TMDA
Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-05-04 11:42

I dk.edb.system.unix, skrev Michael Rasmussen:
> Skal det være mere avanceret, kan du se på dette: http://tmda.net/
> Det er et brugerbaseret whitelist baseret mailfilter.

Jeg vil gerne høre om folks holdninger til Tagged Mail Delivery Agent?

Personligt er jeg af den holdning at jeg overvejer meget som jeg har
lyst til at skrive til folk hvis de benytter TMDA og jeg skal udføre
ekstra arbejde for at informere dem om noget.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-05-04 11:52

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Jeg vil gerne høre om folks holdninger til Tagged Mail Delivery Agent?

Hvis jeg ikke selv har den store interesse i at modtageren får mailen,
så ignorerer jeg TMDA-forspørgsler. Folk der spørger om hjælp og jeg
svare via email får altså ikke hjælp hvis de ikke selv lukker mig
gennem deres TMDA.

Hvis jeg har en større interesse i at modtageren får mailen så bander
jeg lidt over det, men besvare en TMDA-forspørgsel.

TMDA-forspørgsler der komemr på grund af maillinglister, spam eller
virus er dødirriterende og kan let bringe folk i min blacklist.

Generelt bryder jeg mig ikke om TMDA.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a