java ms+sun
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 14:55

Jeg har prøvet at installere java fra sun til min mozilla, men det
betyder at min netbank så ikke virker. Jeg går ud fra det er fordi min
netbank er bygget op omkring ms java, og at ms på en eller anden måde
deaktiveres, når sun's også er installeret?

Er det muligt at bruge både ms o sun's java samtidig?

Mvh. Michael.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-04 15:03

Michael Nørregaard Holmelund skrev:

>Er det muligt at bruge både ms o sun's java samtidig?

Du kan muligvis få det til at virke hvis du bruger to browsere,
IE som får lov at beholde sin forkrøblede Java, og en ordentlig
browser som du sætter op med rigtig Java, f.eks. Opera eller
Mozilla.

Hvis det var mig, havde jeg skiftet bank - og det har jeg da også
gjort af netop den årsag.

--
Bertel

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-05-04 15:05

Michael Nørregaard Holmelund wrote:

> [...]
> netbank er bygget op omkring ms java, og at ms på en eller anden måde
> deaktiveres, når sun's også er installeret?

Det lyder som om der er en fejl i din banks netbank
system. Har du prøvet at spørge banken om de kan gøre
noget ved fejlen? Det er selvfølgelig ikke alle banker,
der tager deres netbank seriøst. Jeg har været ude for
en netbank, der var ustabil i årevis. Banken gjorde
aldrig noget for at rette op på deres system. Det kom
faktisk bare til at fungere dårligere og dårligere.
Til sidst skiftede jeg til en anden bank. Men jeg er
bange for, at der skal være mange kunder der skifter,
før det går op for dem, at de ikke kan slippe af sted
med at lave så dårlige systemer.

Den diskussion er selvfølgelig helt off-topic her i
gruppen, så vi må hellere prøve at finde en måde at
dreje diskussionen hen i retning af noget, der er
on-topic.

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-05-04 15:50

On Sun, 09 May 2004 15:54:36 +0200, Michael Nørregaard Holmelund wrote:

> [...]
> netbank er bygget op omkring ms java, og at ms på en eller anden måde
> deaktiveres, når sun's også er installeret?

Jeg mener du i Java's setup program kan bestemme, hvilken Java der er
forvalgt i browsere.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael u. Hove

Dato : 09-05-04 20:12

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg mener du i Java's setup program kan bestemme, hvilken Java der er
> forvalgt i browsere.

Jeg kører både med IE med MS java + Firefox med SUN Java på XP PRO.

IE fordi min netbank ikke kan lide SUN og Firefox fordi jeg ikke kan
lide IE

Det er muligt via Java plugin'et i Control Panel at styre hvilke
browsere, SUN JRE skal gælde
for. Mener faktisk også at den spørger under installationen.

Iøvrigt lidt OT emne yes...?!

Mvh.
Michael.

Fra : Alex Holst

Dato : 09-05-04 22:03

Michael u. Hove wrote:
> Iøvrigt lidt OT emne yes...?!

Ja, men hvorfor dog spilde adskellige sekunder paa at finde det rigtige
sted at spoerge? Manden fik jo sit svar.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-05-04 21:13

<olme.spam@get2net.dk> wrote:

> [...]
>netbank er bygget op omkring ms java, og at ms på en eller anden måde
>deaktiveres, når sun's også er installeret?

Hos mig virker Suns java sammen med Mozilla ver. 1,5 - 1,7 beta, 1,7 SR1, men
ikke med ver. 1,6. Det virker også med Firefox 0.8.
Jeg bruger Skandiabanken, som bruger bec.dk.

Kurt Brixen

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 07:03

Hold fast, mange gode svar, og jeg har fået det til at virke via Java
plugin'et i Control Panel, hvor jeg har fjernet flueben i browser iE
Det var da slet ikke så svært...

Hvad angår banker og brug af java, så havde jeg ellers indtryk af at kun
langt de fleste brygte ms java. Er der sikkerhedshuller i ms java da, og
ikke i sun, og hvor finder jeg de gode argumenter som skal overbevise
min bank?

Og jeg skifter ikke bare sådan lige bank - Jeg har lige skiftet i
forbindelse med huskøb, til en lille lokal, som jeg indtil videre er
rigtig godt tilfreds med.

Mvh. Michael.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-05-04 16:18

> [...]
> langt de fleste brygte ms java. Er der sikkerhedshuller i ms java da, og
> ikke i sun, og hvor finder jeg de gode argumenter som skal overbevise

Den største forskel er vist, at Suns java overholder
standarden, og Microsoft gør alt hvad de kan for ikke
at overholde den.

Desuden kan et netbank system faktisk fungere helt
uden java.

> Og jeg skifter ikke bare sådan lige bank

Min oplevelse var, at det var nemmere at skifte bank
end at få min daværende bank til at rette sit netbank
system. Og da jeg har brug for en netbank, der virker,
var jeg nødt til at skifte.

> - Jeg har lige skiftet i
> forbindelse med huskøb, til en lille lokal, som jeg indtil videre er
> rigtig godt tilfreds med.

Jeg var da heller ikke som sådan utilfreds med min
daværende bank. Jeg ville da heller ikke have skiftet,
hvis ikke jeg var tvunget til det.