Printer settings?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 06-05-04 19:37

Hejsa, jeg tænkte på om man ikke kan lave en side hvor man kan udfylde nogle
forms. Og så trykke udskriv og så udskriver den på den printer der er
tilsluttet webserveren. Er der nogle der ved hvorda det kan gøres?

Mvh Thomas Brejner

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-05-04 22:02

Thomas Brejner wrote:
> [...]
> udfylde nogle forms. Og så trykke udskriv og så udskriver den på den
> printer der er tilsluttet webserveren. Er der nogle der ved hvorda

Du kan da på et hvilket som helst tidspunkt klikke på browserens printerikon
og få den aktuelle side udskrevet - her med de data, der måtte være
indtastet i formularen.

Det er ikke noget, du skal lave noget specielt for.

Skal man endelig lave noget specielt, skal det være i form af, at visse
sideelementer (f.eks. menuen) måske ikke kommer med i udprint. Se mere
herom:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp#prt
http://www.html-faq.dk/2012.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Benny Dyhr Thomsen

Dato : 06-05-04 23:32

Thomas Brejner wrote:

> [...]
> forms. Og så trykke udskriv og så udskriver den på den printer der er
> tilsluttet webserveren. Er der nogle der ved hvorda det kan gøres?

Hvis jeg tager det du skriver for pålydende, printeren på webserveren,
så kan det kun løses ved at bruge serverscript. Har du mulighed for at
lave det?

--
Venlig hilsen
Benny Dyhr Thomsen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 07-05-04 08:49

"Benny Dyhr Thomsen" <nospambdt@nospamour-site.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg tager det du skriver for pålydende, printeren på webserveren,
> så kan det kun løses ved at bruge serverscript. Har du mulighed for at
> lave det?
Så skal der laves en form for asp serverscript. Men har ingen anelse om
hvordan.

Mvh Thomas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-05-04 09:16

"Thomas Brejner" <Thomas@BM-webdesign.dk> wrote in news:c7ff1f$1th7$1
@news.cybercity.dk:

> Så skal der laves en form for asp serverscript. Men har ingen anelse om
> hvordan.

Så må du spørge i fx dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp . Jeg sætter
FUT til den gruppe.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.