Økonomi kikkert
Fra : Hans Erik

Dato : 09-05-04 15:07

Hej i gruppen

Min gode gamle fuglekikkert (Swift Audubon 8,5 * 44) er afgået ved døden.

Jeg søger derfor en ny, fornuftig fuglekikkert. Der står ikke "Zeiss" eller
"Leica" på mit budget så jeg er ude efter en kikkert i prislaget 1500 - 2000
kr.

Min fotohandler anbefaler en Focus kikkert (Focus Prima 10 * 42) til ca.
1500 kr. Er der nogen der kender den - og er der evt. bedre alternativer?

Tak for svarene.

Hans Erik Jensen

Fra : Omnolog HMH

Dato : 09-05-04 15:19

Hej Hans Erik,

Har du tjekket
http://www.naturbutikken.dk/ og http://kikkertpriser.dk/shop/

Jeg har ikke selv prøvet at handle med naturbutikken, og kan derfor kun selv
anbefale kikkertpriser, hvor de er meget flinke og så vidt jeg som amatør
kan se har styr på priserne! og kvaliteten.

Så vidt jeg ved er Focus ikke noget man sådan skal gå efter......

MVH Henrik H

Fra : JK

Dato : 09-05-04 17:46

On Sun, 9 May 2004 16:06:35 +0200, "Hans Erik"
> [...]

>1500 kr. Er der nogen der kender den - og er der evt. bedre alternativer?

Se den tidligere tråd 'Kikkert'

hvor jeg anbefaler en Nikon 8x40.

Samme serie 10x50 kan også anbefales. Jeg mener heller ikke, at Focus
lige er sagen. Men det er en god regel at prøve-kigge med kikkerten
før køb.

mvh

John

Fra : Jan Jespersen

Dato : 10-05-04 10:36

"Hans Erik" <hanserik@kastbort.post9.tele.dk> wrote in message
> Min fotohandler anbefaler en Focus kikkert (Focus Prima 10 * 42) til ca.
> 1500 kr. Er der nogen der kender den - og er der evt. bedre alternativer?

Jeg ville ikke købe Focus. Prøv evt. Minolta. De er gode til prisen. Eller
Nikon, som en anden også har foreslået.

Men vigtigst af alt. Prøv den inden du køber. Og gå ind i en butik som har
et stort udvalg. Der er stor forskel på de enkelte mærker.

Mvh
Jan

Fra : undata@tiscali.dk

Dato : 10-05-04 20:17

Hej

Prøv evt. www.sorgenfrifoto.dk

Har et stort udvalg hjemme.

Hilsen
Anders

Fra : Paul Nilsson

Dato : 10-05-04 21:33

Hej
Der er flere muligheder hvis du ikke vil ofre Leica,Zeiss,Swarovski
Priserne og endda få en glímrende kikkert F.ex.

Nikon 8x36 til 2295.- fås rundt omkring på tilbud til 1995.-(Regntæt)

Minolta Activa 8x40 set til 2295.- ofte tilbud 1995/1795.- (Vandtæt)

i øvrigt er Focus Prima 8x40/10X40 til 1298.- ikke tosset i den billige
ende, Focus har endda en Topkikkert Ultima (LE 8x42 og 10x42) ægte vandtæt
og nitrogengasfyldt (som Leica mv) til 3995.- men de først nævnte matcher
nok mere det du har nævnt mht priser!
- og som flere skriver... prøv selv - kig i dem!

mvh Paul Nilsson

Hans Erik <hanserik@kastbort.post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:409e3aef$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...