Hej Keld & andre her
Fra : Claus Lind

Dato : 11-05-04 00:54

Hej Keld og andre her

Jeg har i et stykke tid kørt med Mandrake 9.2 ( Kørte før W2K-Server ) på
min DHCP server uden at have det mindste forstand på Linux Men jeg har
bestemt mig for at det nu skal være slut, da jeg godt kan lide ideen om et
åbent system.
Min erfaring er følgende: Linux starter væsentligt langsommere op end W2K og
reagerer meget langsommere, hvis man bruger den grafiske del, til gængæld
foregår der slet ingen ting når den bare står og kører som DHCP, hvor man
hele tiden skal høre på og være nervøs for, hvad der sker på en W2K Server
da HD'en hele tiden starter og gør "noget" . Jeg har forsøgt at få den til
at køre som printserver med en laser printer på paralel porten og med en
D-Link DP-101 på netværket uden held. Jeg har heller ikke rigtigt fundet ud
af, hvordan man håndterer data-filer ( Billeder ) i linux.
Pludselig forsvant nogle af ikonerne på KDE'en, jeg har også prøvet at
opdatere på nettet det gik heller ikke så godt, da jeg ikke tror jeg fik
gjort noget på trods af en del download.
Jeg har jo selvfølgelig også nedtaget Mandrake 10 og prøvet den men jeg
kunne ikke få den til at køre som jeg ville så 9.2 er min favorit lige nu
Nå ja, mit udstyr er der måske nogen der spørge til så det kommer her:
Intel board AN430TX m/onboard lyd / grafik, Intel 233MMX, 256 MB ram og med
en bios opdatering ser det store diske også, . Det er jo ikke noget særligt
at prale med men det er meget stabilt og er stille, det er vigtigt når man
som jeg er nødt til at have det stående i stuen, ellers er der en del andre
maskiner i huset også, der kan noget mere.
Jeg har siden 1985/86 ( vi er ikke helt sikre på året ) huset en pc-klub med
ca. 10 medlemmer der fortinsvis har bevæget sig omkring Bill's produkter
gennem tiden, men vi taler om og prøver mere og mere Linux, så jeg er meget
sikker på at, hvis der er en, der måske mod at blive bespist med en bøf og
et par glas rødvin skulle have lyst til at holde et foredrag/undervisnings
tirsdagsaften ( Nørrebro Kbh ) er han/hun meget velkommen til at kontakte
mig
Nå jeg håber ikke det var alt for kedeligt at læse min historie, men jeg
regner med at blive nødt til at stille nogle flere Spørgsmål her inden jeg
selv kan hjælpe andre her.
Venlig hilsen
Claus Lind

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 11-05-04 09:38

Den Tue, 11 May 2004 00:54:10 +0100. skrev Claus Lind:

> [...]
> regner med at blive nødt til at stille nogle flere Spørgsmål her inden jeg

Hmm, jeg har lovet at holde et foredrag om Mandrake 10.0 på Østerbro ..
snart ... Måske var det noget for jer. Jeg fortæller på NG hvornår det
bliver.

Hilsen
keld