Evangelisk børnemission
Fra : Eva

Dato : 10-05-04 04:14

Er der nogen af jer der ved, hvad Evangelisk Børnemission er?
Er de en del af / på linie med Indre Mission?

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 19:31

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen af jer der ved, hvad Evangelisk Børnemission er?
> Er de en del af / på linie med Indre Mission?

http://www.ebdk.dk/

Jeg har set lidt på siden, hvis det skulle være IM ville der være links til
dem, men det er der ikke, jeg syntes det er en fejl at man ikke kan se af
siden h vem de tilhører,

Ole

Fra : jørgen

Dato : 09-05-04 22:13

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer der ved, hvad Evangelisk Børnemission er?
> Er de en del af / på linie med Indre Mission?

På deres hjemmeside ( http://www.ebdk.dk/ ) står der at de er en del af
"Child Evangelism Fellowship" hvis trosgrundlag du kan læse her :
http://www.cefonline.com/about/stateoffaith.php

Så vidt jeg forstår består evangelisk børnemission af kristne fra
forskellige kirker der alle føler et kald til at missionere blandt børn.
Hovedvægten er nok frikirkelige, men der kan sikkert også findes andre,
måske også nogen med rod i Indre Mission. Jeg ved dog ikke hvad dåbssyn EB
har/praktisere og hvordan de stiller sig overfor mission blandt danske
barnedøbte. I lande hvor der ikke praktiseres barnedåb går jeg ud fra at det
er naturligt at børnene døbes når de selv ønsker det, efter omvendelse til
Kristus.

mvh jørgen.