MS Windows
briani 27239
XP hænger ifbm. idle
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 02:26

Hej NG´ere

I de sidste 2-3 ugers tid er min engelske xp
begyndt at hænge ifbm. idle.
Jeg er ikke præcist klar over hvor lang tid der skal gå
førend det sker.
Fejlen opstår (selvfølgelig) periodisk men hyppigere.

Allerede kørende applikationer fungerer og kan eksempelvis
bringes frem fra sys tray mm.

Ikoner for ikke-kørende applikationer på taskbar,
reagerer på pilen (fremhævningen).
Klikker jeg på sådan et ikon, loader timeglasset,
forsvinder igen og intet sker.

Jeg kan aktivere fanen ifbm. klik på START knappen
men heller ikke her kan jeg starte noget op.

Ikke engang ctrl - alt - delete reagerer xp på.

Eneste mulighed er reset knappen.

Så længe jeg sidder ved tasterne fungerer xp perfekt.

I nat (på et tidpunkt) er det igen sket.
I min event log er der kun 2 fejl meddelelser:

1. System log: 01:18:48 > The following boot-start or system-start driver(s)
failed to load: tvtool

2. Application log: 21:30:52 > Product: HP Photo and Imaging 2.0
- All-in-One Drivers -- Error 1706.No valid source could be found
for product HP Photo and Imaging 2.0 - All-in-One Drivers.
The Windows Installer cannot continue.

Jeg har googlet på problemet men ikke fundet en brugbar løsning.

Eneste forslag jeg har kunnet finde er:

1.Div. probs i forbindelse med install af ny hardware
2.Ledninger er rystet løse ifbm. flytning af pc
3.Dårlig PSU
4.Dårlig EL-forsyning > klumper i strømmen
5.System stand by slået til
6.System hibernate slået til
7.Harddiske sat til at slukke
8.PC er for varm

1. > Intet nyt installeret i perioden
2. > Stået samme sted - men har da lige prøvet at trykke lidt "hist og pist"
3. > Min Silent NorthQ 400w er 5 mdr gammel
4. > Tror jeg de færreste oplever i DK
5. Slået fra
6. Slået fra
7. Slukker aldrig
8. Kan ikke tjekke temp - men tror ikke det er problemet.
Står rimeligt køligt i stuen,ikke sommer endnu,
relativt nye dele. Er støvsuget

Min maskine:
WinXP eng. + SP1 og alle updates
1 konto og administrator > mig
Opdateret AV (avg6 free)
Opdateret Sygate pro

Trend Micro scan finder intet
Kører dagligt Adaware og jævnligt Spybot + spyswep.
Ie-spyad installed
Har ikke installeret noget nyt software i perioden
Jævnligt bliver min registry renset af regcleaner -den fra Jouni Vuorio
Har heller ikke emule med 500.000 conx pr fil kørende.

AMD Athlon xp 2400+
Soltek SL-75KAV/-x Socket A
-VIA Apollo KT133A series
640 MB PC133 SDRAM (2x 256, 1 x 128)
2 x seagate barracuda 80 GB -IDE 100
1 x seagate barracuda 160 GB -IDE 100
G-force2 mx 400 64 MB RAM (den gamle svend larmer dog en del
fra blæseren ifbm. med opstart -men har gjort længe)

Phew! >lang smøre -sorry
Jeg håber virkelig der er et par flinke og kloge hoveder herinde
som kan/vil hjælpe mig. Det er selvsagt et meget irriterende problem.

Hilsen
Jastrau

Fra : M.Kay

Dato : 13-05-04 10:52

I know it's awful, but Jastrau wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> relativt nye dele. Er støvsuget

Sagde du støvsuget? Der genereres store mængder statisk elektricitet, når
man støvsuger.. Du kan sagtens have beskadiget hardware på den måde.

Nu må du vist fjerne hardware en for en og se hvad der hjælper...
alternativt stoppe alle unødvendige processer med "msconfig"

--
Kay

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 20:34

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sagde du støvsuget? Der genereres store mængder statisk elektricitet, når
> man støvsuger.. Du kan sagtens have beskadiget hardware på den måde.

Mht støvsugning:
Har kun støvsuget plastick blæsere på grafikkort og psu - slukket var
pc´en
Men ok hvis det alligevel skulle kunne gøre den slags må jeg vel få mig
andre rutiner.
Dog har den ikke været "støvsuget" længe - så undrer mig over at et
statisk problem skulle opstå så forsinket (?)

> Nu må du vist fjerne hardware en for en og se hvad der hjælper...

Det syn´s jeg bliver ret umuligt da det jo netop er en periodisk fejl

> alternativt stoppe alle unødvendige processer med "msconfig"

jeg har kun det absolut nødvendige kørende (sku jeg mene)
-hader sløve boots og ikon orgier i sys.tray

- har siden fjernet nogle regestry rester af tv-tool (men kan stadig ikke få
has på det hele) og hælder for tiden til at det er min usb HP multiscanner
mask der laver ravage

Men tak for dit svar

Fra : M.Kay

Dato : 17-05-04 07:27

I know it's awful, but Jastrau wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> Dog har den ikke været "støvsuget" længe - så undrer mig over at et
> statisk problem skulle opstå så forsinket (?)

Det ville ikke være første gang.. meen umiddelbart lyder det nu ikke som om
det er problemet her.

> Det syn´s jeg bliver ret umuligt da det jo netop er en periodisk fejl

Jae men du kan jo nok se man ikke pare kan pege fejlen ud.

> jeg har kun det absolut nødvendige kørende (sku jeg mene)
> -hader sløve boots og ikon orgier i sys.tray

Goody

> - har siden fjernet nogle regestry rester af tv-tool (men kan stadig
> ikke få has på det hele) og hælder for tiden til at det er min usb HP
> multiscanner mask der laver ravage

Prøv at tage den fra og se hvor længe du kan køre...

--
Kay