RPM: mister forbindelsen til serveren
Fra : Kim Emax

Dato : 08-05-04 02:17

Hey

Jeg sidder og skal smide nogle perl-DBI og perl-DBD pakker på min nye server
over SSH og så mister jeg forbindelsen til den? Same shit hver gang... Er
der nogen, der har oplevet det og har en løsning til det?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Kim Emax

Dato : 08-05-04 11:25

In the news:tyWmc.154135$jf4.8299709@news000.worldonline.dk,
Kim Emax <newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

> Jeg sidder og skal smide nogle perl-DBI og perl-DBD pakker på min nye
> server over SSH og så mister jeg forbindelsen til den? Same shit hver
> gang... Er der nogen, der har oplevet det og har en løsning til det?

Har fundet ud af at det er fordi installationen hænger. Med CTRL+z kan jeg
arbejde videre, men installationen fuldføres aldrig. Nogen ideer?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-05-04 13:00

Kim Emax wrote:

> Har fundet ud af at det er fordi installationen hænger. Med CTRL+z kan jeg
> arbejde videre, men installationen fuldføres aldrig. Nogen ideer?

Hvilken distribution?

Nogle gange kan det hjælpe med en:

export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5

før du kører rpm.

Andre gange skal der ryddes op i rpm
databasen...

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 08-05-04 17:36

In the news:409CCBA3.4010709@datamuseum.dk,

> Hvilken distribution?

RH9

> Nogle gange kan det hjælpe med en:
>
> export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5
>
> før du kører rpm.

Må jeg prøve næste gang, jeg løber ind i problemet.... Jeg fandt et par
processer, der hang fra et cronjob kl. 4 i nat, indeholdende rpm kommandoer,
dem dræbte jeg + de installs, der hang, det hjalp bare ikke. En genstart af
serveren hjalp til gengæld, men nu er det jo ikke en MS løsning

> Andre gange skal der ryddes op i rpm
> databasen...

jeg prøvede med rpm --rebuilddb, det hjalp heller ikke. Hvad har du i
tankerne, når du skriver ryddes op?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-05-04 18:01

Kim Emax wrote:

> jeg prøvede med rpm --rebuilddb, det hjalp heller ikke. Hvad har du i
> tankerne, når du skriver ryddes op?

Først sæt

export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5

så flyt __db.0* filerne i /var/lib/rpm et
andet sted, og så kør "rpm --rebuilddb".

Du skal nok finde det cronjob, som kører og
lægge export LD_... ind i. Det er sikkert
/etc/cron.daily/rpm

Mogens

Fra : Kim Emax

Dato : 09-05-04 16:57

In the news:409D1268.7030407@datamuseum.dk,
Mogens Kjaer <mk@datamuseum.dk> wrote:

> Først sæt
>
> export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5
>
> så flyt __db.0* filerne i /var/lib/rpm et
> andet sted, og så kør "rpm --rebuilddb".

Det gjorde i hvert fald en forskel at sætte LD_... prøvede først uden og der
kom en fejl. Hvorfor er dette nødvendigt?

> Du skal nok finde det cronjob, som kører og
> lægge export LD_... ind i. Det er sikkert
> /etc/cron.daily/rpm

Du mener således?

#!/bin/sh
export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5 # sat ind af Kim
rpm -qa --qf '%{name}-%{version}-%{release}.%{arch}.rpm\n' 2>&1 \

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 09-05-04 17:24

Kim Emax wrote:
> Det gjorde i hvert fald en forskel at sætte LD_... prøvede først uden og der
> kom en fejl. Hvorfor er dette nødvendigt?

Det er vistnok noget med, at der er et problem med
en af glibc opdateringerne, som er kommet siden rh9
udkom.

> Du mener således?
>
> #!/bin/sh
> export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5 # sat ind af Kim

Ja.

Mogens

Fra : Kim Emax

Dato : 09-05-04 23:23

In the news:409E5B02.10004@datamuseum.dk,
Mogens Kjaer <mk@datamuseum.dk> wrote:

> Det er vistnok noget med, at der er et problem med
> en af glibc opdateringerne, som er kommet siden rh9
> udkom.

ok... jeg skulle lave et lignende trick for at få Oracle8 ind på min gamle
server i sin tid

> Ja.

ok, jeg tjekker imorgen om det funger, tak