Clark 2,1 & Dual MB
Fra : M.Olesen

Dato : 07-05-04 17:47

Hej Alle

Jeg har en "server" med Clarkconnect 2,1 som er bygget på en Abit BP6 mb med
2 x cel 366 mhz cpuer.

Når den køre med standard kerne er den meget stabil i drift, men med en
"dual" kerne går maskinen meget nemt ned.

Clark i home udgaven understøtter ikke "dual", men jeg har så bare
"opgraderet" til en "dual" kerne men maskinen er meget ustabilt...Øv

Er der nogen der køre med flere Cpuér på en Clark i home udgaven, vil jeg
gerne høre nærmer derom..

mvh.
-MO-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-05-04 22:20

M.Olesen wrote:
> [...]
> Når den køre med standard kerne er den meget stabil i drift, men med en
> "dual" kerne går maskinen meget nemt ned.

Når det nu er et BP6 kan jeg give et par råd...

1) Undlad at benytte onboard hpt366-controlleren, da den virker
rigtig dårligt.
2) monter en 40x40mm blæser på chipset-køleren, da chipsettet ofte
bliver for varmt.
3) benyt noapic som bootparamter (append="noapic" i lilo), det
hjælper gevaldigt på stabiliteten.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : M.Olesen

Dato : 07-05-04 22:46

> [...]
> bliver for varmt.
> 3) benyt noapic som bootparamter (append="noapic" i lilo), det

Ok en BP6 er ikke alt for stabil med Linux?

-MO-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-05-04 11:46

M.Olesen wrote:
> Ok en BP6 er ikke alt for stabil med Linux?

Den kan godt blive stabil, men det kræver lidt arbejde..

Ustabiliteten pga. det varme chipset er der svjv også i Windows.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 13-05-04 14:35

har du stadig problemer ?
min Pb6 dual 366@550 kører fint med CC2,1, og det er endda med en hacket
bios

Jens

Fra : M.Olesen

Dato : 13-05-04 20:37

Hej

Ja, når jeg køre med en smp kerne, så er den ustabilt....

Har dog lige hentet den her som jeg vil prøve med....
kernel-smp-2.4.20-31.9.i686.rpm

mvh.
-MO-

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:40a37987$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 17-05-04 07:23

hvilket mærke HD bruger du i maskinen ?
og hvilken Bios er der på maskinen (hpt66 1,30 eller ?)