MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hvilken XP som erstatning for ME??
Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 07-05-04 12:25

Hejsa i gruppen

Jeg overvejer at installere XP i stedet for den ME, jeg har kørt med nogle
år efterhånden. Jeg er ikke erfaren udi de forskellige XP-versioner, men
synes at kunne huske, at der findes en XP home edition og en XP
proffessional edition. Hvis dette er rigtigt, hvilken XP vil så være den
mest oplagte til mig, der bruger min PC til news, mail, internet, spil,
dvd-afspilning mm.?? Jeg vil gerne stadig kunne fuske lidt med diverse
codecs til f.eks. lyd- og videofiler. Endvidere erindrer jeg, at der kan
forekomme problemer med nogle brænderprogrammer og XP pga. XP'ens indbyggede
muligheder for at brænde direkte?

Hardwaremæssigt snakker vi P3-800, 256 mb ram, 120 Gb hd mm. - men intet
nødvendigt isa-kompatibelt hw.

Håber at i har nogle erfaringer at bidrage med.

Mvh. Michael
--
e-mail: michael_laursen@tele2adsl.danmark (ret danmark til dk)
Hvorfor vente med at bruge de penge, man ikke har,

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-04 16:31

"Michael F. S. Laursen" skriver:

> [...]
> forekomme problemer med nogle brænderprogrammer og XP pga. XP'ens indbyggede

Home er en lidt nedbarberet version af Pro. Pro syntes for mig lidt mere
stabil, men ikek voldsomt. XP kører rimeligt pænt, men vil gerne have
lidt mere RAM at leve af.

Vælg den version du kan betale for

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 08-05-04 10:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Michael F. S. Laursen" skriver:

> Home er en lidt nedbarberet version af Pro. Pro syntes for mig lidt mere
> stabil, men ikek voldsomt. XP kører rimeligt pænt, men vil gerne have
> lidt mere RAM at leve af.

Er der ikke noget med, at XP er baseret på NT - og i så fald, så giver det
vel nogle begrænsninger mht. kompatibiliteten i forhold til dos-progs? Ikke
at jeg har stort behov for det, men er alligevel nysgerrig, hvis jeg skal ud
at investere i nyt OS

/Michael

Fra : Richard Thune

Dato : 08-05-04 12:37

klip
> [...]
> dos-progs? Ikke at jeg har stort behov for det, men er alligevel
> nysgerrig, hvis jeg skal ud at investere i nyt OS

Jo, faktisk baseret på win 2000 der så er baseret på NT.
Og jo der er dos baserede programmer der ikke kan køre, men de vil
sansynligvis heller ikke kunne køre under ME.
Og med hensyn til forskellen på XP HOME og PRO så er det med hensyn til
netværk og brugere (sikkerhed og styring) at der er forskel ellers er de
ens.
http://www.microsoft.com/windowsxp/whichxp.asp
RT

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 08-05-04 13:26

"Richard Thune" <xxx@tdcadsl.invalid> wrote in message
> [...]
> Og med hensyn til forskellen på XP HOME og PRO så er det med hensyn til
> netværk og brugere (sikkerhed og styring) at der er forskel ellers er de

Tak til jer begge for info og links. Det bliver vist pro

Mvh. Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-04 16:21

"Michael F. S. Laursen" skriver:

> [...]
> at jeg har stort behov for det, men er alligevel nysgerrig, hvis jeg skal ud

Det kan godt være at der er begrænsninger på DOS programmer. Det jeg
bruger oftest (MpC) har ingen problemer.