MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
QuarkXPress
Fra : peter hansen

Dato : 10-05-04 21:10

Det er muligt det er den forkerte gruppe men så fut mig lige for jeg kan
umiddelbart ikke finde den rigtige :D

Men - jeg er blevet sat foran dette lorteprogram for første gang - vi taler
om QuarkXPress 6,0 og mit grundlæggende problem er: Jeg kan ikke gemme det
jeg laver. Save As er gråtonet - det samme er Save
Hvodden kommer jeg til at kunne gemme i det her skod-program?

// Peter

Fra : Asle Bjerva

Dato : 10-05-04 21:54

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i melding
> [...]
> jeg laver. Save As er gråtonet - det samme er Save
> Hvodden kommer jeg til at kunne gemme i det her skod-program?

Det er fordi Quark bruker produktaktivering, for lisensene, på samme måte
som flere og flere, bla.a. Microsoft.
En av de ting som ikke er aktivet når produktet ikke er aktivert hos quark
er nettopp save.
What happens if I don't activate?
After the five-day grace period, QuarkXPress goes into reduced functionality
mode with the following limitations:

a.. Output has "QuarkXPress Demo" printed on it
b.. Printouts are limited to a maximum of five pages
c.. Mac OS reduced functionality mode can only print to a PostScript
printer
d.. The Save, Save as, Save Page as EPS, New > Library, and Collect for
Output commands are disabled
e.. All Web layout previews have a "QuarkXPress Demo" watermark embedded
in all pictures
f.. The Export HTML function is disabled

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : peter hansen

Dato : 10-05-04 23:25

[CUT]
> [...]
> in all pictures
> f.. The Export HTML function is disabled

Tak tak - så må jeg lige ha fat i ham jeg arbejder for :D så jeg kan få det
her skodprogram aktiveret
.... tak for hjælpen

// Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-05-04 00:17

QuarkXPress er ikke et korte- eller skodprogram, fordi du ikke kan finde ud
af det - eller forstå det, der står på skærmen.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-05-04 09:13

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> QuarkXPress er ikke et korte- eller skodprogram, fordi du ikke kan finde
ud
> af det - eller forstå det, der står på skærmen.

Næh - men der er adskillige gode grunde til at afsky dette program -
funktionerne er tit svære at finde i menuerne og virker ikke
altid som man ku' forvente. Men der følger det jo de fleste Mac-programmer.
Det er vel stadig ikke muligt at se billeder, der er
placeret i dokumentet, medens man arbejder med det - altså se andet end en
grov, udtværet lay-fil ?
Sammenlignet med f.eks. CorelDraw er det godt nok svært at se brettigelsen
af Quark Express - udover at det har bidt sig
fast på de grafiske arbejdspladser indenfor bla. reklameverdenen.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-05-04 09:19

Selvfølgelig kan man se billeder i dokumentet i fin opløsning. Men
programmet skal aktiveres først.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-05-04 09:54

Så har de da lavet voldsomt om på programmet siden sidst jeg havde fingrene
i det - og der ku' det forresten ikke aktiveres -
ville kun køre med en dongle....

--
Mvh

Fra : Jens Jensen