MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DLL-fil
Fra : Aage

Dato : 07-05-04 17:51

Håber det er rette gruppe, jeg har det problem at hvis jeg indsætter en
billedfil i et script 2 eller flere gange vises den kun 1 gang, de øvrige
vises som et rødt kryds. Jeg mener at vide det skyldes mit styresystem er
Win.XP og at en DLL-fil : " INETCOMM.DLL" ikke har den rigtige version. jeg
har fået fat på den rigtige men når jeg lægger den ind på plads i
System32-mappen ændres den straks til gl. ver.
jeg håber dette er til at forstå og at der er een der vil hjælpe mig.
Hilsen Aage

Fra : Hans

Dato : 07-05-04 18:06

Aage wrote:
> [...]
> den ind på plads i System32-mappen ændres den straks til gl. ver.
> jeg håber dette er til at forstå og at der er een der vil hjælpe mig.

Det er fordi XP henter den originale fil fra System32\dllcache folderen.

Hvis du er bombesikker på at den inetcomm.dll vil fungere under XP skal du
overskrive filen begge steder, men er du usikker er det en risikabel
manøvre.

/ Hans

Fra : Aage

Dato : 07-05-04 19:58

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> manøvre.
>
> / Hans
>
> Hej Hans, ja jeg er ret sikker på det er den rette inetcomm.dll -
men der er en ting jeg ikke forstår ved dit svar, det er du skriver "begge
steder" jeg er klar over System folderen men cache folderen er jeg ikke
klar over hvor jeg finder den, jeg må nok bede dig give mig en udførlig
forklaring (med TE-skeer)
Hilsen Aage og mange tak .

Fra : Hans

Dato : 07-05-04 20:04

Aage wrote:
> [...]
> er jeg ikke klar over hvor jeg finder den, jeg må nok bede dig give
> mig en udførlig forklaring (med TE-skeer)

Den ligger inde i system32 folderen:

C:\windows\system32\dllcache\

Det er muligt du skal starte op i fejlsikret tilstand for at få lov til at
overskrive filen i dllcache mappen.

/ Hans

Fra : Linnea

Dato : 07-05-04 21:45

> C:\windows\system32\dllcache\
>
> Det er muligt du skal starte op i fejlsikret tilstand for at få lov til at
> overskrive filen i dllcache mappen.

Jeg har ikke nogen dllcache-folder eller kan hvert fald ikke se den.

Kan finde en ekstra version af denne dll-fil i folderen CatRoot2 - skal jeg
forsøge at overskrive den i stedet?

Hilsen
Anette

Fra : Hans

Dato : 07-05-04 21:50

Linnea wrote:

> Jeg har ikke nogen dllcache-folder eller kan hvert fald ikke se den.
>
> Kan finde en ekstra version af denne dll-fil i folderen CatRoot2 -
> skal jeg forsøge at overskrive den i stedet?

Mappen er skjult, så den kan ikke ses med mindre du har indstillet
mappevisning til at vise skjulte filer og foldere.

/ Hans

Fra : Linnea

Dato : 07-05-04 21:56

> Mappen er skjult, så den kan ikke ses med mindre du har indstillet
> mappevisning til at vise skjulte filer og foldere.

Ok - det var en operativsystemsfil, og dem havde jeg ikke umiddelbar
synligt.

Skal den så i cachefolderen først?

Hilsen
Anette

Fra : Hans

Dato : 07-05-04 22:12

Linnea wrote:

> Ok - det var en operativsystemsfil, og dem havde jeg ikke umiddelbar
> synligt.
>
> Skal den så i cachefolderen først?

Prøv engang og se her:

http://groups.msn.com/OEstationery/inetcommproblem.msnw

/ Hans

Fra : Linnea

Dato : 07-05-04 22:21
Fra : Edmund

Dato : 07-05-04 23:16

Linnea skrev:

> Ok - det var en operativsystemsfil, og dem havde jeg ikke umiddelbar
> synligt.
>
> Skal den så i cachefolderen først?

Ja, sådan tror jeg du skal gøre.

Hvis du har mappen C:\WINDOWS\ServicePackFiles
er der måske også en kopi af filen, der og så skal man være meget hurtig
til at kopiere, hvis filen er flere steder.

Det kan evt. løses ved at lave en søgning på INETCOMM.DLL i windows
mappen, og så slette dem alle sammen på en gang fra søge vinduet. (tag
en kopi først)

Jeg kender intet til INETCOMM.DLL, men jeg har gjort det i forbindelse
med andre systembeskyttede filer.

Fra : Linnea

Dato : 07-05-04 22:01

> Mappen er skjult, så den kan ikke ses med mindre du har indstillet
> mappevisning til at vise skjulte filer og foldere.

Kom til at tænke på om der mon ikke findes et hotfix eller lignende, som kan
skifte den fil på den "rigtige" måde?

Hilsen
Anette

Fra : Hans

Dato : 07-05-04 22:13

Linnea wrote:

> Kom til at tænke på om der mon ikke findes et hotfix eller lignende,
> som kan skifte den fil på den "rigtige" måde?

Se mit forrige indlæg.

/ Hans