validere data via "fremmed" side
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 06-05-04 21:54

Hej

Jeg har et lille problem...

Jeg skal validere nogle input via et script som ligger på en "fremmed"
server.

Selve kaldet til scriptet er en simpel http adresse med data som en
querystring (eks. http://www.ingenside.dk?id=999&pw=999) og når jeg kalder
siden så viser den enten et 1 for godkendt eller et 0 for afvist.

Mit spørgsmål er nu.... hvordan kan jeg med aflæse svaret, så jeg kan
viderebehandle data ?

Til info, så kan jeg ikke give en adresse da der kræves special tilladelse
for at benytte denne funktion.

Håber på et hurtigt svar.

Tak
Jon Klose Larsen

Fra : Christian Epstein

Dato : 06-05-04 22:14

Jon Klose Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> viderebehandle data ?
>
> Til info, så kan jeg ikke give en adresse da der kræves special tilladelse

Det kan du ikke umidlbart, da du skal have deres side til at sende dataen
tilbage til dig, med mindre du kan få lov til at bruge deres kode, enten med
include eller andet, kan jeg ikke lige se hvordan du skal få den til at sende
det tilbage til dig...

/Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 06-05-04 22:29

Jon Klose Larsen wrote:
> [...]
> siden så viser den enten et 1 for godkendt eller et 0 for afvist.
>
> Mit spørgsmål er nu.... hvordan kan jeg med aflæse svaret, så jeg kan

Du skal bruge en komponent, der undervejs i dit script kan kalde en anden
side (evt på en anden server) og få resultatet.

Af komponenter er der:
- w3Socket [1]
- XMLHTTP [2]
- ASPHTTP [3]
Jeg har ikke megen erfaring med nogle af dem, men søg på nettet eller i
gruppen...

[1] www.dimac.net
[2] Søg på xmlhttp i gruppen
[3] F.eks. http://html.dk/scripts/asp/00008/

/Torben

Fra : Christian Epstein

Dato : 07-05-04 00:58

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du skal bruge en komponent, der undervejs i dit script kan kalde en anden
> side (evt på en anden server) og få resultatet.
>
> /Torben

Dette kræver dog stadig at man ved hvad man skal hente og hvor... som jeg sagde
som regel ikke noget man har tilgengængeligt med mindre det er en header værdi
eller man kender source code...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-05-04 08:34

Christian Epstein <epstein_NOSPAM_@sol.dk> wrote in

> Dette kræver dog stadig at man ved hvad man skal hente og hvor... som
> jeg sagde som regel ikke noget man har tilgengængeligt med mindre det
> er en header værdi eller man kender source code...

Det lyder nu som om det er kendt for Jon. Det kunne jo være, at han skal
validere brugere op imod fx SMS-interfaces, og her vil der jo typisk være
en beskrivelse af, hvordan man gør.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-05-04 08:32

"Jon Klose Larsen" <klose@post8fejl.tele.dk> wrote in

> [...]
> viderebehandle data ?
>
> Til info, så kan jeg ikke give en adresse da der kræves special
> tilladelse for at benytte denne funktion.

Prøv at kigge på asp-faq.dk [1], hvor der er et eksempel på, hvordan du kan
lave et request imod en anden server og aflæse svaret. I artiklen er ønsket
dog "vendt om", men princippet er det samme.

[1] http://www.asp-faq.dk/article/?id=57

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 07-05-04 08:53

> [...]
ønsket
> dog "vendt om", men princippet er det samme.

Hej Jesper

Det var lige hvad jeg skulle bruge... og det virker !

Mange tak for det hurtige svar.
God weekend
Jon