skabelsesberetningen, hjælp
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-05-01 14:32

Jeg skal til at studere skabelsesberetningen, men kan i ikke lige give mig
alle de forskellige måder at fortolke den på, ikke i forklaring, men det som
det kaldes. I må også gerne give mig nogle links hvis i har nogle gode

Broderlig hilsen

Ole

Fra : Dan

Dato : 04-05-01 00:18

Hej Ole

Nu, da gruppens interesse er andetsteds, synes jeg ikke
at der er nogen der har været så høflige at række dig en
hjælpende hånd med skabelsesberetningen. Derfor får
du en mail om det.
Jeg har ikke den store indsigt i sagen selv, og jeg kender
absolut ikke ret meget til forskellige udlægninger officielle
eller uofficielle, men jeg kan da lige bruge et par linier for
at berette, at min afdød far, altså ham den fysiske, brugte
mange, mange år af sit liv for at klarlægge og forklare
denne del af bibelen. Med det til følge, at han ikke kom
ret meget længere end de første tre kapitler i Genesis.
Men det er da også fint. Men hans udlægninger var både
så mystiske og anderledes, at de ikke fandt genhør hos
mig. Men hele min ungdom talte vi (dvs han) meget om
sine teorier, som jeg ved at han følte meget for.
Jeg har hans skriverier i stakkevis, og har i mange, mange
år drømt om at renskrive dem.
Jeg ved at jeg er påvirket af hans syn på religion, men
måske mest påvirket til at gøre oprør mod hans udlægninger.
Men nu hvor han er død (for en del år siden) skulle man
måske tage og kigge på sagen.
Nå, men det hjælper jo ikke dig, at min far har haft nogle
teorier - men jeg fik da lidt ud af systemet, og så fik du da
et svar om ikke andet. Håber at andre kan hjælpe

Hilsen Dan Christiansen

Ole Madsen <olemadsen@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jOyH6.303$m_1.81046@news010.worldonline.dk...