script time out...
Fra : Christian Epstein

Dato : 09-05-04 15:15

Kære NG er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt med
følgende...

Jeg opretter forbindelse til database, og skal tjekke for om der
er finde en person der ikke er blevet booket tid til... men det
eneste jeg for er en fejl om at script execute max time er
overskredet...

Dim t
t = 0

Do While Not rs.EOF or rs.BOF or t=1

if rs("Booking") <> "" then
rs.MoveNext
else
Response.Write "Tlf: " & rs("Phonenumber") & "<br />"
Response.Write "Navn: " & rs("Respname") & "<br />"
t = t + 1
end if

Loop

/Venlig Hilsen Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikoangelo

Dato : 09-05-04 15:45

Christian Epstein <epstein_NOSPAM_@sol.dk> wrote in news:409e3cfb$0
$3058$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> " & rs("Phonenumber") & "<br />" Response.Write "Navn: " &
> rs("Respname") & "<br />" t = t + 1 end if

Den vil lave et uendeligt loop to steder:
1) Når den finder en post, der ikke er blevet booket tid til, vil
koden rs.MoveNext ikke blive udført.
2) Og hvis du får den fejl rettet, så vil den også lave et uendeligt
loop hvis der kun er en enkelt ikkebooket tid, da den kun ændrer
værdien t hvis den møder en sådan tid, og derfor vil den kun være på
1, og så fortsætter loopet på grund af ... or t=1.
Hvis du retter disse fejl, vil jeg tro at dit script vil virke.

Et godt tip:
Hvis du vil debugge et script, der er forholdsvist simpelt, så lad
som om du er komputeren, og læs koderne som de kommer, altså:

Er Not rs.EOF sand? - Ja.
Er rs("Booking") <> "" sand? - Ja
Jeg flytter til næste post.
Er Not rs.EOF sand? - Ja.
er rd("Bookind") <> "" sand? - Nej
Jeg skriver de to stykker data.
Jeg lægger en til t.
Er Not rs.EOF sand? - Nej.
Er rs.BOF sand? - Nej.
Er t=1 sand? - Ja.
osv.

Desuden kan du også fjerne rs.BOF i Do While-sætningen, da dens
eneste formål bare er at lave en fejl, hvis databasen er tom.

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : Christian Epstein

Dato : 09-05-04 16:38

Mikoangelo wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Desuden kan du også fjerne rs.BOF i Do While-sætningen, da dens
> eneste formål bare er at lave en fejl, hvis databasen er tom.

Tak for hjælpen... det virker nu...

og ser i øvrigt sådan her ud...

Do until t = 1 OR rs.EOF

Fra : Mikoangelo

Dato : 09-05-04 16:43

> [...]
> else
> Response.Write "Tlf: " & rs("Phonenumber") & "<br />"
> Response.Write "Navn: " & rs("Respname") & "<br />"

Det var så lidt :)