Mozilla: Gruppering af faneblade på den hu~
Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 10-05-04 12:34

Jeg vil gerne gøre brug af den smarte Faneblads (Tabs-) funktion i
Mozilla 1.6, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg
ændrer mine eksisterende bogmærker til grupper af Faneblade på en nem
måde.

Jeg har for eksempel en mappe med 15 forbruger-relaterede sites, som
jeg gerne vil åbne i ét hug, men den eneste mpåde jeg kan finde ud af
at gruppere dem på, er ved at åbne hvert enkelt link som et faneblad
og derefter gruppere dem.
Det bliver jo et hestearbejde, hvis jeg skal åbne et par tusinde
bogmærker en af gangen for at kunne gruppere dem.

Nogen der kan hjælpe - jeg kan simpelthen ikke finde svaret i
manualen. Eller måske kan det ikke lade sig gøre?

KS

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-04 12:41

skrev:

> Jeg vil gerne gøre brug af den smarte Faneblads (Tabs-)
> funktion i Mozilla 1.6, men jeg kan simpelthen ikke finde ud
> af, hvordan jeg ændrer mine eksisterende bogmærker til grupper
> af Faneblade på en nem måde.

Alt hvad du behøver at gøre, er at samle dine grupper i mapper. Det
kan fx gøres under "Manage Bookmarks" - opret en ny mappe (New
Folder), og saml relaterede bogmærker heri.

Du kan herefter åbne dem samlet ved at åbne et fællespunkt fra
undermenuen. Hvis man som undertegnede benytter Multizilla-
udvidelsen, kan man vælge mellem at åbne mappen i tabs (brug
eksisterende vindue), i vinduer (et vindue pr. bogmærke) eller i
tabs (ét nyt vindue med en tab pr. bogmærke i mappen).

I standard-versionen af Mozilla er der så vidt jeg husker kun
mulighed for at åbne i tabs (i eksisterende vindue).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-05-04 11:02

On Mon, 10 May 2004 13:34:24 +0200, kelds@ofir.dk wrote:

Klip en masse som du har skrevet

Hmm jeg har måske løsningen, de virkede hos mig da jeg testede
Rediger bookmarks.html i fx notepad.exe og find din mappe som her fx.:
<DT><H3 ADD_DATE="1078479223" LAST_MODIFIED="1084268793"
ID="rdf:#$15l.U2">Privat</H3>

tilføj: FOLDER_GROUP="true"
ligefør ID=

altså:
<DT><H3 ADD_DATE="1078479223" LAST_MODIFIED="1084268793"
FOLDER_GROUP="true" ID="rdf:#$15l.U2">Privat</H3>

Det er måske usmart og uelegant, men jeg fik det til at virke, det
var bare en skør ide jeg fik da jeg så dit indlæg!
For gud skyld husk at lave backup.

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-04 11:09

IzNoGoUd skrev:

> Det er måske usmart og uelegant, men jeg fik det til at
> virke, det var bare en skør ide jeg fik da jeg så dit indlæg!

Det kan være smart nok at kende "bagdøre" som denne (som jeg ikke
selv har testet), men der er ikke grund til at gøre det mere
besværligt end højst nødvendigt.

Når der findes muligheder for at udføre en funktion via programmets
grafiske brugerflade (GUI) er der ikke - IMO - grund til at lede
efter metoder der går uden om GUI.
--
Jens Gyldenkærne Clausen