos famillien Malka

> Ja, ligesom Sai Baba, men det vil ikke ske.

Skal Sai Baba foreningen nu forbydes, fordi nogle kristne fundamentalister
har udbredt falske anklager mod Baba, Jamen Britt hvert år dræbes der i
tusindevis af Arabiske børn i Mellemøsten. Skal vi så også til at forbyde
den Mosaiske tro ???? efter samme princip.

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-04 11:01

> Det har været kendt i årevis.

Jeg har tre bekendte, der tidligere var i JV, 1 af dem blev misbrugt fra hun
var 6-12, faderen blev ikke udstødt, det blev hun, da hun gik til politiet.
Ældesterådet ønskede iøvrigt at hendes børn på 5 og 7 skulle på ferie hos
familien i sommer (JV må tage kontakt til ustødt, hvis formålet er at få
hendes børn til at "indse sandheden"). Da en ældeste troppede op til hendes
dør for at overbevise hende om dette, var jeg der heldigvis. Lad os sige det
på den måde, den ældeste kommer ikke i den del af byen igen Og sekten
har ikke siden forsøgt at kontakte hende.
Den anden havde forbud da hun var lille om at være alene med sin bedstefar
(så kan man jo tænke sit), mens den 3. kalder det "almindelig kendt" blandt
sektens medlemmer. Så udbredt må misbruget i hvert fald være.

> [...]
>
> I vores blad kun man derudover læse, at en af de ældste udtalte, at de
> ikke havde anmeldt sagen, fordi der kun var tale om voldtægt og ikke

så det var "kun" voldtægt og voldtægt er ikke en forbrydelse?! Man ryster på
hovedet, hele definitionen af ordet voldtægt fortæller om en forbrydelse,
ellers er det sex.

> [...]
http://www.etsectera.com/updates/view.php?site=nyheder&bn=nyheder_jv&key=1031906610

> Ældste truede kvinde til tavshed om seksuelt misbrug

Man kan være rystet over at man ikke tager konsekvensen, een ting er at man
ikke vil lufte det beskidte undertøj i pressen, men man tager jo heller ikke
intern hånd om problemet, fx kunne man udstøde misbrugerne, det ville
formentlig få en del til at holde sig i skindet - i øvrigt ufatteligt at
"Guds sande udvalgte" ønsker at have børnemishandlere med derop.

> Det, der virkeligt bør fordømmes, er organisationen, der faktisk
> støtter sexforbryderen og endda i nogle tilfælde udstøder offeret, som
> så bliver offer i dobbelt forstand.

helt enig, det er en forkvalket tankegang

> [...]
> det ikke ser så pænt ud med deres fokus på pæne mennesker, pæne og
> lykkelige familier, at der bag de lukkede døre foregår misbrug af

Åbenbart rydder man heller ikke op internt og bag lukkede døre, det er der
kæden hopper helt af.

> Nu er folk i oprør, fordi nu står det i Ekstra Bladet. Om en måned -
> så er det hele glemt igen.

Og det er derfor man skal huske at skrive ind til aviserne og minde dem
konstant om at følge deres historie op, EB og Politikken er nogenlunde gode
til det, selvom der nogle gange går lidt lang tid imellem man tager emnet op
igen.

Mvh
Kim

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-05-04 11:55

"Kim2000" skrev

JV = Jehovas Vidner.

[ ... ]
> [...]
> blandt
> sektens medlemmer. Så udbredt må misbruget i hvert fald være.

Interessant vidnesbyrd du her kommer med, Kim.

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2038 news:t4Klc.153250$jf4.8172760@news000.worldonline.dk

File-number:
2112

Fra : Britt Malka

Dato : 13-05-04 12:41

Hej Kim

On Thu, 13 May 2004 12:01:16 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Da en ældeste troppede op til hendes
>dør for at overbevise hende om dette, var jeg der heldigvis.

Det var da heldigt. Sikken en frækhed! Helt utroligt!

>Den anden havde forbud da hun var lille om at være alene med sin bedstefar
>(så kan man jo tænke sit),

Ja ...

>mens den 3. kalder det "almindelig kendt" blandt
>sektens medlemmer. Så udbredt må misbruget i hvert fald være.

Ja, det må du nok sige.

>så det var "kun" voldtægt og voldtægt er ikke en forbrydelse?! Man ryster på
>hovedet,

Ja!

>Man kan være rystet over at man ikke tager konsekvensen, een ting er at man
>ikke vil lufte det beskidte undertøj i pressen, men man tager jo heller ikke
>intern hånd om problemet,

Ja, det fatter jeg heller ikke.

> [...]
>til det, selvom der nogle gange går lidt lang tid imellem man tager emnet op

Nå, gør de det?

Hvordan skrive til dem - læserbreve?

Fra : Cyril Malka

Dato : 11-05-04 17:52

Goddag Kong

Den Tue, 11 May 2004 17:15:16 +0200 skrev Kong Kent om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

> [...]
KK> fremtidige børn til gode, der skulle være så uheldige at blive født
KK> ind i den skrækkelige sekt, hvor alt sjov er forbudt.

Der sker ikke noget, der kommer ikke til at ske noget. Danmark har alt
for længe haft for venlig en pædofil lovgivning:

http://www.malka.dk/boern/korstog.html

Derudover så sker der aldrig noget i Danmark, når det er man skal
handle.

- Der blev lavet en rapport i fjernsyn om "de pædofile danskere", man
snakkede om det i et stykke tid: Hvor langt er man kommet nu? Ikke et
hak videre, det er glemt.

- Sai Baba som misbruger børn. Der blev lavet et program om det, folk
var forarget og snakkede om det. Man talte om at fjerne ders status som
trosamfund. Hvad skete der? Intet. Sekten er stadig trosamfund i Danmark
og det, selv om deres Gud misbruger børn:

http://www.km.dk/officielt/trossamfund.htm

- Nu snakker man lidt om det og så er det glemt igen, skal du se. Især
hvis der skal ske noget og skride til handling. Danskerne har en meget
kort hukommelse og tager sig simplethen ikek sammen til at få gennemført
eventuelle ændringer.

Man kommer hurtigt til at føle, man kæmper mod vindmøller...

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-05-04 09:19

Kong Kent skrev bl.a:

> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587
>
> Og læser man avisen, bliver det endnu værre:

Prøv at lave en søgning på www.google.dk, og brug ordene "ekstra bladet" og
"pressenævnet". Begrebet "uhæderlig journalistik" bliver brugt i flere af
kendelserne. Ekstra Bladet er et af de medier der toppper, i de kendelser
fra pressenævnet hvor klagerne får ret.

Personligt syntes jeg at Ekstra Bladets artikler om Jehovas Vidner er så
tilpas hadefulde og overdrevne, at de fleste mennesker forstår at tage dem
med et gran salt.

--
Mvh.

Karsten Jensen

...ved svar pr email, fjern "123".

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-05-04 11:55

"Karsten Jensen" skrev

[ ... ]
> Personligt syntes jeg at Ekstra Bladets artikler om Jehovas Vidner er så
> tilpas hadefulde og overdrevne, at de fleste mennesker forstår at tage dem
> med et gran salt.

Man kan sige MEGET dårligt om Ekstra Bladet. Mange úskyldige mennesker er
offentligt blevet hængt ud, og det er til at brække sig over.

Men når dette forbehold er sagt, så kommer der fortsat vidnesbyrd om
seksuelle krænkelser indenfor sekten Jehovas Vidners rækker. Hør blot:

Name: Kim2000
Date: 13. maj 2004 CET 12:01
Subject: Re: Jehovas ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel!

JV = Jehovas Vidner.

=== citat start ===

[...]

=== citat slut ====

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

[...]

2113

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-05-04 12:40

Kall, Mogens skrev bl.a:

> Men når dette forbehold er sagt, så kommer der fortsat vidnesbyrd om
> seksuelle krænkelser indenfor sekten Jehovas Vidners rækker. Hør blot:

Hmm, ja. Børnemisbrug er en af de mest modbydelige forbrydelser, ingen tvivl
om det. Men det er sandeligt også alvorligt at blive beskyldt for denne
forbrydelse, hvis man er uskyldig. Jeg siger ikke at det forholder sig
sådant,
men i de sager jeg har set med JV, er det vist i de fleste tilfælde påstand
mod påstand. Og hvem har så ret?. Man kunne jo også forestille sig, at
tidligere medlemmer, som har vendt Jehovas vidner ryggen - uden at de måske
har været udsat for en forbrydelse - bliver bitre over et eller andet, og så
bliver opsat på at svine JV til med alle midler. Jeg siger heller ikke at
det forholder sig sådant i alle tilfælde, men efter min mening nok i nogle.

Mvh

Karsten

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-05-04 13:10

2113 news:WuIoc.163679$jf4.8397572@news000.worldonline.dk

> [...]
> bliver opsat på at svine JV til med alle midler. Jeg siger heller ikke at
> det forholder sig sådant i alle tilfælde, men efter min mening nok i

Politiet bør i hvert fald nok tage sådanne forbehold med i deres
betragtninger.

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

File-number:
2117

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-04 14:44

> [...]
> mod påstand. Og hvem har så ret?. Man kunne jo også forestille sig, at
> tidligere medlemmer, som har vendt Jehovas vidner ryggen - uden at de

Der er simpelthen for mange der siger det samme til det blot kan
bortforklares med hævn. Hvis der er røg er der sikkert også brand, og hvis
der står kilometerhøje flammer, så er der helt sikkert en brand (det
betyder, at når så mange siger det samme, så skulle virke dybt forunderligt,
hvis det ikke var sådan)

mvh
Kim

--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 13-05-04 14:22

I news:WuIoc.163679$jf4.8397572@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

> [...]
>
> Men når dette forbehold er sagt, så kommer der fortsat vidnesbyrd om
> seksuelle krænkelser indenfor sekten Jehovas Vidners rækker.

Og det er langt værre når det sker blandt Jehovas Vidner end når det
sker blandt katolikker, jøder, pinsefolk, lutheranere, konservative,
fremskridtsfolk osv.?

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-04 14:42

> Og det er langt værre når det sker blandt Jehovas Vidner end når det
> sker blandt katolikker, jøder, pinsefolk, lutheranere, konservative,
> fremskridtsfolk osv.?

Forskellen er at sekten aktivt dækker over misbruget og søger at presse
ofrene til ikke politianmelde svinene. Og som det ikke er slemt nok, så
ryger man ikke op selv. Man lader bare stå til og gik ofrene skylden og
smider dem ud af sekten, hvor man burde smide mishandlerne ud, når man nu
mener at samfundet er stygt og ude på at skade "familien", så burde netop
denne sekt være endnu mere vagtsom overfor sine brodne kar.

Mvh
Kim

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 13-05-04 15:39

I news:40a37b0a$0$215$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Kim2000 følgende:

> [...]
> mishandlerne ud, når man nu mener at samfundet er stygt og ude på
> at skade "familien", så burde netop denne sekt være endnu mere

Altså samme uanstændige opførsel som det siges at ikke mindst den
katolske kirke i USA har stået for.

Og så skal jeg altså også lige få pointeret, at jeg bestemt ikke mener
der skal holdes hånden over nogen der krænker eller misbruger børn!
For mig at se findes der ingen ting der kan kaldes formildende
omstændigheder i den slags sager. Og at holde, eller forsøge at holde,
den slags skjult er efter min mening en forbrydelse i sig selv.

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-05-04 19:27

"Andreas, Ravsted" skrev

> [...]
> omstændigheder i den slags sager. Og at holde, eller forsøge at holde,
> den slags skjult er efter min mening en forbrydelse i sig selv.

Amen.

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

File-number:
2122

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-05-04 19:27

"Andreas, Ravsted" skrev

[ ... ]

> Og det er langt værre når det sker blandt Jehovas Vidner end når det
> sker blandt katolikker, jøder, pinsefolk, lutheranere, konservative,
> fremskridtsfolk osv.?

Nej - Selvfølgelig ikke!

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

File-number:
2121

Fra : Peter H

Dato : 13-05-04 21:56

Kall, Mogens wrote:
> "Andreas, Ravsted" skrev
>

> Med venlig hilsen
> Mogens Kall
> The servant of Michael
>
> File-number:
> 2121

Undskyld jeg lige bryder ind, men jeg er rigtig nysgerrig

....Mogens, hvad hentyder 'File-number: 2121' til?

--

Peter H
"Resistance is futile! - You WILL become happy!"

Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-05-04 05:57

"Peter H" skrev

[ ... ]
> Undskyld jeg lige bryder ind, men jeg er rigtig nysgerrig
>
> ...Mogens, hvad hentyder 'File-number: 2121' til?

Blot dette ene, at jeg tæller mine indlæg for at kunne hitte rede i dem.

Et konkret praktisk eksempel herpå:

Date: 17. maj 2004 CET 06:54
Subject: Talekilden (Q-skriftet)
2125 news:dAXpc.164475$jf4.8497370@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

File-number:
2127

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-04 17:26

"Kall, Mogens" <mogenskall@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan sige MEGET dårligt om Ekstra Bladet. Mange úskyldige mennesker er
> offentligt blevet hængt ud

Har du nogen konkrete eksempler, Kall, Mogens, eller er det bare noget, du
tror?

--
-Jens B.

Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-05-04 05:57

"Jens Bruun" skrev

> "Kall, Mogens" <mogenskall@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogen konkrete eksempler, Kall, Mogens, eller er det bare noget, du
> tror?

Jeg har faktisk talt med mennesker, som var kommet i denne situation

Lyt godt efter disse ord:

"Jeg lemlæster uden at dræbe. Jeg knuser hjerter og ødelægger liv. Jeg er
snu og beregnende, og jeg bliver stærkere med alderen. Jo mere jeg citeres,
desto mere tror man på mig. Jeg blomstrer på alle samfundets trin. Mine ofre
er hjælpeløse; de kan ikke beskytte sig selv mod mig, for jeg har intet
ansigt og intet navn. At spore mig er umuligt. Jo mere du forsøger, desto
mere gennemsigtig bliver jeg. Jeg er ingens ven. Når jeg først har besudlet
et ry, bliver det aldrig det samme igen. Jeg vælter regeringer. Jeg
ødelægger ægteskaber. Jeg får uskyldige til at græde. Hvem er jeg ? Mit navn
er Sladder!"
(andagtstek fra mandag d. 17. maj 2004 www.ucb.dk )

Herre, sæt vagt ved min mund, vogt mine læbers dør!
(Salme 141,3)

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

2124 news:HzXpc.164474$jf4.8497342@news000.worldonline.dk

File-number:
2128

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-04 17:23

"Karsten Jensen" <total123recall@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> "pressenævnet". Begrebet "uhæderlig journalistik" bliver brugt i flere af

Ja, det har jeg så lige gjort. Der fremkommer to links, når der søges på
"Ekstra Bladet pressenævnet uhæderlig journalistik". Det ene link omtaler en
sag, der omhandler Jyllands-Posten, det andet en sag, der omhandler DR. Hvor
er der lige, EB kommer ind hér?

> Ekstra Bladet er et af de medier der toppper, i de kendelser
> fra pressenævnet hvor klagerne får ret.

Og det kan du dokumentere på samme redelige måde som ovenfor?

> Personligt syntes jeg at Ekstra Bladets artikler om Jehovas Vidner er så
> tilpas hadefulde og overdrevne, at de fleste mennesker forstår at tage dem
> med et gran salt.

Personligt synes jeg, du er fuld af tom luft.

--
-Jens B.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-05-04 13:59

Jens Bruun skrev:

> [...]
> omtaler en sag, der omhandler Jyllands-Posten, det andet en sag, der
> omhandler DR. Hvor er der lige, EB kommer ind hér?

Jeg nævne at man skulle søge på ordene "ekstrabladet" og "pressenævnet", og
ikke mere.

> Og det kan du dokumentere på samme redelige måde som ovenfor?

Det har da været fremme i medierne flere gange. Forøvrigt tror jeg, at jeg
havde et link til det længere oppe i tråden, hvor det blev nævnt i en
artikel.

> Personligt synes jeg, du er fuld af tom luft.

Det har du da ret til at mene. De fleste fornuftige mennesker kan se at den
betegnelse også passer på meget af Ekstra Bladets indhold.

Mvh

Karsten Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-05-04 15:26

> Jeg nævne at man skulle søge på ordene "ekstrabladet" og "pressenævnet",
og
> ikke mere.

Fint. Vil du så venligst forklare, hvad du mener med

> Begrebet "uhæderlig journalistik" bliver brugt i flere af kendelserne

Venligst oplys, hvor begrebet "uhæderlig journalistik" bliver brugt i bare
én sag mod EB ved pressenævnet.

> Det har da været fremme i medierne flere gange. Forøvrigt tror jeg, at jeg
> havde et link til det længere oppe i tråden, hvor det blev nævnt i en
> artikel.

Nej, det var ikke det, der fremgik af et link tidligere i denne tråd.

Og det skulle gøre det bedre?

--
-Jens B.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-05-04 16:19

Jens Bruun skrev:

> [...]
>
> Fint. Vil du så venligst forklare, hvad du mener med

> Venligst oplys, hvor begrebet "uhæderlig journalistik" bliver brugt i

Det kan da godt være at jeg husker forkert, og det rette ord er "uetisk
journalistik" el .lign. Det gør det dog ikke bedre. Jeg har læst
tilstrækkeligt af pressenævnets afgørelser til at kunne se hvilke
"faktuelle" oplyslinger det er Ekstra Bladet fodrer befolkningen med.

Mvh

karsten Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-05-04 17:20

"Karsten Jensen" <total123recall@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da godt være at jeg husker forkert, og det rette ord er "uetisk
> journalistik" el .lign.

Godt så. Så frembring bare et lille-bitte eksempel på det begreb i en
kendelse fra pressenævnet mod EB.

> Det gør det dog ikke bedre.

Du smider fuldstændigt udokumenterede påstånde ud i luften, som du bruger
til at bedømme den eneste avis i DK, der tør tage de betændte sager op. Og
når du så bliver bedt om at dokumentere dine påstande, kommer du bare med en
sludder for en sladder.

> Jeg har læst
> tilstrækkeligt af pressenævnets afgørelser til at kunne se hvilke
> "faktuelle" oplyslinger det er Ekstra Bladet fodrer befolkningen med.

Du har læst nada, har du. Giv mig et link til en afgørelse, der i dine øjne
beviser, at EB bedriver uetisk eller uhæderlig journalistik, så vi li'ssom
ved, hvad vi har at forholde os til.

--
-Jens B.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-05-04 17:36

Jens Bruun skrev:

> [...]
> sager op. Og når du så bliver bedt om at dokumentere dine påstande,
> kommer du bare med en sludder for en sladder.

Udokumenterede?. Det forstår jeg ikke. Der har da verseret en del sager
efterhånden, hvor EB er blevet afsløret som uverhæftige. Læs selv i
pressenævnets afgørelser. Der er nogle stykker af dem på nettet.

> Du har læst nada, har du. Giv mig et link til en afgørelse, der i
> dine øjne beviser, at EB bedriver uetisk eller uhæderlig
> journalistik, så vi li'ssom ved, hvad vi har at forholde os til.

http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01418501?OpenDocument

Denne sag er bare en af dem, og viser hvor langt EB er villig til at gå, for
at manipulere folks virkeligsopfattelse.

--
Mvh.

Karsten Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-05-04 17:42

"Karsten Jensen" <total123recall@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Udokumenterede?. Det forstår jeg ikke.

Du har ikke dokumenteret dine vilde påstande om, at der benyttes begreber
som "uvederhæftig journalistik", "uetisk journalistik" o.lign. i forbindelse
med pressenævnets sager mod EB.

> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01418501?OpenDocument

Wauw. Var det virkelig det bedste, du kunne komme frem med?

> Denne sag er bare en af dem, og viser hvor langt EB er villig til at gå,
for
> at manipulere folks virkeligsopfattelse.

Så du mener altså, at ovennævnte afgørelse beviser, at EB driver
"uvederhæftig" eller "uetisk" journalistik? Jeg skal lige have én ting at
vide nu: Hvilken avis/hvilke aviser læser du selv?

--
-Jens B.

Fra : Britt Malka

Dato : 16-05-04 17:44

On Sun, 16 May 2004 18:35:46 +0200, "Karsten Jensen"
<total123recall@jubiimail.dk> wrote:

>Udokumenterede?. Det forstår jeg ikke. Der har da verseret en del sager
>efterhånden, hvor EB er blevet afsløret som uverhæftige. Læs selv i
>pressenævnets afgørelser. Der er nogle stykker af dem på nettet.

Du *har* fået anden dokumentation end EB's. Dette er ikke andet end en
luset undskyldning for stadig ikke at ville se.

Fra : Stefan Holm

Dato : 16-05-04 16:11

Cyril Malka <news@nytestamente.org> writes:

> Jamen... Kom dog med argumenter i stedet for personlige angreb?

Du er surreel, Cyril. Mener du virkelig alvorligt at det er et
personligt angreb på dig at han betvivler dine beskyldninger?

--
Stefan Holm
"Here Mummy Jesus, have some candy!"

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-05-04 21:00

Goddag Søren

Den Mon, 17 May 2004 21:35:03 +0200 skrev Søren Bo Rødgaard Henriksen om
Re: Fakta til forsvar for JV og mod forvanskninger :

SBRH> Artiklen handler om fortrængte minder, - ikke om
SBRH> pædofili eller pædofile - og som sådan bør den først og fremmest
SBRH> læses.

Artiklen handler *ikke* om fortrængte minder men om falske erindringer.
En fortrængt minde er en sag, der er sket, og som man har fortrængt
(altså "glemt", sat tilbage i ens ubevidst). En falsk mnde er en påstået
fortrængt minde, som ikke er en minde men noget man *tror* er rigtig
sket, selv om dette ikke er sket.

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 17-05-04 21:43

On Mon, 17 May 2004 22:00:18 +0200, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote in <20040517220018.242d54ed@cylle>:

> [...]
>(altså "glemt", sat tilbage i ens ubevidst). En falsk mnde er en påstået
>fortrængt minde, som ikke er en minde men noget man *tror* er rigtig

Jeg må her fastholde det der står i artiklen, at den handler om
"„Fortrængte minder“":

» „Fortrængte minder“
I de senere år er nogles hjerte blevet sønderbrudt af grunde som andre
har haft svært ved at sætte sig ind i. Det drejer sig om voksne der på
grundlag af noget der bliver beskrevet som „fortrængte minder“,
fortæller at de er blevet seksuelt misbrugt som børn.«

»[fodnote]: „Fortrængte minder“ og lignende udtryk er sat i
anførselstegn for at skelne dem fra den mere almindelige erindring vi
alle har.«

Og længere nede i artiklen siges der:

»Det betyder ikke at sådanne „minder“ bliver betragtet som usande
(eller at de betragtes som sande).«

Hermed udelukker jeg ikke, at den også kan omfatte 'falske minder',
hvilket lige netop er hvad jeg tidligere har påpeget kunne være en af
grundene til at artiklen har fået det indhold og den udformning som
tilfældet er.
-- Se indlæg af Sun, 16 May 2004 14:00:20 +0200,
<qnlea0dqk908pjpcjttko0c9dsgj67a72e@4ax.com> I dette svar bruger jeg
ganske viste ordet "falske minder", hvilket er fejlagtigt, men det
skete med reference til det indlæg jeg svarede på. Det ville have
været korrekt om jeg havde skreve "fortrængte minder", sådan som det
forekommer i artiklen i Vagttårnet.

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen
---------------------------
http://soren.somet.dk

Fra : Kim2000

Dato : 17-05-04 22:19

> Jeg må her fastholde det der står i artiklen, at den handler om
> ""Fortrængte minder"":

Det gør da artiklen endnu værre!! Fortrængte minder betyder at det er reele
minder, der er sket, falske erindringer aldrig har fundet sted.

JV mener altså at fortængte minder blot skal fortrænges yderligere og at man
ikke skal gøre noget ved det. Det var da rart vi fik slået det fast.

mvh
Kim

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 17-05-04 22:40

I news:40a92c3b$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Kim2000 følgende:

> [...]
>
> JV mener altså at fortængte minder blot skal fortrænges yderligere
> og at man ikke skal gøre noget ved det. Det var da rart vi fik

Du gad altså ikke læse det der *faktisk* stod skrevet, men kun det du
ønskede at der skulle have stået!

Her er et lille citat:

<-- citat start -->
[...]
<-- citat slut -->

Hvordan kan du dog forvanske det til den ukendelighed du har gjort, og
samtidig håbe på at man stadig vil tage dig seriøse? - Eller er du
blot et allias for den totalt useriøse, maipulerende bagvasker Malka?

Fra : Kim2000

Dato : 19-05-04 19:42

> » "Fortrængte minder"
> I de senere år er nogles hjerte blevet sønderbrudt af grunde som andre
> har haft svært ved at sætte sig ind i. Det drejer sig om voksne der på

Anførselstegnene gør at jeg i hvert fald læser det sådan, at JV ikke mener
fortrængte minder eksisterer og/eller skal betragtes som reelt. Det er da
tilladt at håbe jeg tager fejl. Så jojo, jeg læste skam indlægget.

mvh
Kim

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 19-05-04 20:18

I news:40abaa81$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Kim2000 følgende:

> [...]
> ikke mener fortrængte minder eksisterer og/eller skal betragtes som
> reelt. Det er da tilladt at håbe jeg tager fejl. Så jojo, jeg læste

Eller at det der står i anførselstegn i denne forbindelse skulle ses
som en overskrift på artiklen/afsnittet??

Fra : Kim2000

Dato : 19-05-04 20:48

> Eller at det der står i anførselstegn i denne forbindelse skulle ses
> som en overskrift på artiklen/afsnittet??

Sådan har jeg ikke set nogen andre gøre det, men under den forudsætning
ændres artiklen da ganske rigtigt en hel del, det vil jeg da godt medgive.

mvh
Kim

--
DaMat udgiver blade, bøger og tegneserier,
og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 17-05-04 23:20

On Mon, 17 May 2004 23:18:56 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk>
wrote in <40a92c3b$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
>
>JV mener altså at fortængte minder blot skal fortrænges yderligere og at man
>ikke skal gøre noget ved det. Det var da rart vi fik slået det fast.

Tja, nogle gange behøver man ikke at overdrive eller skævvride for at
se noget ubehageligt - når noget er slemt nok i sig selv.

Der er mange perspektiver eller problemstillinger i artiklen i
Vagttårnet om "Fortængte minder" - og derfor er der også al mulig
grund til at holde tungen lige i munden.

Læses artiklen UDELUKKENDE eller PRIMÆRT som en vedledning i, hvordan
Jehovas Vidners skal forholde sig til 'FALSKE MINDER' (underforstået
"falske anklager", jvr. mine tidligere kommentarer omkring den
historiske kontekst), ja så er der jo en vis fornuft i nogle af de
betragtninger der fremføres.

Omvendt, læses artiklen UDELUKKENDE eller PRIMÆRT som en vedledning i,
hvordan Jehovas Vidners skal forholde sig til FORTRÆNGTE MINDER, så
stiller sagen sig ganske anderledes, og som du selv påpeger, og mere
alvorlig og angribelig. Der skal ikke megen fantasi til at forestille
sig hvilke sjælekvaler et offer for seksuelle overgreb må lide under
ved mistænkeliggørelse, afvisning eller forventning om 'glemme det'.
Det er sjældent tilstrækkeligt med "åndelige hjælp" eller "åndelig
opmuntring", men hjælp af mere psykologisk/terapeutisk karakter.

Et persektiv og en praksis som ydermere kommer i fokus - ikke direkte
i artiklen, men som træder tydeligere frem er, kravet om at børn og
unge skal stille med vidner til det/de seksuelle overgreb for at blive
taget alvorligt. Ganske vist er der ved at ske en ændring i praksis på
dette punkt med de nye handleplaner fra hhv. juni og oktober 2003, men
hvor lang tid går det inden disse vejledninger slår helt igennem?

Og der kunne nævnes andre problemstillinger, men det afgørende må være
hvis der skal ske ændringer - som jeg ikke tror kommer hurtigt nok
uden "pres" eller kritik udefra, at den måde man behandler disse
problemstillinger sker på et faktuelt grundlag og ikke ud fra hvad vi
tror, "har hørt om", mener at kunne læse ud af, etc. og at vi søger at
fastholde Jehovas Vidner i saglig og reel dialog.

Med venlig hilsen

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 09:34

Goddag Karsten

Den Thu, 13 May 2004 10:19:11 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas

berlingske tidende pressenævn
(24 results)

ekstra bladet pressenævn
(42 results)

jyllands posten pressenævn
(159 results)

politiken pressenævn
(198 results)

bt pressenævn
( 1 760 results)

(Kilde: googlefight.com)

watchtower abuse.
1 - 10 ud af ca. 14,000

(Kilde: Google)

Fra : N/A

Dato : 14-05-04 14:18

Fra : N/A

Dato : 14-05-04 14:18

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-05-04 08:24

Goddag Søren

Den Mon, 17 May 2004 22:42:46 +0200 skrev Søren Bo Rødgaard Henriksen om
Re: Fakta til forsvar for JV og mod forvanskninger :

SBRH> Jeg må her fastholde det der står i artiklen, at den handler om
SBRH> "_Fortrængte minder_":

Jeg ved godt, at det er det, der står i artiklen. Men når man udtaler
sig om en artikel fra en bevægelse som Jehovas Vidner, skal man ikke
bare overtage deres sprog, især når den er forkert.

SBRH> I dette svar bruger jeg ganske viste ordet "falske minder",
SBRH> hvilket er fejlagtigt, men det skete med reference til det indlæg
SBRH> jeg svarede på. Det ville have været korrekt om jeg havde skreve
SBRH> "fortrængte minder", sådan som det forekommer i artiklen i
SBRH> Vagttårnet.

Jeg synes det er en uheldig formulering.

Fagligt set er de to udtryk så forskellige fra hinanden som dag og nat
og hører til i det mest grundlæggende psykologisk forståelse.
Fortrængningen er et forsvarsmekanisme og forsvarsmekanismer
er en af moderne psykologiens nøglebegreber. du kan læse lidt mere om
dem her:

http://www.psyken.org/faq/forsvarsmekanisme.html

Jeg vil opfordre dig til mere forsigtighed når du udtaler dig om disse
emner. Selv om psykologien kan forekomme let tilgængelig, så alle kan
udtale sig om det, så er der afgjort en del mere til det, end man skulle
tro før man begynder at udtale sig. Det du gør her er farligt for andre
idet du tydeligvis mangler forståelse for og evnen til at hæve dig over
teksten.

Det betyder at du ser stadig væk teksten som en JV ser pågældende tekst.
Derfor vil du kunne se nogle ting andre ikke ville være i stand
til at se, hvilket er godt. Men det betyder også at du stadig vil gå
glip af andre ting, vi andre kan se og du bliver åbenbart stadig så
påvirket af bevægelsens skrifter at du overser disse ting.

Personligt ville jeg mene at du burde tage pågældende lektion til
efterretning for derved at forbedre din evne til at hæve dig over
teksten. Du kan også nægte at indse fejlen, naturligvis og prøve at
"drukne fisken" (som vi siger i Frankrig), men dette vil naturligvis
ikke forbedre dit kunnen på nogen måde.

Jeg er fristet til at smile når jeg tænker på at du, som ellers har
brugt en del kræfter på at prøve at miskreditere mit fagllig kunnen,
endnu en gang påviser at du ikke kender til de meste grundlæggende
psykologiske begreber (for ikke så længe siden snublede du og dialogos
counselling vist også over jeres egne ben ved ikke at kende forskellen
mellem psykoterapeut og psykoanalytiker, som I ellers kritiserede mig
for).

Og jeg ville smile, hvis det ikke var fordi den slags sager er for
alvorlig og fordi der er for mange af din slags, der giver indtryk af at
kunne en masse og falder for de mest gemmene tricks eller ej heller
kender til de mest grundlæggende begreber af de ting, de udtaler sig om.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-05-04 08:28

Goddag Kim2000

Den Mon, 17 May 2004 23:18:56 +0200 skrev Kim2000 om Re: Fakta til
> [...]

K> JV mener altså at fortængte minder blot skal fortrænges yderligere og
K> at man ikke skal gøre noget ved det. Det var da rart vi fik slået det

Nej, nej. Selv om der står "fortrængte minder", omtaler sekten "falske
erindringer". Det kan man se af den definition de giver af udtrykket.

Det er en ukorrekt definition, men det er det, de mener og omtaler.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-05-04 08:32

Goddag Søren

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 12:46

Goddag Karsten

Den Thu, 13 May 2004 11:09:29 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

KJ> Prøv også at se http://www.vestfalen.dk/artikel04.pressenaevnet.htm
KJ> Formålet med mit lille indlæg var såmænd bare at mane lidt til
KJ> eftertanke - omkring ukritisk at sluge alt hvad der bliver skrevet.
KJ> Det er jo Ekstra Bladet vi taler om, ikke sandt?

Ja og nej. Jeg bryder mig heller ikke om Ekstra-Bladet og især ikke
deres opfordring til vold. Derudover mener jeg, at når man blæser den
slags op som sensation, så forbliver det en sensation: Folk snakker om
det og så flytter man videre til næste sensation.

Problemet er dog at der findes en del, for stor det, misbrug sted i
sekten og at sekten dels

- holder ikke selvjustits og gør ikke noget for at forhindre det
tværtimod de
- opfordrer til at man lader det gå under stilhed og sætter lægger vægt
på de "falske erindringer. Derudover så
- dækker de over dem der rent faktisk begår disse uhyrligheder ved
a) deres bøger og lære og ved
b) ikke at anmelde dem.

Vi skal huske at for at man internt betragter det som en forbrydelse, så
skal der være to vidner, der understøtter anklagen. Det er der jo yderst
sjældent i den slags sager. Derfor risikerer ofren, ud over at have
været misbrugt også at blive udstødt.

Ekstra-Bladet tager sagen op og selv om det ville have været bedre at
det havde været en "rigtig avis" der havde taget det op, så er det bedre
end ingenting.

Men de rigtige medier træder først til når andre har taget slagene og
lavet benarbejdet.

Jeg kan huske, dengang jeg påvirkede politikere så besiddelse af
børneporno blev forbudt, så ville ingen af de "fine aviser", ej heller
Kristeligt Dagblad, tage sagen før efter en lang og sej kamp, før at jeg
trak Merethe due Jensen i billedet m.m.

Det ville derfor være rart at andre, seriøse, aviser tog det op.

Jeg prøver at se noget...

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 12:53

Goddag Kim2000

Den Thu, 13 May 2004 12:01:16 +0200 skrev Kim2000 om Re: Jehovas ledere
> [...]

K> at være alene med sin bedstefar(så kan man jo tænke sit), mens den 3.
K> kalder det "almindelig kendt" blandt sektens medlemmer. Så udbredt må

Ja. Den *er* meget udbredt. Jeg har talt med flere kvinder så har
mistænkt deres mand om den slags men ikke turde indse det, for det gør
en "kristen mand" jo ikke. Og kvinderne, i den slags sager, tør ikke
acceptere eller se det, der sker. Man risikerer, i bedste fald,
udstødelse.

Det er først efter udstødelsen og da de var i behandling, at de turde
fortælle om det.

K> så det var "kun" voldtægt og voldtægt er ikke en forbrydelse?! Man
K> ryster på hovedet, hele definitionen af ordet voldtægt fortæller om
K> en forbrydelse, ellers er det sex.

Korrekt.

Der skal lige tilføjes at en af pædofilerne var... direktør for en
skole!

> [...]
K> misbrugerne, det ville formentlig få en del til at holde sig i
K> skindet - i øvrigt ufatteligt at"Guds sande udvalgte" ønsker at have

Altså, i Frankrig har de jo en del problemer fordi dér lader man det
ikke passere så nemt.

K> Åbenbart rydder man heller ikke op internt og bag lukkede døre, det
K> er der kæden hopper helt af.

Nej, fordi, som alle sekter, har de jo det problem at de er "bedre end
andre". De himler konstant op om andre tro og bevægelser (især den
katolske kirke som jo er Babylons hore) og det er, naturligvis, et
problem at den slags foregår i det, de kalder "Guds talerør her på
jorden".

(Hvis den slags ikke er at misbruge Herren ens Guds navn, så ved jeg
ikke, hvad er )

> [...]
K> dem konstant om at følge deres historie op, EB og Politikken er
K> nogenlunde gode til det, selvom der nogle gange går lidt lang tid

Ja. Det er *meget* vigtigt at holde fast på det. Den slags skal man ikke
lade ske.

100% enig !

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 12:58

Goddag Karsten

Den Thu, 13 May 2004 13:40:06 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
> [...]

KJ> ryggen - uden at de måske har været udsat for en forbrydelse -
KJ> bliver bitre over et eller andet, og så bliver opsat på at svine JV

Det er usandt. JV's eget materiale underviser medlemmerne i at dække
over den slags.

Det er velkendt at WatchTower Inc. lærer sine medlemmer at bryde
menneskeloven om nødvendigt (bryde tavshedspligt m.m.), gemme
forbrydelse osv. fordi man ikke er interesseret i at de "verdslige
myndigheder" stikker deres næse for dybt inde i Guds, efterhånden
ildelugtende, talerør.

Under dække af religion placerer firmaet sig uden for lov og ret,
opfordrer til forbrydelser og dækker over dem, der foregår.

Det er for nemt at sige at "det er udstødte medlemmers arbejde". Sektens
eget materiale opfordrer til ulovligheder. Det er ikke udstødte
medlemmer, der gør det, men sekten selv.

Beklager, din teori holder ikke.

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 13:08

Goddag Karsten

Den Thu, 13 May 2004 14:00:01 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

KJ> Jeg mener nu at det er værre end ingenting .-). Når en avis som
KJ> Ekstra Bladet tager sådanne sager op, på den måde som de nu gør
KJ> (Satans vidner, modbydelige o.s.v.), så risikerer de at lægge en
KJ> helt befolkningsgruppe for had. Jeg siger ikke, at der ikke er
KJ> foregået noget forkert inden for JV. Men at der måske er sket den
KJ> slags ting, er ikke nogen grund til - som Ekstra Bladet gør - at
KJ> tage de fleste over en kam.

Tjah, Jehovas Vidner lægger også flere grupper for had: De udstødte (det
har du jo lige gjort), den katolske kirke, forskellige institutioner
m.m. Så får de lidt med samme mønt igen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 13:10

Goddag Karsten

Den Thu, 13 May 2004 14:01:54 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

KJ> Gør din det?. Jeg har ikke set det dokumenteret nogle steder at JVs
KJ> litteratur opfordrer til at bryde loven....

Virkeligt? Så må du læse det.

Hvor mange eksempler vil du have mig til at trække frem?

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 13:14

Goddag Karsten

Den Thu, 13 May 2004 14:07:21 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

KJ> Jeg syntes at du er temmelig dogmatisk. Prøv at læse følgende tråd,
KJ> hvor der er lidt flere nuancer på debatten
KJ> http://forum.giraffen.dk/viewtopic.php?t=16161

Nej. Jeg nøjes med at trække Jehovas vidners eget materiale frem.

KJ> Jeg trækker mig ud af tråden her. Du skal selvfølgelig have lov at
KJ> have dine dine meninger om sagen. Jeg har en anden - og vil også
KJ> have lov at have den.-)

Det har du, men det er usandt at påstå andet end sekten opfordrer til
ulovligheder og dækker over misbrug af børn. Det *står i deres eget
materiale*.

Hvis nogen er dogmatisk, så er det ikek mig. Jeg refererer blot det,
sekten skriver. Beklager det er generende

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 15:36

Goddag Kim2000

Den Thu, 13 May 2004 15:41:31 +0200 skrev Kim2000 om Re: Jehovas ledere
udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

K> Mvh
K> Kim

Du, Kim.

Kunne jeg få dig til at medtage både navn og/eller beskednummeret på det
besked du svarer på, for man kan ikek se, hvem siger hvad når du
citerer?

På forhånd tak

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 15:42

Goddag Kim2000

Den Thu, 13 May 2004 15:44:16 +0200 skrev Kim2000 om Re: Jehovas ledere
> [...]

K> hvis der står kilometerhøje flammer, så er der helt sikkert en brand
K> (det betyder, at når så mange siger det samme, så skulle virke dybt

Og vi skal ikke glemme at JV's central organ, vagttårnet, opfordrer til
at man tier den slags ihjel, hvis man finder ud af, at det *er* sket.

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-04 20:20

Goddag Søren

Den Thu, 13 May 2004 21:10:11 +0200 skrev Søren Bo Rødgaard Henriksen om
Re: Jehovas ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

SBRH> Og en søgning under "Afgørelser inden for Mediejura"
SBRH> (http://www.cfje.dk) giver følgende resultat:
SBRH> Ekstra Bladet - 244
SBRH> Berlingske Tidende - 4
SBRH> Politiken - 3
SBRH> BT - 1
SBRH> Jyllandsposten - 1

Vedkommende spurgt om at lave en søgning med *Google*.

Så for at skære min pointe ud i pap for de få der skal have det med syv
tømer søm og vink med en vognstang : antal af hits på Google når man
sammensætter to ord kan ikke tages som garant for at sagen er sand.

Comprende?

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-05-04 14:08

Goddag Claus

Den Fri, 14 May 2004 14:02:53 +0200 skrev Claus Larsen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

CL> Men der skulle findes en artikel i et vagttårn fra 1995 der
CL> udstikker retningslinjer i disse sager.

Jo, det er der

Jeg lader jer nyde det antal gange børne misbrug omtales som "minder"
(med anførelsestegn) og især det at man "hvis misbruger *fortsætter*
_måske_ skal man gøre noget... Især hvis det er kendt i menigheden...:

Vagttårnet 1. november 1995

Trøst til dem med en "nedslået ånd"

I DAG har Satans verden "mistet al moralsk sans". (Efeserne 4:19; 1
Johannes 5:19) Ægteskabsbrud og utugt er pandemisk. I mange lande ender
50 procent eller flere af ægteskaberne i skilsmisse. Homoseksualitet er
almindeligt anerkendt. Seksuel vold ? voldtægt ? er ofte nyhedsstof.
Pornografi er blevet en milliardindustri. " Romerne 1:26, 27.

En af de mest skændige perversiteter er seksuelt misbrug af børn.
Ligesom visdommen i Satans verden, er misbrug af børn noget "sjæleligt,
dæmonisk". (Jakob 3:15) Tidsskriftet Time siger at alene i De Forenede
Stater "får myndighederne hvert år over 400.000 rapporter fra lærere og
læger om bevislige sexforbrydelser". Når ofrene for dette misbrug vokser
op, plages de stadig af smertende sår. Bibelen siger: "En mands ånd
[mentale drivkraft, inderste følelser og tanker] kan udholde hans
sygdom, men en nedslået [krænket, tynget] ånd, hvem kan bære den?" ?
Ordsprogene 18:14.

Den gode nyhed om Guds rige appellerer til alle slags mennesker,
deriblandt dem hvis "hjerte er sønderbrudt" og dem med en "mismodig
ånd". (Esajas 61:1-4) Det er derfor ikke overraskende at mange med
psykiske smerter tager imod indbydelsen: "Lad enhver som tørster, komme;
lad enhver som ønsker det, frit tage af livets vand." (Åbenbaringen
22:17) Disse mennesker kan hente trøst i den kristne menighed og glæde
sig over at lære at lidelser snart vil høre fortiden til. (Esajas 65:17)
Indtil da kan de imidlertid have brug for at blive "trøstet" og få deres
sår "forbundet". Paulus gav derfor dette råd til de kristne: "Trøst de
modfaldne sjæle, støt de svage, vær langmodige over for alle." " 1
Thessaloniker 5:14.

[...]

fortæller at de er blevet seksuelt misbrugt som børn. Nogle har ikke
været klar over at de er blevet misbrugt før de pludselig oplever
tilbagevendende hallucinationer og "minder" om en voksen (eller flere
voksne) som har misbrugt dem da de var børn.

Er der nogen i den kristne menighed som plages af sådanne tanker? Ja,
det er der i nogle lande, og disse indviede tjenere kan føle dyb sorg,
vrede, skyld, skam eller ensomhed. Ligesom David føler de sig måske
afskåret fra Gud og udbryder: ?Hvorfor, Jehova, bliver du stående langt
borte? Hvorfor holder du dig skjult i trængselstider?" ? Salme 10:1.

Eksperter i mentalhygiejne forstår ikke fuldt ud alle aspekter af disse
"minder". Ikke desto mindre kan sådanne "minder" få indvirkning på en
indviet kristens åndelige sundhed. Vi må derfor tillidsfuldt vende os
til Guds ord efter vejledning for at klare dem. Bibelen giver os
"indsigt i alle ting". (2 Timoteus 2:7; 3:16) Den kan også hjælpe alle
implicerede til at få tro på Jehova, "den inderlige barmhjertigheds
Fader og al trøsts Gud, som trøster os i al vor trængsel". " 2 Korinther
1:3, 4. Har misbruget virkelig fundet sted?

I verden er der megen diskussion om hvad sådanne "minder" er og om
hvorvidt de repræsenterer noget der virkelig har fundet sted. Jehovas
vidner er "ikke en del af verden" og deltager ikke i denne polemik.
(Johannes 17:16) Ifølge offentliggjorte rapporter har "minderne"
undertiden vist sig at være sande. Da Frank Fitzpatrick, vurderingsmand
for et forsikringsselskab, for eksempel mindedes at han var blevet
misbrugt af en bestemt præst, var der omkring et hundrede andre som
trådte frem og erklærede at de var blevet misbrugt af den samme præst.
Efter sigende tilstod præsten misbruget.

Det skal imidlertid bemærkes at mange ikke har kunnet fremlægge beviser
for deres "minder". Nogle husker måske tydeligt hvem der har misbrugt
dem eller hvor misbruget har fundet sted. Senere har dokumenterede
beviser imidlertid gjort det klart at de detaljer de kunne "huske", ikke
var sande. Et tilflugtssted

Hvordan kan man trøste dem hvis "ånd er nedslået" på grund af sådanne
"minder"?

Lad os betragte Jesu lignelse om den barmhjertige samaritaner. En mand
faldt blandt røvere som tildelte ham slag og stjal hans ejendele. Da
samaritaneren kom forbi fik han inderligt ondt af den sårede mand. Hvad
gjorde han for at hjælpe manden? Insisterede han på at høre alle
detaljer om hvordan manden var blevet slået? Eller ville samaritaneren
have en beskrivelse af røverne for straks at sætte efter dem? Nej.
Manden var såret! Samaritaneren forbandt derfor nænsomt hans sår og
førte ham kærligt i sikkerhed på et nærliggende herberg, hvor han kunne
komme sig.

Der er unægtelig stor forskel på fysiske sår og på den "nedslåede ånd"
der skyldes et virkeligt, seksuelt misbrug i barndommen. Men begge
forhold kan resultere i store lidelser. Det samaritaneren gjorde for den
sårede jøde viser os derfor hvad vi kan gøre for at hjælpe en af vore
medkristne med en nedslået ånd. Man bør først og fremmest yde kærlig
trøst og hjælpe ham til at komme til hægterne igen.

Djævelen hjemsøgte den trofaste Job med lidelser, tilsyneladende fordi
han var sikker på at enten psykisk eller fysisk smerte ville bryde Jobs
uangribelighed. (Job 1:11; 2:5) Siden da har Satan ofte gjort brug af
lidelser " uanset om han direkte er skyld i dem eller ej " i forsøg på
at svække troen hos tjenere for Gud. (Jævnfør Andet Korintherbrev
12:7-9.) Er der nogen tvivl om at Djævelen nu benytter sig af
børnemisbrug og en "nedslået ånd" hos mange voksne som har været udsat
for det (eller er plaget af "minder" om et sådant misbrug) til at svække
de kristnes tro? En kristen der må bære på en sådan smerte og som
standhaftigt nægter at bryde sin uangribelighed, siger som Jesus da han
blev angrebet af Satan: "Forsvind, Satan!" " Mattæus 4:10. Forbliv
åndeligt stærk

"Den trofaste og kloge træl" har givet vejledning om hvordan man kan
klare de åndelige og følelsesmæssige problemer efter børnemisbrug.
(Mattæus 24:45-47) Erfaringer viser at den bedste måde at blive hjulpet
på for en der er blevet misbrugt, er at "hente kraft i Herren og i hans
styrkes vælde" og iføre sig "den fulde rustning fra Gud". (Efeserne
6:10-17) Denne rustning indbefatter "sandheden" fra Bibelen, der
afslører Satan som ærkefjenden og fjerner det mørke som han og hans
følgesvende arbejder i. (Johannes 3:19) Dernæst er der "retfærdighedens
brystharnisk". Den belastede person må stræbe efter at følge retfærdige
normer. Nogle føler for eksempel en stærk lyst til at gøre sig selv
fortræd eller til at begå umoralitet; men hver gang de modstår denne
trang har de vundet en sejr.

Den åndelige rustning indbefatter også "fredens gode nyhed". At fortælle
andre om Jehovas hensigt styrker en selv og dem der lytter. (1 Timoteus
4:16) Hvis du har en "nedslået ånd" og du af den grund har vanskeligt
ved at forkynde den gode nyhed for andre, så prøv at følges med en
medkristen når han eller hun udfører dette vigtige arbejde Og glem ikke
"troens store skjold". Tro på at Jehova elsker dig og at han vil give
dig det tilbage som du har mistet. Du kan være fuldt forvisset om at
også Jesus elsker dig. Det beviste han ved at give sit liv for dig.
(Johannes 3:16) Satan har falskeligt hævdet at Jehova ikke interesserer
sig for sine tjenere. Dette er blot endnu en af Satans grove og onde
løgne. " Johannes 8:44; jævnfør Job 4:1, 15-18; 42:10-15.

Hvis du på grund af hjertesorg har svært ved at tro at Jehova
interesserer sig for dig, vil det hjælpe dig at komme sammen med andre
som er fuldt overbeviste om at det modsatte er tilfældet. (Salme
119:107, 111; Ordsprogene 18:1; Hebræerne 10:23-25) Lad ikke Satan
frarøve dig livets sejrspris. Husk at både "frelsens hjelm" og "åndens
sværd" er en del af rustningen. Bibelen er inspireret af hellig ånd, som
Satan ikke kan stille noget op imod. (2 Timoteus 3:16; Hebræerne 4:12)
Bibelens lægende ord kan lindre psykisk smerte. " Jævnfør Salme 107:20;
Andet Korintherbrev 10:4, 5.

Endelig må du uophørligt bede om styrke til at holde ud. (Romerne 12:12;
Efeserne 6:18) Oprigtige bønner styrkede Jesus da han befandt sig i den
største dødskval, og de kan også hjælpe dig. (Lukas 22:41-43) Har du
svært ved at bede til Gud? Så spørg andre om de vil bede med dig og for
dig. (Kolossenserne 1:3; Jakob 5:14) Den hellige ånd vil gå i forbøn for
dig. (Jævnfør Romerbrevet 8:26, 27.) Nogle der lider af en smertefuld
fysisk sygdom vil måske ikke blive fuldstændig helbredt i denne tingenes
ordning, og det vil dem der har dybe følelsesmæssige sår måske heller
ikke. Men som vi så i Jesu tilfælde, kan vi med Jehovas hjælp holde ud
og derved vinde sejr. (Johannes 16:33) "Stol på [Jehova] til alle tider,
du folk. Udøs jeres hjerte for ham. Gud er en tilflugt for os." " Salme
62:8.

Når én anklages for misbrug

En der misbruger børn seksuelt er en voldtægtsforbryder og bør betragtes
som sådan. Alle der har været udsat for børnemisbrug har ret til at
rejse anklage mod forbryderen. Men anklagen bør ikke fremsættes
forhastet, især ikke hvis den udelukkende er baseret på "fortrængte
minder" om misbrug. I dette tilfælde er det vigtigt at den der er blevet
misbrugt i første række koncentrerer sig om at genvinde en vis
følelsesmæssig ligevægt. Når der er gået nogen tid er vedkommende måske
bedre i stand til at vurdere "minderne" og beslutte om der skal gøres
noget ved det eller ej.

Donna, for eksempel, led efter sigende af spiseforstyrrelser og opsøgte
en psykiater ? tilsyneladende en der ikke var særlig kompetent. Kort
efter anklagede hun sin far for incest, og han blev stillet for retten.
Nævningene kunne ikke nå til enighed, så faderen blev ikke fængslet, men
han måtte betale næsten 600.000 kroner i sagsomkostninger. Efter alt
dette fortalte Donna så sine forældre at hun nu forstod at misbruget
faktisk aldrig havde fundet sted!

Kong Salomon siger klogt: "Kast dig ikke forhastet ud i en retssag."
(Ordsprogene 25:8) Hvis der er en gyldig grund til at tro at den du
anklager, stadig misbruger børn, bør der måske gives en advarsel. I en
sådan situation kan menighedens ældste hjælpe. Men der bør ikke træffes
en forhastet beslutning. Med tiden vil du måske affinde dig med at sagen
går i glemmebogen. Hvis du imidlertid ønsker at tage en konfrontation
med den du anklager som gerningsmanden (efter først at have tænkt
igennem hvordan du vil forholde dig til den mulige reaktion), har du ret
til det.

I den periode hvor disse "minder" bliver bearbejdet, kan der opstå
prekære situationer. Én ser måske for sit indre blik hvordan han eller
hun er blevet misbrugt af en i den daglige omgangskreds. Der kan ikke
gives nogen regler for hvordan en sådan situation skal gribes an.
"Enhver skal nemlig bære sin egen ansvarsbyrde." (Galaterne 6:5) Nogle
gange mener vedkommende måske at en slægtning eller en i den nærmeste
familie er involveret. Husk at nogle "fortrængte minder" kan være af
tvivlsom karakter når det drejer sig om at identificere den der
mistænkes for at være forbryder. I en sådan situation, og så længe
misbruget ikke er blevet bevist, kan man ved at holde kontakt med
familien - ved en gang imellem at aflægge dem et besøg, skrive breve
eller ringe til dem - vise at man prøver at følge Bibelens vejledning.
Jævnfør Efeserbrevet 6:1-3. Hvad ældste kan gøre

Hvis et medlem af menigheden som har tilbagevendende hallucinationer og
fortrængte "minder" om børnemisbrug henvender sig til de ældste, vil man
som regel udvælge to ældste der kan yde hjælp. Disse ældste bør venligt
opmuntre vedkommende til i første omgang at fokusere på at få bearbejdet
de følelsesmæssige problemer. Navnene på dem der mistænkes for
børnemisbrug skal holdes strengt fortroligt. De ældstes hovedopgave er
at være hyrder.

(Esajas 32:1, 2; 1 Peter 5:2, 3)

De skal især være opmærksomme på at "iføre sig inderlig medfølelse,
venlighed, ydmyghed, mildhed og langmodighed". (Kolossenserne 3:12) De
må kærligt lytte og derefter anvende lægende ord fra Bibelen.
(Ordsprogene 12:18) Nogle der har lidt af smertefulde "minder" har
udtrykt værdsættelse af at de ældste regelmæssigt har besøgt dem eller
ringet til dem for at høre hvordan det går. En sådan opmærksomhed
behøver ikke at tage lang tid, men den viser at Jehovas organisation er
interesseret i hver enkelt. Når det går op for den syge at hans kristne
brødre har ægte kærlighed til ham, kan det måske hjælpe ham til at
genvinde en vis følelsesmæssig ligevægt.

Hvad så hvis den der er blevet misbrugt beslutter sig for at rejse en
anklage? I det tilfælde må de to ældste råde ham til at følge
vejledningen i Mattæus 18:15 om at han først alene må henvende sig til
den anklagede og tale med vedkommende om sagen. Hvis den der er blevet
misbrugt ikke følelsesmæssigt er i stand til at gøre dette ansigt til
ansigt med vedkommende, kan kontakten formidles over telefonen eller pr.
brev. På denne måde får den anklagede lejlighed til at lægge sit svar på
anklagen frem for Jehova i bøn. Han kan måske endda fremlægge beviser
for at han ikke har begået overgrebet. Eller det kan være at den
anklagede vil tilstå, og at der måske kan finde en forsoning sted. Hvor
ville det være et lykkeligt udfald! Hvis der foreligger en tilståelse
kan de ældste gå videre med sagen og behandle den i overensstemmelse med
den bibelske vejledning.

Hvis anklagen benægtes må de ældste forklare den der er fremkommet med
anklagen at de ikke kan gøre mere, og menigheden vil fortsat betragte
den anklagede som uskyldig. Bibelen siger at der skal være to eller tre
vidner inden de ældste kan gribe ind. (2 Korinther 13:1; 1 Timoteus
5:19) Selv hvis der er mere end én som kan "mindes" at være blevet
misbrugt af samme person, er grundlaget stadig for spinkelt til at de
ældste kan basere deres afgørelser herpå uden yderligere beviser. Det
betyder ikke at sådanne "minder" bliver betragtet som usande (eller at
de betragtes som sande). Men de ældste må følge Bibelens principper når
de behandler sagen.

Hvad hvis den anklagede - selv om vedkommende benægter overgrebet -
virkelig er skyldig? Slipper han så godt fra det og undgår straf?
Afgjort ikke. Spørgsmålet om hvorvidt han er skyldig eller uskyldig kan
trygt overlades til Jehova. "Nogle menneskers synder er offentligt kendt
og fører direkte til dom, men hos andre bliver de først kendt senere."
(1 Timoteus 5:24; Romerne 12:19; 14:12) I Ordsprogenes Bog står der: "De
retfærdiges forventning er fryd, men de ugudeliges håb går til grunde.."
"Når et ugudeligt menneske dør, går hans håb til grunde." (Ordsprogene
10:28; 11:7) Til sidst vil Jehova Gud og Jesus Kristus afsige en
eviggyldig retfærdig dom. " 1 Korinther 4:5. Modstå Djævelen

Når indviede kristne holder ud trods store fysiske eller følelsesmæssige
lidelser, er det et vidnesbyrd om deres indre styrke og kærlighed til
Gud - og et bevis på kraften i Jehovas ånd! - Jævnfør Andet
Korintherbrev 4:7.

Peters ord er i den forbindelse passende: "Stå [Satan] imod, faste i
troen." (1 Peter 5:9) Det er ikke altid nemt at efterleve dette.
Undertiden kan det endda være vanskeligt at tænke klart og logisk. Men
fat mod. Inden længe vil Djævelen og hans listige anslag være borte. Vi
længes virkelig efter den tid hvor "Gud vil tørre hver tåre af vore
øjne, og døden ikke skal være mere", og hvor hverken "sorg eller skrig
eller smerte skal være mere, men det som var før er forsvundet". ?
Åbenbaringen 21:3, 4.

Fodnoter

"Fortrængte minder" og lignende udtryk er sat i anførselstegn for at
skelne dem fra den mere almindelige erindring vi alle har.

Det kan også blive nødvendigt at tage de skridt der er beskrevet i
paragraffen hvis sagen er almindeligt kendt i menigheden.

Fra : Britt Malka

Dato : 14-05-04 14:18

On Fri, 14 May 2004 15:07:48 +0200, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

>Hvis der er en gyldig grund til at tro at den du
>anklager, stadig misbruger børn, bør der måske gives en advarsel.

Bemærk, at det kun er *måske*, der bør gives en advarsel. Og kun en
advarsel!

>Men der bør ikke træffes
>en forhastet beslutning. Med tiden vil du måske affinde dig med at sagen
>går i glemmebogen.

Ja, det ville jo være mest praktisk for de andre i hvert fald -
organisationen, misbrugerne og de ældste.

Ikke for offeret, men det er vel ligegyldigt!

Im-po-nerende!

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-05-04 11:02

Goddag Søren

Den Tue, 18 May 2004 00:20:28 +0200 skrev Søren Bo Rødgaard Henriksen om
Re: Fakta til forsvar for JV og mod forvanskninger :

SBRH> at vi søger at fastholde Jehovas Vidner i saglig og reel dialog.

Hvordan vil du, for eksempel gør det? Idet du er udstødt, kan ingen JV
tale med dig? Hvordan vil du så fastholde dem i saglig og reel dialog?

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 18-05-04 14:39

On Tue, 18 May 2004 12:02:14 +0200, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote in <20040518120214.5d88de2f@cylle>:

>Idet du er udstødt ...

Wrong, ikke udstødt.

EOD.

Med venlig hilsen

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-05-04 14:24

Goddag Britt

Den Fri, 14 May 2004 15:18:23 +0200 skrev Britt Malka om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

BM> Bemærk, at det kun er *måske*, der bør gives en advarsel. Og kun en
BM> advarsel!

Ja. Der er rigeligt med uhyrligheder bag Vagttårnets mure.

Det er tankevækkende at vi taler om den samme organisation som udstøder
en fordi man ryger og ikke vil holde op...

BM> Ja, det ville jo være mest praktisk for de andre i hvert fald -
BM> organisationen, misbrugerne og de ældste.

Jeps

Udover at i nogle lande, som i Danmark, er der en forældelsesfrist for
den slags...

Derudover bliver det så fra "misbrug" til "minder" eller "fortrængte
minder"...

Meget smart...

Fra : N/A

Dato : 17-05-04 21:43

Fra : N/A

Dato : 17-05-04 21:43

Fra : N/A

Dato : 17-05-04 21:43

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-05-04 15:27

Goddag Søren

Den Tue, 18 May 2004 15:39:26 +0200 skrev Søren Bo Rødgaard Henriksen om
Re: Fakta til forsvar for JV og mod forvanskninger :

SBRH> On Tue, 18 May 2004 12:02:14 +0200, Cyril Malka
SBRH> <news@nytestamente.org> wrote in <20040518120214.5d88de2f@cylle>:
SBRH> >Idet du er udstødt ...
SBRH> Wrong, ikke udstødt.

Jeg finder dit flueknepperi upassende og det er lidt anstrengende
at opleve at du, i stedet for at behandle sagen sagligt prøver at
finde den ene lille bitte ting der kan, med _meget_ god vilje,
misforstås for derefter at flytte snakken om noget andet eller overse
pointet.

Min ordvalg skyldes at man, i Frankrig, bruger samme ord for "udstødt"
og "frafalden". De hedder begge "exclu". Det selv om man også gør klart
at den, der går er værre end den, der er blevet smidt ud fordi "han har
fornægtet troen".

Nogle menigheder kunne finde på at genbesøge udstødte for at
forsøge at få dem tilbage i folden. De vil nødigt gøre det med en
frafalden.

Personligt mener jeg, at udtrykket "frafalden" virker yderst ubehagelig
og nedværdigende, som en rigtigt peget finger ad en person. Derfor
foretrak jeg (og jeg foretrækker stadig væk) at bruge udtrykket
"udstødt" om folk, og altså også om dig, men ret skal være ret og vil du
det, så: Frafalden skal det blive.

Når det nu er sagt, så skal en frafalden behandles på samme måde
som en udstødt (om end med endnu mere forsigtighed for nogle), hvilket
vil sige, i dit tilfælde, at en Jehovas Vidne slet ikke må tale med dig,
end ikke sige goddag... (1)

Hvilket lader det spørgsmål, jeg har stillet til dig, ubesvaret:
Hvordan vil du, idet du, som frafalden, skal betragtes som udstødt kunne
fastholde Jehovas Vidner i en "saglig og reel dialog"? Ingen Jehovas
Vidne må tale eller skrive med dig. Hvordan vil du så gøre det... Du
skriver da "vi" om en "saglig og reel dialog" ?

SBRH> EOD.

Javel, ja... så må dette spørgsmål forblive ubesvaret.

(1) Når jeg skriver på den måde med helgarderinger allevegne, får det
mig til at tænke på en scene af en af mine yndlingsfilms: Life of Brian:

Rogers: Yes, I think Judith's point of view is very valid, Reg, provided
the movement never forgets that it is the unalienable right of every
man...
Stan: Or woman.
Rogers: ...or woman to rid himself...
Stan: Or herself.
Rogers: ...or herself...
Reg: Agreed.
Rogers: Thank you, brother.
Stan: Or sister.
Rogers: Or sister...where was I?
Reg: I think you'd finished.
Rogers: Oh. Right.

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 11:28

Goddag Britt

Den Sun, 16 May 2004 10:51:08 +0200 skrev Britt Malka om Re: Fakta til
forsvar for JV og mod forvanskninger :

BM> Dit meget farvede indlæg her ville måske have haft et skær af
BM> seriøsitet, hvis du havde undladt alle disse bemærkninger à la
BM> ovenstående.

Jeg kan se en fordel ved at have personer som ikke er kommet videre end
til anal-fasen leg-med-mudder-bæh-buh-fase i min kill-filter

Og der er intet under i at de forskellige barnlige og pseudospecialister
boltrer sig her, ingen seriøs avis vil overhovedet trykke deres
udgydelser ;->

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 12:02

Goddag claus

Den Sun, 16 May 2004 10:59:07 +0200 skrev claus larsen om Re: Fakta til
forsvar for JV og mod forvanskninger :

CL> Det er forstået. Problemet er at misbrugte har haft det meget svært
CL> fordi det er blevet fremfør at når de anmelder det til andre i
CL> menigheden, bliver ofret igen offer, fordi de får at vide at de
CL> lider af falske minder eller hallutioner.
CL> Er det korrekt?

Det er korrekt.

Ligeledes henvises det til at hvis der *er* noget om sagen, så skal man
ikke anmelde det og blot "glemme det".

CL> Artiklen er som sagt meget underlig og uklar.

Det er fordi den skal læses med JV-briller og man er, åbenbart, ikke
interessere i at forklare yderligere om det.

Kort står der:

1) Artiklen begynder med at lægge en skeln mellem 'erindringer' og
'minder' (med anførelsestegn) dette for at skelne mellem de erindringer
vi alle har og "minder" (falske erindringer).

Allerede her falder WatchTower Inc. sag sammen, for de såkaldte "falske
erindringer" foregår oftest ifm. psykoterapi. JV'erne bliver ikke udsat
for psykoterapi i deres sekt... Tværtimod. Der kan henvises til at det
er "minder" de "stygge og slemme udstødte" har fået påduttet af
djævelske psyko.*, men det er ikke lige det, der er tale om i pågældende
artikel.

Men i hele artiklen bliver udtrykket "minder" konsekvent sat mellem
gåseøjne og brugt i underbetydning "falske minder".

2) Dog acceptereres da, at sådan sager hænder og der tages eksempler
frem... dog med præster, ikke med JV'er.

3) Hvis de minder, man har er sande, så henvises det til at man skal
hente kræft i Bibelen og især forkynde (stemme dørklokker)meget mere for
"at fortælle andre om Jehovas hensigt styrker en selv og dem, der
lytter".

4) Hvis de minder, man har ikke er sande (hvorfor skulle de ikke være
det, da manjo ikke er ommet gennem en terapi?), så er det djævelen der
spiller en en puds. derfor skal man "hente kræft i Bibelen og forkynde
meget mere".

Nu kan der ske at offeret ønsker at der skal ske noget (altså at
misbrugeren bliver stoppet, arresteret, dømt, whatever). Så der er der
også gode råd at finde i artiklen:

5) Først skal man ikke forhaste sig. Her finder man perlen om at : "Hvis
der er en gyldig grund til at tro at den du anklager STADIG misbruger
børn, bør der MÅSKE gives en advarsel" (min fremhævning). Videre
rådgives der: "Men der bør ikke træffes en forhastet beslutning. Med
tiden vil du måske affinde dig med at sagen går i glemmebogen": Altså:
Gør ikke noget, forkynd mere i stedet for at søge lus i skindepelsen på
os andre.

Der skal dertil siges at offeret tager en stor risiko: Har vedkommende
ikke to vidner, så er det ord mod ord og eftersom løsningerne er
allerede lagt ud: falske minder, djævelen og løsningen er at du skal
forkynde mere, så lægger det sstor pres på offeret som er, i forvejen,
skrøbelig.

6) Hvis man ikke ønsker at "affinde sig med at sagen går i glemmebogen"
og stadigt vil gøre noget ved det, så advares der igen om at det meget
vel kan være falske minder (underforstået, klapper fælden og bliver du
udstødt, så var det ikke fordi man ikke advarede dig), så skal man altså
til de ældste (altså ikke til 'verdslige myndigheder eller terapeuter').
Deres løsning vil så være at lytte, støtte og trøste vedkommende og
stikke en deres universel middel: Læs i Bibelen og forkynd noget mere.
De ældste har ingen speciel kendskab til psykologien eller andet. Det er
ganske almindelige JV'er som enten har været der længe nok, er rige nok
og/eller også opfører sig godt. Man kan være heldige med nogle, uheldige
med andre. De er i hvert fald ikke på nogen måde skolet til den slags
sager.

7) Hvis nu det stædige offer vitterligt vil have der skal ske mere end
det og (her er der en fin fodnote: hvis sagen er kendt i menigheden) så
vil de ældste råde offeret til at forsøge at tale sig til rette med
misbrugeren. Her er der to muligheder, enten nægter vedkommende sig
skyldig eller også indrømmer vedkommende.

8) Løsningen er (endnu engang) enkelt:

[...]

Altså: Hvis anklagen er sand så skal "de ældste gå videre med sagen og
behandle den i overenstemmelse med den bibelske vejledning", hvilket vil
sige at man *ikke* anmelder vedkommende. Angrer misbrugeren, så er den
god nok."

9) Lige efter står der:

"Hvis anklagen benægtes må de ældste forklare den der er fremkommet med
anklagen at de ikke kan gøre mere, og menigheden vil fortsat betragte
den anklagede som uskyldig."

Altså: Nægter den anklagede at være skyldig, og kan offeret ikke stampe
et par troværdige vidner frem, så er den anklagede ikke skyldig. Til
gengæld kan falsk anklage medføre at offeret bliver udstødt.

10) Til slut tager man højde for, hvad nu hvis vedkommende er skyldig og
ikke bliver straffet. ja, så:

[...]

Altså artiklen betyder kort og godt: At man har ikke en chance i at
anklage en person for at have misbrugt en og slippe af sted med det.

Det er ikke uden grund at WatchTower Inc. kaldes af nogle tidligere
medlemmer for "pædofilerne paradis".

Fra : N/A

Dato : 17-05-04 21:43

Fra : N/A

Dato : 17-05-04 21:43

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 14:22

Goddag Karsten

Den Sun, 16 May 2004 14:45:01 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Fakta
til forsvar for JV og mod forvanskninger :

KJ> Jeg giver dig ret med hensyn til sprogbruget. Det ville jeg heller
KJ> ikke selv bruge. Selvom jeg dog godt kan se, at man kan blive
KJ> provokeret af din egen fordomsfulde og (syntes jeg) hadefulde
KJ> indstilling.

Hvis du mener at at bekæmpe en organisation som WatchTower Inc. som en
fordom, så er jeg fordomsfuld.

Jeg er ikke hadefuld. Dette lyder for meget som vagttårnspropaganda at
kalde enhver kritikker for "hadefuld", hvilket svarer godt til et
sort/hvidt billede (vi [og vores støttere] er de gode -
Andre/modstandere er hadefulde)

Det er, mig bekendt, din organisation, der opfordrer til had, er det
ikke? (Jesus hadede lovløshed, gør du også det - Had de lovløse m.m..)

Jeg har ikke tid, kræfter og interesse i at hade andre. Had er det, der
fører afstumpede personer til at være i bag andre, som skygger, og
distillere had.

Der er en forskel mellem kritik og had.

Jeg er klar over, at JV'erne ikke kender dette grænse, for I oplære i at
hade dem I kritisere. Men mange andre kender den forskel og kan godt
kritisere uden at hade.

KJ> Det er dog interessant, at du ikke har noget at sige
KJ> til TBCs øvrige bemærkninger.

TBC er blandt de fjolser der er i mit kill-filter. Det betyder at jeg
slet ikke ser hans indlæg og ud fra det, jeg har set citeret af andre,
er jeg ikke gået glip af noget.

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 14:24

Goddag Karsten

Den Sun, 16 May 2004 14:59:20 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

KJ> Det har du da ret til at mene. De fleste fornuftige mennesker kan se
KJ> at den betegnelse også passer på meget af Ekstra Bladets indhold.

Fordi Ekstra bladet er en skandale-avis, betyder det ikke at de ikke har
fået fat i noget alvorligt her.

Og det berettiger ikke at jeres organisation kan udsprede sin
pro-pædofil propaganda og at det er forkert.

Ved at dække over det, gør du dig til medskyldig til at udsprede den
slags... synes du, det er okay?

Fra : N/A

Dato : 16-05-04 17:26

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 15:13

Goddag Karsten

Den Sun, 16 May 2004 15:48:53 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Fakta
til forsvar for JV og mod forvanskninger :

KJ> Det er jo meget bekvemt for dig, når du en gang imellem får lidt
KJ> seriøs modspil .

Hvis du mener at ting som : Den eneste pissebakke EB og Malkaerne har
at grave efter lort i

....er seriøs modspil, så skyldes det nok at vi to har forskellig
forståelse for hvad både ordet "seriøs" og ordet "modspil" betyder.

Nu er denne gruppes formål ikke at diskutere TBC niveau, men
dk.livssyn.kristendom.

Synes du der var modspil i det, eller havde du noget at sige om sagen og
har du lyst til at tage det op, er du naturligvis velkommen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 15:21

Goddag Karsten

Den Sun, 16 May 2004 15:44:54 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

KJ> Hvad mener du?. Tror du nu at jeg er JV, eller hvad mener du
KJ> præcist?.

Jeg mener præcis det, jeg siger. at ja, jeg mente du var JV, siden du
indædt forsvarede sektens pædofiliske tendenser.

At du ikke er medlem fratager dig ikke ansvar.

KJ> Jeg syntes personligt at det altid er godt at se en sag
KJ> som den vi debatterer her i et fornuftigt lys. Det er altid godt at
KJ> gå efter helheden og det holistiske i en sag - og ikke
KJ> yderlighederne, som du åbenbart lefler for.

Hvis du synes, man skulle argumentere seriøs synes jeg det er
besynderligt at du føler dig tvunget til at kalde mig "hadefuld",
"yderligtgående" osv. og har indtil nu ikek frembragt et eneste
argument.

Fakta: Stor antal børn bliver misbrugt hos JV.
Fakta: Sekten dækker over det

At det er EB eller en anden avis der har frembragt sagen er underordnet.
fakta er fakta.

KJ> Dækker jeg over sagen, fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved EBs
KJ> behandling af den?.

Ja. For uanset hvem har afdækket sagen (eller omtalt den, for det er
*ikke* EB, der har fundet ud af alt det her), så lider børn i sekten.

At invalidere et fakta fordi den er viderebragt af EB er på samme niveau
som at invalidere det jeg siger fordi du mener jeg er "yderliggående"
eller "hadefuld". Det er ubrugeligt.

Fakta er at sektens skrifter siger det de siger. Uanset hvem har
videresendt pågældende artikel (her mig), så er artiklen ikke en anden
af den grund.

Ved at forsøge at invalidere fakta ved at forsøge at svine folk til, som
bringer sagen frem gør dig medvirkende ja.

KJ> Nå, sagen er håbløs. Nogle mennesker har åbenbart et ganske
KJ> alvorligt horn i siden på JV, og vil gøre alt hvad der står i deres
KJ> magt for at stille dem i et dårligt lys - også når det indebærer
KJ> brugen af løgne, overdrivelser og forvrængning.

Du anklager for løgn, forvrængning m.m. men er ikke kommet med én eneste
stump argument for at understøtte din smædekampagne.

Så ja... det ser ud til at vi forstå ordet "seriøs" forskelligt.

Fra : N/A

Dato : 16-05-04 17:26

Fra : N/A

Dato : 16-05-04 17:26

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 15:25

Goddag Karsten

Den Sun, 16 May 2004 16:09:24 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Fakta
til forsvar for JV og mod forvanskninger :

KJ> Det har du ret i. Jeg syntes dog ikke at man kan kalde din omtale af
KJ> JV for kritik. Kritik er mere konstruktiv end had, og jeg mener at
KJ> din omtale af JV udelukkende fokuserer på det negative. Du har ikke
KJ> helheden med i dit billede.

Kritik er ikke nødvendigvis konstruktiv. At du mener det ændrer ikke et
ords definition.

Og finder du noget positivt ved misbrug af børn og at dække over det, så
har vi, ganske korrekt, ikke blot forskellig syn på seriøsitet, kritik
og had, men vi bevæger os vist i to forskellige moralske verden. Jeg
synes det er forkert at misbruge børn. Jeg synes det er forkert at dække
over det, når det sker. Jeg synes det er forkert at udstøde evt. ofre.

Jeg er hamrende ligeglad om de andre evt. positive sider af sekten. Det
er forkert og det må stoppes.

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 15:52

Goddag Karsten

Den Sun, 16 May 2004 16:37:14 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
> [...]

KJ> Denne debat er efterhånden blevet helt afsporet, ikke mindst af
KJ> ekstreme og yderliggående indlæg, så jeg orker ikke mere.

Du har hidtil ikke frembragt et eneste argument eller stump af seriøs
information om emnet.

Hvis du indstillede skydninger om min person og frembragt blot lidt
saglig information, ville det have været bedre.

Det materiale jeg har draget frem er fra JV's egne bøger, du har undladt
at kommentere det, du har undladt at komme med så lidt som et lille
stump argument som berørte problemet.

Du har koncentreret dig på angreb på mig og diskreditere information
pga. at avisen hedder ekstra Bladet i stedet for at hedde Jyllands
Posten eller Information eller hvad du nu antager for seriøs.

Hvis nogen opfører sig ekstremistisk her, er det ikke mig. For forstår
du, at fvise andres synspunkter med at kalde dem navne (som du gøre i
det tilfælde) kan næppe antages som seriøs debat, vel?

Men jeg kan forstå du giver op. Hvis du ikke kan frembringe seriøse
argumenter om selve den sag der er tale om i dette tråd, nemlig "Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel!", så er jeg ikke
interessere i at videreføre den debat med dig.

Omend jeg selv synes, jeg er et spændende emne så er det ikke formålet
med denne nyhedsgruppe.

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 16:28

Goddag Stefan

Den Sun, 16 May 2004 17:10:46 +0200 skrev Stefan Holm om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

SH> Du er surreel, Cyril. Mener du virkelig alvorligt at det er et
SH> personligt angreb på dig at han betvivler dine beskyldninger?

Først: Har det med sagen at gøre?

Anden:

[...]

FUT dk.admin.netikette hvor den slags hører til. Medmindre du mener dit
indlæg tilføjer debatten om "Jehovas ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug
skal ties ihjel!" noget? Men så skal du fortælle mig hvordan?

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 17:11

Goddag Karsten

Den Sun, 16 May 2004 17:54:18 +0200 skrev Karsten Jensen om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

KJ> Lige et sidste skud fra hoften, inden jeg går i sort

Det er som regel grinagtigt at gøre den slags. når man afslutter ens
deltagelse i en debat, så gør man det.

KJ> Hvordan vil du selv have det, hvis du blev beskyldt for indædt at
KJ> forsvare børnemisbrug?.

Så vil jeg sige, at der var tale om et fjols, der ikke vidste bedre.
Hvade jeg ikke været her, havde man stadig tilladt børnemisbrug til
børneporno i Danmark:

http://www.malka.dk/boern/korstog.html

Derudover så er sagen enkelt: Medmindre du mener at 'samfundet' er et
eller andet overnaturlig væsen over dit hoved, så må du medgive at
samfundet er det bl.a. *du* gør det til. bl.a. det *du* medvirker til.
Gør du ikke?

Nu er der det problem, der er dukket op. Ved at tage stilling og tage
parti for eller imod, ved at arbejde for eller imod noget, så er du
medvirkende i et eller andet.

Det, at du ikke gør en forbrydelse, det at du blot ser det og ikke
forhindrer det gør dig til medskyldigt. Det er loven.

Det at du ser nogen i vanskeligheder, et liv eller legeme der bliver
truet, du går forbi, ser det og gør ikke noget er strafbart. Det er
faktisk loven.

Når sådan sager hænder, så er der mere til det end lige "jeg mener
at..." og "jeg synes at..." og en masse pladder. Det handler om
mennesker.

Og ja, ved at forsvare Watchtower Inc.s sager, ved at tage parti så
medvirker du til det. Det handler om det meget udanske begreb: ansvar!

Og den har du faktisk. for det du siger, og især for det, du skriver og
medvirker til, også ved din stiltiende accept af disse forhold.

Så har du et problem med det, skulle du revidere din holdning eller
opførsel (og især hvad du skriver offentligt).

KJ> Bare lige for at sætte din beskyldning om at jeg
KJ> angriber dig personligt i relief. Enhver kan da se, at dine indlæg
KJ> om JV handler - kke så meget om faktuelle data - men om at sværte
KJ> dem til.

Og hvorfor i alverden skulle jeg ville gøre det? Det er dog en pudsig
teori, som ikke holder to meter.

Nope. Alt hvad jeg har skrevet om JV er sandt. Det er deres egne
litteratur der er bragt på bane. det er deres blad jeg har taget frem.
og man skal være af meget onde vilje for at se noget andet i det.

Har du modargumenter som er lige så vel underbyggede, så lytter jeg
gerne. Det har du blot ikke formået at gøre endnu. Her igen ser jeg ikke
noget formål eller sammenhæng imellem dine indlæg og trådens emne:
Jehovas ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel!

Du har, i samtlige mine indlæg, undgået at besvare det, det hele drejer
sig om: Jehovas ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! og
koncentreret dig om barnlige forsøg på miskrediteringer.

KJ> Det mærkes også på de følelser der ligger "mellem linierne"
KJ> i dine indlæg om JV.

Ja men i stedet for at "mærke mellem linjerne" skulle du tage og æøve
dig på at nøjes at forstå det der står PÅ linjerne.

Jeg tager ikke disse medium egenskaber særlig alvorlig.

Du har, ej heller denne gang, formået at frembringe et noget som helst
argument til støtte for dit udsagn om Jehovas vidners misbrug af børn og
deres lukken øjenene over for det.

Derfor, siden du er fuldstændigt ud af stand til at holde dig til sagen
eller til tråden vil jeg holde her i snakken med dig.

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-05-04 17:12

Goddag Britt

Den Sun, 16 May 2004 17:56:37 +0200 skrev Britt Malka om Re: Jehovas
ledere udsteder ordrer: Sexmisbrug skal ties ihjel! :

BM> Prøv at lade være med at læse "mellem linjerne" og i stedet læse
BM> det, der står skrevet. Det ville være befriende, hvis lidt flere
BM> debattører i denne gruppe mestrede denne - tilsyneladende - svære
BM> kunst.

Det er fordi det kræver for meget at tage stilling til det, der står og
være i stand til at modargumentere. Det er nemmere at læse noget der
ikke er skrevet (mellem linjerne) og ræke ned.

Det kræver meget mindre

Fra : Britt Malka

Dato : 16-05-04 17:26

On Sun, 16 May 2004 18:12:03 +0200, Cyril Malka
> [...]

>være i stand til at modargumentere. Det er nemmere at læse noget der
>ikke er skrevet (mellem linjerne) og ræke ned.

Ja, åbenbart.

Så ved at fortsætte med al deres "læsen imellem linjerne", så
fortsætter de faktisk også med at stille deres manglende formåen til
skue.

>Det kræver meget mindre

Ja.

Læg mærke til, hvor mange tråde, der går i smadder og går over i
personlige bemærkninger, læsning imellem linjerne, smiden med mudder,
racisme med mere, og hvor mange tråde, der ender med en fornuftig
samtale, med svar, med debatteren? Nærmest nul!

Måske er alle de, der evner den slags, bare for længst forsvundet
herfra? Jeg har i hvert fald hørt fra seriøse kristne, der havde den
holdning.

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-05-04 09:25

Goddag Kim2000

Den Mon, 17 May 2004 09:31:16 +0200 skrev Kim2000 om Re: Fakta til
forsvar for JV og mod forvanskninger :

K> Jeg regner med jeg misforstår dig her. Du mener at de ældeste afhører
K> personen og hvis denne ikke tilstår eller offeret har vidner, ja så
K> er det ikke bevist og myndighederne indblandes ikke??

Uanset om person kendes skydlig eller ej indblandes "verdslige
myndigheder" ikke.

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-05-04 09:34

Goddag Kim2000

Den Mon, 17 May 2004 09:40:18 +0200 skrev Kim2000 om Re: Fakta til
forsvar for JV og mod forvanskninger :

K> Sagt med andre ord, den psykopatiske pædofil er ideal vilkår.
K> Personen kan benægte, benægte og benægte lidt mere, når det første
K> offer er blevet smidt ud så tør ingen andre sige noget og så har
K> personen ellers frit spil.

Faktisk ja.

Altså: Medmindre offeret har en betonsikker sag, mindst to (troværdige
ifølge sekten) vidner og så hvis "sagen er kendt i menigheden" (det er
et udtryk man ofte finder i Vagttårnets litteratur), så har man én lille
chance.

Næsten alt andet vil føre til udstødelse. For slet ikke at tale om at
henvende sig til myndighederne af "Satans verden" (alle andre end
Jehovas Vidner).

Da sådanne sager forekommer kun yderst sjældent så ja. Det er nok at
pædofilen nægter (hvilket disse jo som oftest gør) for at sagen falder
sammen.

K> Og hvis den pædofile afsløres med bukserne ned eomkring anklerne så
K> er personen ked af det og så kan livet bare gå videre... jojo... JV
K> sørger skam for sine medlemers frihed, de må måske nok ikke ryge, men
K> så er det andre fornøjelser.....

Ja faktisk. Sådan hænger sagen. Firkantet sagt, men sandt.

Og når offeret har talt, bliver vedkommende udstødt og bagefter hedder
det sig jo at "det kommer fra de udstødte der vil ødelægge Den Sande
Tro".

Og påpeger man det så får man nogle forsmåede: "Ha! Hvad så med de
katolske præster/folkekirkes præster/... (udsfyld selv et passende
fordom her)" eller andet, som om den ene berettigede den anden...

Ak...

Det er velkendt, det er de stygge, onde, hadefulde eks-medlemmer og
tidligere misbrugte som forfølger den stakkels, søde, retfærdige
amerikansk multinationale.

Ja, faktisk I 2004... Den 21. årh.