Razor
Fra : Martin Heller

Dato : 13-05-04 23:13

Jeg har forsøgt mig med at installere razor, men jeg får en
fejl når jeg forsøger at benytte det.

Jeg har hentet pakkerne razor-agents-sdk-2.03 og
razor-agents-2.40 fra http://razor.sourceforge.net/.
Derefter har jeg kørt make og make install på begge.
Dernæst har jeg kørt razor-client. Indtil da går det hele
vist meget godt. Når jeg derefter forsøger med
$ razor-admin -create
får jeg følgende fejl:
nextserver: discover0: No Razor Discovery servers available
at this time

Hvad gør jeg galt?

razor-agent.conf ser således ud:
#
# Razor2 config file
#
# Autogenerated by Razor-Agents v2.40
# Fri May 14 00:07:16 2004
# Non-default values taken
from /home/martin/.razor/razor-agent.conf
#
# see razor-agent.conf(5) man page
#

debuglevel = 3
identity = identity
ignorelist = 0
listfile_catalogue = servers.catalogue.lst
listfile_discovery = servers.discovery.lst
listfile_nomination = servers.nomination.lst
logfile = razor-agent.log
logic_method = 4
min_cf = ac
razorzone = razor2.cloudmark.com
rediscovery_wait = 172800
report_headers = 1
sort_by_distance = 0
turn_off_discovery = 0
use_engines = 1,2,3,4
whitelist = razor-whitelist

Der er ikke nogen .lst filer i .razor kataloget. Heller ikke
efter jeg har forsøgt $ razor-admin -discover . Dette giver
blot samme fejl som -create.

Fra : Martin Heller

Dato : 14-05-04 17:01

Martin Heller wrote in <c80rct$2j19$1@news.cybercity.dk>:

> Hvad gør jeg galt?

Det ved jeg stadig ikke, men nu har jeg lavet et filter til
min mail, som følger:

razor-check -rs=joy.cloudmark.com

Det har dog endnu ikke virket. Der er sendt +20 mails
igennem dette filter, som korrekt af enten bogofilter eller
spamassassin er kategoriseret som værende spam, men ikke en
eneste er genkendt som spam af razor. I log-filen er der
bare en masse linier som:

maj 14 17:48:06.312442 check[4213]: [ 2] [bootup] Logging
initiated LogDebugLevel=3 to
file:/home/martin/.razor/razor-agent.log
maj 14 17:48:06.313067 check[4213]: [ 2] Razor-Agents v2.40
starting razor-check -rs=joy.cloudmark.com
maj 14 17:48:07.109024 check[4213]: [ 3] mail 1 is not known
spam.

Jeg har desuden prøvet at sende en af mine spam-bakker med
800 spammails igennem razor. Heller ikke en eneste af dem
blev genkendt som spam.

Gør jeg noget forkert, eller skal jeg bare ikke forvente at
razor er mere effektiv end som så? Er der nogen her, som
med succes benytter razor? Hvilken server benytter I i
givet fald?

Fra : Martin Heller

Dato : 15-05-04 23:40

Martin Heller wrote in <c82q09$1fgp$1@news.cybercity.dk>:

> [...]

Jeg svarer lige mig selv, for nu virker det. Jeg
installerede bind, og så løste det hele sig selv.