/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
DTC over Sonofons FWA MPLS netværk
Fra : Kaj Kalhof


Dato : 12-05-04 07:44

Jeg har en HP 2345a DTC som skal konfigureres af en HP3000.
Når DTC genstartes sender den en pakke afsted
------------------
ETHER_MAC:
09 00 09 00 00 04 08 00 09 15 06 17 00 54
MAC source: HP2:150617
MAC destination: 090009:000004
type: 0x54 - 802.3
Data:
F8 F8 03 00 00 00 06 08 06 08 01 00 00 00 00 01 ................
00 00 00 01 48 50 32 33 34 35 41 20 20 20 20 20 ....HP2345A
20 20 20 20 20 20 20 20 43 4F 44 45 20 20 20 20 CODE
20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 03 FF 00 90 ....
00 FF 00 80 00 FF 00 80 00 FF 00 80 00 FF 00 80 ................
00 FF 00 80 ....
--------------------------
Denne pakke skal fra netværket 192.1.5.0 til 192.1.1.0 hvorefter at HP3000
sender konfiguration inkl. IP adresse tilbage, og så kører kommunikationen
IP.
Sonofon har 4 routere sat op og kan ikke sende denne pakke igennem.
Router 1 - 192.1.5.15
Router 2 og 3 - sonofons mpls net
Router 4 - 192.1.1.15
Hvordan får jeg denne pakke igennem ?

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

 
 
Jesper Skriver (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 15-05-04 00:05

On Wed, 12 May 2004 08:43:30 +0200, Kaj Kalhof wrote:
> Jeg har en HP 2345a DTC som skal konfigureres af en HP3000.
> Når DTC genstartes sender den en pakke afsted
> ------------------
> ETHER_MAC:
> 09 00 09 00 00 04 08 00 09 15 06 17 00 54
> MAC source: HP2:150617
> MAC destination: 090009:000004
> type: 0x54 - 802.3
> Data:
> F8 F8 03 00 00 00 06 08 06 08 01 00 00 00 00 01 ................
> 00 00 00 01 48 50 32 33 34 35 41 20 20 20 20 20 ....HP2345A
> 20 20 20 20 20 20 20 20 43 4F 44 45 20 20 20 20 CODE
> 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 03 FF 00 90 ....
> 00 FF 00 80 00 FF 00 80 00 FF 00 80 00 FF 00 80 ................
> 00 FF 00 80 ....
> --------------------------
> Denne pakke skal fra netværket 192.1.5.0 til 192.1.1.0 hvorefter at HP3000
> sender konfiguration inkl. IP adresse tilbage, og så kører kommunikationen
> IP.
>
> Sonofon har 4 routere sat op og kan ikke sende denne pakke igennem.

Nej, det er en ethernet broadcast frame, og du har IP routere, som kun
router IP pakker.

> Router 1 - 192.1.5.15
> Router 2 og 3 - sonofons mpls net
> Router 4 - 192.1.1.15
>
> Hvordan får jeg denne pakke igennem ?

Du er noedt til at bridge den.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Kaj Kalhof (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Kalhof


Dato : 19-05-04 13:33

14 May 2004 23:05:28 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> skrev:

>
> Nej, det er en ethernet broadcast frame, og du har IP routere, som kun
> router IP pakker.
>
>
> Du er noedt til at bridge den.
>
Vi fik løst det.
SONOFON ville ikke løse det, så vi har sat 2 ekstra routere op,
som laver en vpn-tunnel, hvor trafikken bliver bridget igennem.

Det var kun 6 liniers kode, som SONOFON skulle sætte ind
men det ville de ikke!! Da det ændrede deres Standardkonfiguration,
indeholdende vores ipnr.!!!


--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Jesper Skriver (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 25-05-04 22:00

On Wed, 19 May 2004 14:33:16 +0200, Kaj Kalhof wrote:

> 14 May 2004 23:05:28 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> skrev:
>
>> Nej, det er en ethernet broadcast frame, og du har IP routere, som
>> kun router IP pakker.
>>
>> Du er noedt til at bridge den.
>
> Vi fik løst det.
>
> SONOFON ville ikke løse det, så vi har sat 2 ekstra routere op, som
> laver en vpn-tunnel, hvor trafikken bliver bridget igennem.
>
> Det var kun 6 liniers kode, som SONOFON skulle sætte ind men det ville
> de ikke!!

Ikke saa underligt, i har formodentligt koebt et standard produkt
der inkluderer IP routening og ikke L2 bridging.

Herudover er det langtfra sikkert det er saa simplet at implementere paa
XYZ udbyders edge router, du kender ikke hvordan den er konfigureret,
hvilket features der kan sameksistere og/eller switches i hardware.

> Da det ændrede deres Standardkonfiguration, indeholdende vores
> ipnr.!!!

Provisionering, vedligeholdelse, support etc vil vaere paavirket
af special loesninger, og de er ikke en ubetydelig del af total
udgifterne ved at udbyde en tjeneste som den beskrevne.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Kaj Kalhof (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Kalhof


Dato : 01-06-04 13:14


> Ikke saa underligt, i har formodentligt koebt et standard produkt
> der inkluderer IP routening og ikke L2 bridging.
>
> Herudover er det langtfra sikkert det er saa simplet at implementere paa
> XYZ udbyders edge router, du kender ikke hvordan den er konfigureret,
> hvilket features der kan sameksistere og/eller switches i hardware.
>
Det var Sonofon's underleverandør der fortalte os hvad der skulle stå, og
at det var muligt at
sætte det ind i de ekstisterende routere.
Det var en loesning som skulle fungere i 7 md. Og vi havde sagt vi nok
skulle tage ansvaret for
evt. support og at loesningen ville forsvinde hvis de lagde ny opsætning
på routerene.
Alle routerenes opsætning er jo "speciel" da der står forskellige ip-adr.
i!

Asbjorn Hojmark (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-06-04 21:39

On Tue, 01 Jun 2004 14:14:15 +0200, Kaj Kalhof <kmkwork@mail.dk>
wrote:

> Alle routerenes opsætning er jo "speciel" da der står forskellige
> ip-adr. i!

Nej. Det normale er, at man bruger skabeloner, hvor variable som
adresser naturligvis varierer, men hvor design og funktionalitet
er fuldstændig standardiseret. Hvis man ikke gør det, bliver det
urimeligt meget dyrere at drive det, og det vil kunderne ikke
betale.

Det sker selvfølgelig, at kunder siger, de vil påtage sig
ansvaret for eventuelle problemer i forbindelse med at noget
gøres non-standard. Men det sker også, at de (kunderne) har glemt
det løfte og råber og skriger af de udbyderne, når problemerne så
opstår.

Det kan umiddelbart virke lidt tåbeligt, når man introducerer
ekstra hardware, der teknisk set ikke er nødvendigt, men det er
ofte den bedste løsning når alle forhold over Lag 7 tages med i
betragtning. (Og det er der så nogle andre folk end os teknikere,
der tager sig af).

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408931
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste