afvikling asp-kode ved onMouseOver
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 08-05-04 14:44

Hej NG!

kan man afvikle et ASP -script vha. onMouseOver?

f.eks. så har jeg links i en tabelceller, hvor jeg gerne vil ha'
celle 1 baggrundsfarven til at skifte onMouseOver hvis man køre
over linket i denne celle, hvis man derefter køre over linket i
celle 2 skal farve skiften..og celle 1 farve skal vende tilbage
til normal osv.!

Kan det lade sig gøre?

Med venlig hilsen

Jimmy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikael Høilund

Dato : 08-05-04 15:30

"Jimmy Snedker" <jsnedker@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jimmy
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Den funktion du efterlyser er et klientside-script, dvs. at det udvikles
ikke på serveren, ligesom ASP, men i browseren, som JavaScript f.eks.
Her er et lille script, der kan sættes ind i td-koden:
onmouseover="this.style.backgroundColor = 'black';"
onmouseout="this.style.bakgroundColor = 'gray';"
Det kan sætte ind her:

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

---
VirusFri.

Fra : Mikoangelo

Dato : 08-05-04 22:07

"Mikael Høilund" <harrypotter@lk-data.net> skrev:

> [...]
> td-koden: onmouseover="this.style.backgroundColor = 'black';"
> onmouseout="this.style.bakgroundColor = 'gray';"

Jeg kan desværre ikke huske om det script er helt X-browser, men jeg
mener det er det. Beklager min usikkerhed.

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net
Scrambled email (ROT-13):