Trægulv på altan
Fra : Brian A.

Dato : 10-05-04 16:16

Hejsa, vise mænd og kvinder :)

Vi bor på 2.sal og har en dejlig altan på knap 12m². Lige nu står den som
"bar beton" og vi vil derfor gerne have noget pænere :) Vi har besluttet os
for trægulv, som så mange terasser ser ud fx ved sommerhuse - brædder ved
siden af hinanden med ~1cm afstand.
Vi har overvejet at købe "træ-fliser", er det bedre?
I tilfælde af brædder, hvilken slags træ skal vi købe, og hvordan lægges
sådan en gang gulv bedst?
Håber i har nogle vise ord :)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-05-04 17:46

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse

> Vi har overvejet at købe "træ-fliser", er det bedre?

Tjek først om jeres gulv er plant nok til træfliser. Ellers vil de ligge og
vippe og nappe jer i tæerne.

Jeg kender intet til træfliser, men jeg har en tagterrasse med et trægulv,
så jeg kan fortælller jer noget om holdbarheden....

Det er lige blevet skiftet ud med et nyt. Det gamle var 14 år gammelt. Det
havde fået olie mindst en gang om året. Det kunne godt have holdt et par år
endnu, men det var blevet for grimt, så jeg besluttet at få lavet et nyt af
trykimprægnerede terassebrædder med skjulte "beslag".

Mvh. Lisbeth