skak spil
Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-05-04 23:37

Kender nogen et linux-skak-spil til 'hjemmebrug' (= til at spille på egen pc
og ikke over nettet)?
) Hans

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-05-04 23:54

On Tue, 11 May 2004 00:36:46 +0200, Hans wrote:

> Kender nogen et linux-skak-spil til 'hjemmebrug' (= til at spille på
> egen pc og ikke over nettet)? )

Velkommen til internettet, hvor der findes søgemaskiner til alting:

<http://freshmeat.net/search/?q=%2BChess§ion=projects&orderby=&filter=2>

Mvh.

--
"Ours is wicked cool." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 10-05-04 23:55

Hans Houmøller wrote:
> Kender nogen et linux-skak-spil til 'hjemmebrug' (= til at spille på egen pc
> og ikke over nettet)?
> ) Hans

yep!
GNU-CHESS: http://www.gnu.org/software/chess/

God fornøjelse!

MVH
Kenneth Johansen

--
"I have hardly ever known a mathematician who was able to reason."
- Stephen Hawking

Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-05-04 08:12

On Tue, 11 May 2004 00:36:46 +0200, Hans Houmøller wrote:

> Kender nogen et linux-skak-spil til 'hjemmebrug' (= til at spille på egen pc
> og ikke over nettet)?

Som grafisk brugerflade kan du bruge Xboard. Så er det bare et
spørgsmål om at vælge den rigtige skakcomputer. Jeg bruger selv Crafty
men kun som analyseværktøj til mine turneringspartier (jeg gider ikke
spille mod en cmputer). Den har stormesterstyrke, så den er ikke så sjov
at spille imod. Måske kan man sætte niveauet ned. Det skulle da være
mærkeligt, hvis ikke det kunne lade sig gøre.

Hvis du kunne tænke dig et særdeles fremragende databaseprogram, kan jeg
varmt anbefale Scid.

--
Michael Knudsen