ASP formmail der kun sender udfyldte felte~
Fra : Nederbasse

Dato : 10-05-04 11:07

Hejsa

Jeg har lavet en formmail i Frontpage med 30+ checkboxe ud over navn,
adresse o.s.v.
det hele virker fint nok men den mail man får sendt med formresultater er
helt hen i uden i hampen med en masse felter der ikke har en værdi.
kan man ikke lave et asp script der checker om et formelement har en værdi
og kun sender dem og ikke alle ?

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-04 11:18

Nederbasse skrev:

> [...]
> der ikke har en værdi. kan man ikke lave et asp script der
> checker om et formelement har en værdi og kun sender dem og

Jo. Hvordan opbygger du din mail?

Du kan fint bruge asp til at tjekke om et felt er udfyldt, og kun
tilføje noget til mailteksten hvis der er en værdi.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nederbasse

Dato : 10-05-04 12:10

| Jo. Hvordan opbygger du din mail?
|
| Du kan fint bruge asp til at tjekke om et felt er udfyldt, og kun
| tilføje noget til mailteksten hvis der er en værdi.
| --
| Jens Gyldenkærne Clausen
| Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
| nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
| hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

I øjeblikket er den bare lavet med Frontpages Server Extensions som der ikke
kan rettes i.
På det webhotel hvor sitet skal ligge kan jeg bruge et cgi script:
<form action =http://www.noget cgi o s v>

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-04 12:26

Nederbasse skrev:

> I øjeblikket er den bare lavet med Frontpages Server
> Extensions som der ikke kan rettes i.

O.k. - dem kender jeg ikke noget til. Prøv evt. at spørge i
frontpagegruppen (<news:dk.edb.internet.webdesign.frontpage>).

> På det webhotel hvor sitet skal ligge kan jeg bruge et cgi
> script: <form action =http://www.noget cgi o s v>

Spørgsmålet er så hvor meget du kan tilpasse i cgi-scriptet. Du kan
prøve at søge hjælp i serversidegruppen
(<news:dk.edb.internet.webdesign.serverside>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nederbasse

Dato : 10-05-04 15:53

> [...]
> prøve at søge hjælp i serversidegruppen
> (<news:dk.edb.internet.webdesign.serverside>)

Jeg kan helt sikkert ikke få lov til at rette i deres cgi script men jeg
tænkte om man ikke kunne samle dataene ind fra formside, checke om de er
'tomme' og så sende dem der ikke er tomme til en ny side der sender mailen.
Ved bare ikke lige hvordan det er for længe siden jeg har arbejdet med asp

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-04 19:54

Nederbasse skrev:

> [...]
> tomme til en ny side der sender mailen. Ved bare ikke lige
> hvordan det er for længe siden jeg har arbejdet med asp

Hvis du har adgang til asp, kan du vel bare lave hele formen heri.
--
Jens Gyldenkærne Clausen