media afspilder artsd
Fra : Carsten

Dato : 07-05-04 21:16

hej NG
jeg har et lille problem med program der mod min vilje starter automatisk op
ved opstart, jeg kan via TOP stoppe det, men den starter umiddelbart igen
med en ny melodi det drejer sig om en eller anden media afspilder,
processen jeg stopper under TOP er artsd
hvordan får jeg den stoppet helt
og hvordan forhindre jeg den starter næste gang jeg starter maskinen
/Carsten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-05-04 07:33

Carsten wrote:
> [...]
> processen jeg stopper under TOP er artsd
> hvordan får jeg den stoppet helt
> og hvordan forhindre jeg den starter næste gang jeg starter maskinen

Artsd er aRts-lyddaemonen.
Den spiller ikke noget på egen hånd; derimod benytter andre programer
artsd til at spille lyd for sig.

Derfor må du forhindre de andre programmer i at køre, vælge et andet
lydsystem eller helt fravælge lyd.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Carsten

Dato : 08-05-04 13:23

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> artsd til at spille lyd for sig.
>
> Derfor må du forhindre de andre programmer i at køre, vælge et andet

jeg havde en formodning om at Artsd er en lyddaemonen !!.
men det store spørgsmål, er hvordan jeg finder ud af hvad der starte den
under opstart.
For det er under opstart det går galt
/Carsten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-05-04 19:44

Carsten <spam@spam.dk> writes:

> jeg havde en formodning om at Artsd er en lyddaemonen !!.
> men det store spørgsmål, er hvordan jeg finder ud af hvad der starte den
> under opstart.
> For det er under opstart det går galt

Se i KDEs kontrolpanel.

/Rasmus

He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a
question remains a fool forever.