Gæt 5 planter
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-04 16:59

På news:409a5e13$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk (Gæt 5 planter,
..dk.binaer, 6.maj 17:46) har jeg lagt et sammenklippet billede af 5
nummererede planter jeg håber i kan gætte.

1) Er en ca. 1,5 m høj busk, der har blomstret siden begyndelsen af marts!
3) Er en pudeformet hængende type med vedagtige grene.

Fotos taget i dag.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-04 17:28

> [...]
>
> 1) Er en ca. 1,5 m høj busk, der har blomstret siden begyndelsen af marts!
> 3) Er en pudeformet hængende type med vedagtige grene.

5) Er også en pude, men med bløde grene, jeg mener det er en Hønsetarm?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-05-04 18:10

On Thu, 6 May 2004 17:59:17 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>På news:409a5e13$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk (Gæt 5 planter,
>.dk.binaer, 6.maj 17:46) har jeg lagt et sammenklippet billede af 5
>nummererede planter jeg håber i kan gætte.

Hvad kan man vinde?

>1) Er en ca. 1,5 m høj busk, der har blomstret siden begyndelsen af marts!

Den kan jeg ikke rigtig se hvad er.

>3) Er en pudeformet hængende type med vedagtige grene.

En snepude (Iberis sempervirens)

2 er vist en Guldslør, Alyssum saxatile

4 kunne være noget ... hmmm kan ikke huske om det er guldnælde eller
døvnælde den kaldes - og er i øvrigt ikke helt sikker på det er den.

5 Muligvis en kattefod, Antennaria dioica 'Alba'.

http://www.gartneriet.dk

Fra : AJ

Dato : 07-05-04 07:51

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1) Er en ca. 1,5 m høj busk, der har blomstret siden begyndelsen af marts!
> 3) Er en pudeformet hængende type med vedagtige grene.

1. Natlys
2. Vortemælk
3. Sløjfeblomst / Iberis
4. Guldnælde / Barsvælg
5. Hønsetarm

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-05-04 19:08

"AJ" <a@j.dk> skrev i en meddelelse news:c7fbkr$1ped$1@news.cybercity.dk...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> 1. Natlys
> 2. Vortemælk
> 3. Sløjfeblomst / Iberis
> 4. Guldnælde / Barsvælg
> 5. Hønsetarm

1) Er en 1,5 m høj busk, og ikke en Natlys. (nåleformede blade).
2) Hvis du mener Forårsvortemælk, så er det ikke den.
3) Helt sikkert en Iberis, Snepude, men er du sikker på navnet Sløjfeblomst.
4) Guldnælde er godkendt.
5) Ved du hvilken Hønsetarm?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : AJ

Dato : 09-05-04 07:59

> [...]
> 2) Hvis du mener Forårsvortemælk, så er det ikke den.
> 3) Helt sikkert en Iberis, Snepude, men er du sikker på navnet

Det var bedste bud herfra... Håbede man kunne vinde noget... Men det gør jeg
jo nok ikke...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-05-04 09:32

"AJ" <a@j.dk> skrev i en meddelelse news:c7kksn$13kg$1@news.cybercity.dk...

> Sløjfeblomst.
>
> Det var bedste bud herfra... Håbede man kunne vinde noget... Men det gør
jeg
> jo nok ikke...

Har nu det latinske navn på 5) Cerastium Tomentosum, fra Italien, men hvad
er dens danske navn?

Sløjfeblomst er godkendt, men jeg vælger at kalde den Snepude.

Nej, der er indgen præmier, men Æren er det skønneste træ i skoven.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-05-04 21:32

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev > Nej, der er indgen
præmier, men Æren er det skønneste træ i skoven.

Det ser ud til at nummer 2) er en Guldslør, Krognål, Allyssum saxatile,
kender i den?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen