problemer med at få Spamassassin til at
Fra : Peter Binderup

Dato : 07-05-04 08:42

Jeg har lige formateret min Linux spand og smidt Debian på den (sarge
fra Installer 4 betaen), da min redhat jo ikke længere blev opdateret.

Jeg har ikke tidligere brugt spamassassin, men i forbindelse med at jeg
får ret så mange spam mails, så tænkte jeg at jeg ville prøve.

Jeg har installeret (via apt-get) Exim4, Courier imap/pop3, fetchmail
samt Spamassassin.

Exim4, Courier og fetchmail virker fint - Der bliver hentet mails fra
min TDC konto uden problemer, men jeg kan se at de forskellige spammails
ikke bliver tagged af Spamassassin.

Jeg har forsøgt at følge denne vejledning
(http://www.win.tue.nl/~martijna/Debianstuff/), men den har ikke hjulpet
på sagen.

Er der nogen her der kan hjælpe?

MVH
Peter Binderup

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-05-04 11:53

On Fri, 07 May 2004 09:42:29 +0200, Peter Binderup wrote:

> [...]
> ikke bliver tagged af Spamassassin.
>
> Jeg har forsøgt at følge denne vejledning

Hvad siger dine logfiler? F.eks /var/log/mail.log og mail.err? Der står
ofte nogle nyttige informationer når ting ikke virker som mailserveren
forventer.

--
Simon

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 10-05-04 15:15

"Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke bliver tagged af Spamassassin.
>
> Jeg har forsøgt at følge denne vejledning

Tag et kig på http://swampthing.dk/local_exim.php - exim + amavisd-new +
clamav + spamassassin,
har tidligere brugt exim + spamassassin direkte uden forbindelse via amavis.

Mvh
Torben