if then med response.write
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 08-05-04 13:51

Jeg har lavet en form hvor bruger indtaster brugernavn og
email-adresse.
Begge checkes for at se om de allerede er i brug.
Hvis én eller begge input allerede er i brug vil jeg vise en kort
besked for brugeren.
Nedenstående virker tildels blot vises begge fejlbeskeder
selvom det kun er brugernavnet der allerede er i brug og
registreret.
Hvordan viser jeg hvad det er der allerede er registreret?

else
if brugernavn= Request.Form("navn") then
Response.Write "Brugernavnet """ & brugernavn & """ er desværre
taget. <a href=javascript:history.back()>Klik her for at vende
tilbage til registreringen.</A></P>"
if email= Request.Form("email") then
Response.Write "Email-adressen """ & email & """ er desværre
allerede i brug. <a href=javascript:history.back()>Klik her for
at vende tilbage til registreringen.</A></P>"
end if
end if
end if

M.v.h.

Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 19:04

Måske

> if brugernavn= Request.Form("navn") then
> Response.Write "Brugernavnet """ & brugernavn & """ er desværre
> taget. <a href=javascript:history.back()>Klik her for at vende
> tilbage til registreringen.</A></P>"
End if
> [...]
> allerede i brug. <a href=javascript:history.back()>Klik her for
> at vende tilbage til registreringen.</A></P>"

prøv med det