MS Windows
briani 27239
MSconfig win 2000
Fra : Bo Br

Dato : 04-05-04 14:50

Hej

I Win 98 Me og Xp findes Msconfig. Hvad hedder det i win 2000 ???
Jeg vil meget gerne selv bestemme hvilke programmer det startes op nå min pc
boot´er. kan det gøres på en anden måde end Msconfig eller må jeg "lære at"
leve med det.

Mvh. Bo Br

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 14:51

On Tue, 4 May 2004 15:50:13 +0200, "Bo Br" <fjern
"NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> wrote:

>I Win 98 Me og Xp findes Msconfig. Hvad hedder det i win 2000 ???

Det findes ikke.

>Jeg vil meget gerne selv bestemme hvilke programmer det startes op nå min pc
>boot´er. kan det gøres på en anden måde end Msconfig eller må jeg "lære at"

Start > Kør > Services.msc er løsningen...

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Bo Br

Dato : 04-05-04 15:20

"Jesper G. Poulsen" <Has@none> skrev i en meddelelse

> Det findes ikke.

> Start > Kør > Services.msc er løsningen...
>

> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Tak skal i have.

Jeg vil forsøge mig frem

Mvh. Bo Br

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-05-04 15:27

Jesper G. Poulsen skrev:

> Start > Kør > Services.msc er løsningen..

Jeg har et par programmer som starter sammen med Windows vha.
en værdi i:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.
Hvordan forhindrer jeg dem i at starte vha. Services.msc ?

Der er også nogle programmer, som har smidt en genvej i
Documents and Settings\[Brugernavn}\Start Menu\Programs\Startup.
Hvordan forhindrer jeg dem i at starte med Services.msc ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 15:31

On Tue, 04 May 2004 16:26:44 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvordan forhindrer jeg dem i at starte vha. Services.msc ?

Der bruger man Regedit. Msconfig findes ikke i Windows 2000; der er
nok en årsag til dette, skal du se.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-05-04 15:40

Jesper G. Poulsen skrev:

> Der bruger man Regedit. Msconfig findes ikke i Windows 2000;
> der er nok en årsag til dette, skal du se.

Hvorfor så anbefale Bo at bruge Services.msc til at slukke for
noget, han ikke kan slukke for med Services.msc.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 15:58

On Tue, 04 May 2004 16:40:06 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvorfor så anbefale Bo at bruge Services.msc til at slukke for
>noget, han ikke kan slukke for med Services.msc.

Hvad vil han da slukke som han ikke kan slukke med services.msc ?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-05-04 16:07

| Jeg vil meget gerne selv bestemme hvilke programmer det startes op
| nå min pc boot´er.

Tror du han med programmer mener tjenester/services? Jeg tvivler, men
det er da muligt at han mener tjenester.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 16:38

On Tue, 04 May 2004 17:06:41 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Tror du han med programmer mener tjenester/services? Jeg tvivler, men
>det er da muligt at han mener tjenester.

Jeg ved ikke hvad han mener. Med de oplysninger han giver kan han lige
så godt løse problemet med services.msc som med alt muligt andet. Vi
finder nok ud af det, hvis ikke services.msc var det han søgte

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Bo Br

Dato : 04-05-04 20:08

Hej igen

Ja i må undskylde hvis jeg ikke forklarede mig godt nok.

Det jeg mente var, at der er flere (programmer) der starter op uden det er
nødtvendigt. Dem vil jeg gerne selv bestemme om de skal starte op.

Der var en der spurgte hvordan man gjorde, så et progran der har lagt sig i
"startup" ikke starter ?? højreklik på genvejen og vælg "slet"

Rådet med at kopiere en Msconfig fil fra Win XP over i Win 2000. var det råd
jeg søgte. Tak for det.

Mvh. Bo Br

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-04 23:05

On Tue, 4 May 2004 21:08:05 +0200, "Bo Br" <fjern
"NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> wrote:

>Rådet med at kopiere en Msconfig fil fra Win XP over i Win 2000. var det råd
>jeg søgte. Tak for det.

Men pas på. Du kan smadre Windows, hvis du ukritisk anvender msconfig.
Det kan du ikke med services.msc - Thomas Madsen har nogle kedelige
erfaringer, ved jeg... :-/

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : jama

Dato : 05-05-04 11:50

"Bo Br" <fjern "NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "startup" ikke starter ?? højreklik på genvejen og vælg "slet"
>
> Rådet med at kopiere en Msconfig fil fra Win XP over i Win 2000. var det

Progrrammet "RegCleanr" brug dette (der er start up) , så du selv kan
bestemme , hvad du vil ha der skal starte op på din PC.
Mvh. u3066

Fra : Bo Br

Dato : 05-05-04 15:55

Det er for sent.

Jeg har kopieret Msconfig over og har fået det ønskede resultat
(jeg kunne ikke drømme om at stoppe/ikke starte noget jeg ikke vidste hvad
var/er) Det har jeg set andre der har prøvet.

Bo Br

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-05-04 16:41

Bo Br skrev:

> Det jeg mente var, at der er flere (programmer) der starter op
> uden det er nødtvendigt. Dem vil jeg gerne selv bestemme om de
> skal starte op.

Forvirringen er nok opstået fordi det jo kunne være, at du havde
åbnet joblisten og gerne ville slukke for nogle af de tjenester
som står og kører i baggrunden og det kan du gøre med services.msc.
Du kan dog også gøre det med Msconfig, da den også har et faneblad
som hedder Services (som er det engelske ord for tjenester), men
jeg kan ikke anbefale dig at bruge Msconfig til det, medmindre
du ved nøjagtig hvilke tjenester du stopper for og hvad de gør.
(Se evt.: http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm).

Vil du derimod gerne stoppe programmer, som ligger ved siden af
uret lige så snart du starter Windows, så er Msconfig et nemt og
hurtigt værktøj, selvom man nu i 9 ud af 10 tilfælde blot kan
åbne pågældende program og bede det om, at det ikke skal starte
med Windows.

> Der var en der spurgte hvordan man gjorde, så et progran der
> har lagt sig i "startup" ikke starter ?? højreklik på genvejen
> og vælg "slet"

Ja, de er jo da langt nemmere end at begynde at lede efter et
program som gør det samme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gevaldi

Dato : 04-05-04 14:50

Bo Br" <fjern "NOSPAM skriblede:

> [...]
> Jeg vil meget gerne selv bestemme hvilke programmer det startes op nå
> min pc boot´er. kan det gøres på en anden måde end Msconfig eller må

Findes ikke i Win2000, men du kan bruge
den fra XP. Du kan også bruge den fra 98
der vil du dog opleve et par fejlmeddelelser
der dog ikke har indvirkning på programmet.

Der findes også freeware programmer der
kan det samme, prøv at søge på google.

--
/Gevaldi