TDC - kan ikke sende mail >2MB
Fra : MAndersen

Dato : 12-05-04 13:05

TDC driller mig gevaldigt. Jeg har længe haft problemer med, at sende lidt
større mails.

Jeg ringer til TDC, og får oplyst at man i dag ikke kan sende mails større
end 2 mb. kan det virkelig passe?
Hvis det ikke kan passe, hvad kan så være løsningen, hvis filen ikke kan
deles?

Krydspostet i edb, edb internet.software.mail.... og edb.programpakker
ms-office

MAndersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 13:16

Uheldigvis faldt MAndersen over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> større end 2 mb. kan det virkelig passe?
> Hvis det ikke kan passe, hvad kan så være løsningen, hvis filen ikke

Eget domæne med et webhotel, som har en ordentlig postserver.

Jeg kan anbefale www.adulthost.dk

Claus

Fra : Hans

Dato : 12-05-04 13:28

MAndersen wrote:
> [...]
> større end 2 mb. kan det virkelig passe?
> Hvis det ikke kan passe, hvad kan så være løsningen, hvis filen ikke

Du burde kunne løse det ved at få en fast IP på dit abonnement, så du ikke
er bundet til smtp.mail.dk, og så opsætte dig egen smtp-server til udgående
post.

/ Hans

Fra : complex-fjern-@pc.dk

Dato : 12-05-04 13:51

Læg den op på din hjemmeside
og lad modtageren hente den så er der ingen problemer udover der skal
være plads på siden

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-05-04 16:22

Den 12 maj 2004 mumlede MAndersen noget i denne stil:

> TDC driller mig gevaldigt. Jeg har længe haft problemer med, at
> sende lidt større mails.
>
> Jeg ringer til TDC, og får oplyst at man i dag ikke kan sende
> mails større end 2 mb. kan det virkelig passe?

Nej.

Har lige været igennem support..

Jeg sendte en mail til mig selv. Kom godt nok ikke frem eller
tilbage?! Ringede selv til hotline og spurgte om der var kommet
begrænsninger, hvilket de afviste.

Imens jeg havde supporteren i røret sendte jeg en testmail på 3 MB
som hun modtag i den anden mail øjeblikkeligt.

Så der er ikke en begrænsning.

Hvor min anden mail så iøvrigt er blevet af er mig en gåde.

Man fortalte mig iøvrigt at der i morgen tilsyneladende kom en liste
over extensions som ikke var "tilladt" at sende via smtp serveren.

--
Palle Jensen

Fra : Pico

Dato : 12-05-04 16:41

Palle Jensen wrote:
KLIP>
> Man fortalte mig iøvrigt at der i morgen tilsyneladende kom en liste
> over extensions som ikke var "tilladt" at sende via smtp serveren.

Og hvor kan man så finde den liste ?
Pico

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-05-04 17:37

Den 12 maj 2004 mumlede Pico noget i denne stil:

> Og hvor kan man så finde den liste ?

Eneste jeg kunne få ud af pigen var at den kom op et sted på
tdconline.dk i morgen...

--
Palle Jensen

Fra : Pico

Dato : 13-05-04 18:29

Palle Jensen wrote:
> Den 12 maj 2004 mumlede Pico noget i denne stil:

> Eneste jeg kunne få ud af pigen var at den kom op et sted på
> tdconline.dk i morgen...

Er der nogen der har fundet den ?
Pico

Fra : MAndersen

Dato : 12-05-04 19:09

"Palle Jensen" <palle@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg sendte en mail til mig selv. Kom godt nok ikke frem eller
> tilbage?! Ringede selv til hotline og spurgte om der var kommet

Sjovt som der kan gives forskellige beskeder.
Supporteren fortalte, at alle skulle flyttes til smtp.mail.dk. Hvis jeg
skulle være sikker på at min mail kom igenne, skulle den være under 2mb.
Jeg spurgte om jeg kunne betale mig fra denne begrænsning ved TDC, svaret
var nej.

MAndersen

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-05-04 19:18

> [...]

> den være under 2mb. Jeg spurgte om jeg kunne betale mig fra
> denne begrænsning ved TDC, svaret var nej.

Det er DEN eneste server (næsten som man KAN bruge ved TDC?

Noter altid navnet på den du taler med.

--
Palle Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-05-04 17:13

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev :

>TDC driller mig gevaldigt. Jeg har længe haft problemer med, at sende lidt
>større mails.

Når du poster i flere mere eller mindre relavante grupper, så vær
rar at huske at sætte fut til den mest relevante.

http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Bo Br

Dato : 13-05-04 00:19

Hej

Bruger du webmail?? http://mail.tdconline.dk/
Hvis du gør, så skal du være opmærksom på de mails du sletter (online) dem
skal du også slette i din papirkurv (online) ellers tager de stadig plads ud
af de 10 mb du har til rådighed.

Mvh. Bo Br

Fra : Gevaldi

Dato : 13-05-04 16:55

Bo Br" <fjern "NOSPAM skriblede:

> [...]
> (online) dem skal du også slette i din papirkurv (online) ellers
> tager de stadig plads ud af de 10 mb du har til rådighed.

Nixen, den bliver tømt når man logger af.

--
/Gevaldi

Fra : Edmund

Dato : 15-05-04 07:32

Gevaldi skrev:

> Bo Br" <fjern "NOSPAM skriblede:

> Nixen, den bliver tømt når man logger af.

Det er da noget man skal ind og ændre i opsætningen, før den gør det.
--
Mvh Edmund

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-04 00:22

On Sat, 15 May 2004 07:32:09 +0100, Edmund wrote:

> Det er da noget man skal ind og ændre i opsætningen, før den gør det.

Præcis.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Carl Drud

Dato : 13-05-04 18:58

On Thu, 13 May 2004 19:28:50 +0200, Pico wrote:

> Er der nogen der har fundet den ?

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=61075

Carl

Fra : Pico

Dato : 14-05-04 18:03

Carl Drud wrote:

> http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=61075

Takker, den kunne jeg ikke finde.
Pico

Fra : NH

Dato : 13-05-04 21:58

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse news:40a21304$0$307$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> end 2 mb. kan det virkelig passe?
> Hvis det ikke kan passe, hvad kan så være løsningen, hvis filen ikke kan

Det her er bare løsningen i stedet for det mailsskrammel,
meget let at sætte op fungerer rigtig godt, men kræver jo
nok at du har bredbånd.

http://www.wfshome.com/