Spam mail.....
Fra : NFE

Dato : 06-05-04 15:59

Jeg fik idag en spam mail hvor min egen mail adresse var brugt som afsender.

Hvordan kan det lade sig gøre?

Er der nogen risiko ved det? - jeg tænker her på virus el andet utøj, jeg
har kørt en scanning med Norton og Ad-aware.

--

Mvh. NFE

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-04 16:13

NFE skrev:

>Jeg fik idag en spam mail hvor min egen mail adresse var brugt som afsender.
>Hvordan kan det lade sig gøre?

Det er så nemt som ingenting.

Hvis jeg i mit mailprogram retter min adresse til din og mit navn
til dit, så kan jeg sende dig en mail hvor du selv står som
afsender.

Hvis jeg havde et automatisk spamprogram og en liste over
mailadresser hvori din indgik, så er der en lille mulighed for at
samme adressse vælges både som afsender og modtager. Det kan
endda ske at en eller anden har lavet det med vilje.

>Er der nogen risiko ved det? - jeg tænker her på virus el andet utøj, jeg
>har kørt en scanning med Norton og Ad-aware.

Har du nogen grund til at tro at du er smittet?

Virusser og spam kører i dag med forfalskede afsenderadresser, så
det ville sagtens kunne lade sig gøre at mailen kom fra en anden.

--
Bertel