Spørgsmål ang. placering af "Help" på menu~
Fra : Thomas Due

Dato : 01-05-01 10:07

Hejsa,

I nogle programmer er "Help" placeret yderst til højre på menu linien. Jeg vil lige
hører om der er nogen derude i det store netland, som ved hvordan man
bære sig ad med at få den derud, istedet for at den står sammen med de andre
menu punkter?

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Rose

Dato : 01-05-01 11:20

Hej Thomas,

placeringen af "Hjælp" menuen helt ude i højre side er en gammel ting,
forstået på den måde at det blev introduceret som standard af Microsoft i
forbindelse med Windows 3.x... men er sidenhen blevet ændret til at stå
sammen med de andre menuer... så i dagens Danmark er en Hjælp-menu helt
yderst til højre "ude af standard" som man siger.

Jeg har aldrig selv placeret Hjælp-menuen helt yderst til højre og ved på
stående fod ikke hvordan man nemmest får den placeret der... men, hvis du
vil overholde dagens MS standard, bør du ikke placere Hjælp-menuen på dette
sted.

Hygge,
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-05-01 07:07

Hej

Jeg ved, at Windows Commander fra www.ghisler.com også har Hjælp placeret,
som du siger og det er lavet i Delphi. Måske forfatteren af programmet kan
give dig et tip på support@ghisler.com. Men der er stort set ikke andre
programmer, som anvender denne metode.

Hilsen
Uffe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-05-01 07:34

Prøv det her link:
http://www.delphi3000.com/articles/article_2178.asp

Fra : Thomas Due

Dato : 02-05-01 08:47

Hej,

Takker mange gange for svarene. Den kode Uffe linkede til sender godt nok
Help lige lovlig langt ud til højre, men det er jo nok til at rette.

Tak til begge for svarene.

Mvh
Thomas