Hvor gravid er man efter 2½ md. ?? *SS*
Fra : Melanie

Dato : 06-05-04 13:43

Ha ha.. syntes det var en sjov måde at spørge på?
Hvis vi har sex uden beskuttelse nu, og jeg har ægløsning nu, hvordan har
jeg det så i slutningen af juli, start august?
Er min mave vokset?
Hvor meget har jeg taget på?
Er der andre gener jeg skal være opmærksom på?

Jeg skal giftes og på bryllupsrejse, så jeg vil godt være frisk og føle mig
lækker!

Mvh Melanie

(Jeg har ikke været gravid før, så mangler ret meget info...)

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-05-04 14:22

Hej Melanie

Tillykke med det kommende bryllup...................når man er to-tre
måneder hende er man som regel ikke vokset på maven endnu og vægtøgning
burde der heller ikke være så meget af, når det er sagt, så er det jo
individuelt fra kvinde til kvinde (er selv bulet tidligt ud), men i de
fleste tilfælde er det sådan. Så er der øvrige gener, det kan være kvalme og
brystspænding, og det er jo ikke så morsomt, men igen er det individuelt.
Men ellers prøv at spørge på f. eks www.Libero.dk eller andre børnesider,
der vil du kunne få flere svar, men regn nu ikke med at blive gravid lige
med det samme, så kan du gå hen og blive skuffet, og ellers held og lykke
med projekt baby og kommende bryllup...............begge dele er dejlige
begivenheder.

Med venlig hilsen Pia (mor til tre).

Fra : Gitte

Dato : 06-05-04 14:52

Hejsa

> [...]
>Er der andre gener jeg skal være opmærksom på?
>
>Jeg skal giftes og på bryllupsrejse, så jeg vil godt være frisk og føle mig

Tillykke med brylluppet, og den kommende baby

Hvis du skulle blive gravid i "første forsøg", er du formentlig ikke
"så meget gravid" når vi når hen til juli/august... I hvert fald ikke
mht. hvad man kan se, især når det er første gang - man har en tendens
til, hurtigere at blive stor omkring maven, når man har prøvet det
før...
Men du kan sagtens risikere at have gener af graviditeten alligevel,
fx. i form af kvalme og en udtalt træthed. Begge dele er typiske i de
første 3 måneder ca. Men det er langtfra sikkert, du kommer til at
døje med det. Jeg er selv gravid 2. gang, første gang mærkede jeg
intet til kvalme, her anden gang havde jeg en god uges tid, hvor jeg
havde kvalme - konstant
Men igen, hvilke gener man oplever, er lige så forskellige som kvinder
er det
En side jeg vil anbefale dig, er www.netbaby.dk. Der kan du tilmelde
dig som bruger, og registrerer dig med din forventede termin (som du
også på nettet kan finde måder at beregne på), og så følge
graviditeten dag for dag. Der kan du så læse lidt fremad og se lidt
om, hvad du kan forvente efter de 2½ måned.

Held og lykke med begge dele

MVH
Gitte

Fra : Mette

Dato : 06-05-04 15:33

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal giftes og på bryllupsrejse, så jeg vil godt være frisk og føle
> [...]

Da jeg blev gift var jeg ca 10 uger henne dvs ca 2,5 måneder. Jeg kunne ikke
mærke, at jeg var gravid på nogen måde. Nu var jeg på det tidspunkt
halvbuttet i forvejen, men havde ikke taget mere på siden jeg blev gravid.
De eneste gener var lidt træthed, men det mærkede jeg intet til på selve
dagen. Jeg var dog lidt hys omkring alkohol, så jeg drak slet ikke noget
hverken til brylluppet eller de næste par år pga graviditet og amning. Det
skal du naturligvis gøre op med dig selv.

Alle graviditer er forskellige hvad angår kvalme, spændte bryster,
vægtøgning og den slags, så hvis jeg var dig, ville jeg vente til
bryllupsrejsen med at blive gravid

Fra : Milea

Dato : 06-05-04 16:57

"Mette" <m@nospam.dk> wrote in

> [...]
>
> Alle graviditer er forskellige hvad angår kvalme, spændte bryster,
> vægtøgning og den slags, så hvis jeg var dig, ville jeg vente til

Da jeg ventede nr. 3, blev jeg gift da jeg var 18 uger (4½ md) henne, og
kunne passe en brudekjole i str. 36 (Vægten lå på ca. 57 kg, og højde af
172 cm). Maven kunne lige anes, men ellers ikke så meget at se(lignede
mere en topmave *G*). De første 10 uger havde jeg konstant kvalme (derfor
tog jeg stort set intet på i de første 4 mdr, max. 3 kg), træt/ugidelig,
og ømme voksende bryster.

Det var først fra ca. 5 md., at det kunne ses at jeg ventede mig, men så
voksede maven i den grad også.

Held og lykke med projektet

/Milea

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-05-04 16:01

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal giftes og på bryllupsrejse, så jeg vil godt være frisk og føle
mig
> lækker!

Så tror jeg, du skal vente
Min søster var plaget af kvalme under hele sin første graviditet, og
brylluppet blev uforglemmeligt: Bruden var smuk, shinet op i håret og med
make up, i smart kjole, der var designet til maven, brudebuketten var bl.a.
liljer og små viol-buketter, det hele var klappet og klart til mindste
detalje.
Men det faldt ligesom lidt til jorden, da bruden brækkede sig ud over
bordet... og jeg tror ikke, hun følte sig særlig frisk og lækker.

Sådan går det sjældent, men risikoen er der.

Hilsen Inger

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 06-05-04 16:03

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal giftes og på bryllupsrejse, så jeg vil godt være frisk og føle
mig
> lækker!

Tillykke med både bryllup og babyplaner

Tja, i bedste fald har du det fremragende, stråler og ser fantastisk ud og
har endnu ikke mave på.
I værste fald kaster du op hele tiden, hvis du da ikke snorksover, har
heftige ligamentsmerter eller måske endda begyndende bækkenløsning. -Nåja,
og så ser du måske småkvabset ud, et stadie man desværre ofte skal igennem
før den flotte, tydeligt gravide mave dukker op *G*

Og det værste er, at det er helt umuligt at vide, hvor på skalaen fra super
til udskidt æblegrød, man vil befinde sig.

Mit eget valg har været, at til mit bryllup ville jeg hverken være gravid
eller amme, jeg ville være "mig selv" og f.eks. kunne nyde vin, som jeg
havde lyst til. Alligevel er det da lykkedes for at få tre børn, amme dem og
blive gift på tre år *S*.

MVH Mette

Fra : Gitte

Dato : 06-05-04 16:58

Hej Mette

> [...]
>havde lyst til. Alligevel er det da lykkedes for at få tre børn, amme dem og

Det må jeg nok sige, det må have krævet noget planlægning
Men jeg forstår dig fuldstændig, når det gælder bryllup, der har man
lov til at være lidt "egoistisk"...

MVH
Gitte
- Der "kun" har klaret et barn og to bryllupper (med samme mand...)på
to år.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 06-05-04 17:48

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det må jeg nok sige, det må have krævet noget planlægning
> Men jeg forstår dig fuldstændig, når det gælder bryllup, der har man

Hej Gitte

Retfærdigvis skal det siges, at jeg har "snydt" (eller effektiviseret, om
man vil *G*) og fik tvillinger anden gang.

MVH Mette

Fra : Gitte

Dato : 06-05-04 17:58

Hej igen

>Retfærdigvis skal det siges, at jeg har "snydt" (eller effektiviseret, om
>man vil *G*) og fik tvillinger anden gang.

Så forstår jeg det lidt bedre, når der sådan er snyd med i spillet
Ellers kunne du jo heller ikke mere end lige have født, før du skulle
være gravid igen igen..... Men ok, jeg kender da også et søskendepar,
hvor der kun er 10 måneder imellem + jeg har en bekendt, der har 2
børn med samme aldersforskel, så det kan da lade sig gøre....

MVH
Gitte

Fra : Nette

Dato : 07-05-04 05:34

"Mette Svangren Guttesen" skrev i en meddelelse
> [...]
super
> til udskidt æblegrød, man vil befinde sig.

Og tillykke til dig, for det mest rigtige og fyldestgørende svar!!
Det er nemlig umuligt at forudsige, selv efter tre graviditeter, hvordan ens
krop og psyko vil arte sig igennem den fjerde graviditet. Det kan sagtens
være forskelligt hver gang, og specielt er det forskelligt fra person til
person.

Det eneste jeg lige vil tilføje er, at det slet ikke er sikkert, at man er
gravid efter ubeskyttet sex i nogle måneder, så....

Nette

Fra : Ralph

Dato : 06-05-04 17:15

> [...]
> Hvis vi har sex uden beskuttelse nu, og jeg har ægløsning nu, hvordan har
> jeg det så i slutningen af juli, start august?

Som nogen allerede har nævnt, men i en bisætning, så vil jeg lige
understrege at man ikke - nødvendigvis - bliver gravid første gang man har
sex under ægløsning.

En lille historie, læs til ende, den ender lykkeligt:

Efter at have boet sammen med min daværende kæreste= nuværende kone et
stykke tid, besluttede vi os for at få børn. Vi smed hendes p-piller over
bord fra en Oslo-færge, og begyndte at regne hvornår hun nu skulle føde, MEN
der gik over eet år, med lægebesøg, temperaturkurver, sædprøver, og en
frygtelig masse sex før min kæreste endelig blev gravid, men så gik det
stærkt, 18 måneder efter kom nr. 2, 22 måneder efter kom nummer 3, og SÅ
blev jeg steriliseret, 3 perfekte børn, nr. 2 er lige blevet konfirmeret.

--
venligst
Ralph

Fra : Melanie

Dato : 06-05-04 18:36

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Som nogen allerede har nævnt, men i en bisætning, så vil jeg lige
> understrege at man ikke - nødvendigvis - bliver gravid første gang man har
> [...]

Hej igen ng

Tak for alle de gode svar, nu er jeg lidt mere rolig, men...

Jeg er lidt "rød i hovedet" over at skrive dette men, her goes...

Jeg har altid sørget for at der blev brugt kondom når jeg var med min
partner. Derfor syntes min forlovede og jeg at det ville være dejligt at
prøve uden gummi nu. Vi er derfor startet på at have sex uden gummi og han
trækker sig så ud inden han kommer. Derved er chancen der, men ikke så stor.
Vi vil gerne have børn, når det nu engang sker, men er ok på det bliver nu,
og er ok at det bliver om et år eller... Vi ser hvad der sker, men vil ikke
lade ham komme i mig, før efter bryllup!

*Fnis, fnis*

Mvh Melanie

Fra : TriDane

Dato : 06-05-04 22:09

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in

> [...]
> føle mig lækker!
>
> Mvh Melanie
>
> (Jeg har ikke været gravid før, så mangler ret meget info...)

Da min kone og jeg var på bryllupsrejse sidste år var hun 3 ½ måned
henne og havde kun fået lidt topmave (hun er tynd så det var nyt ).
Til gengæld kan jeg oplyse at hendes bryster voksede helt gevaldigt
allerede efter 14 dages graviditet. Nå da, da. Så hvis din mand er
"brystbarn" kan det være det ovenikøbet er en stor fordel! (Husk at råbe
de er ømme når han får øje på dem og kommer buldrende som et næsehorn
ned af gangen .... )

mvh.
Kim

Fra : Melanie

Dato : 06-05-04 22:52

"TriDane" <nobody@nowhere.com> wrote in message

> [...]
> "brystbarn" kan det være det ovenikøbet er en stor fordel! (Husk at råbe
> de er ømme når han får øje på dem og kommer buldrende som et næsehorn

Hi hi, ha ha, tak for tippet. Jeg har en lille barm og glæder mig gevaldigt
til at den vokser.

Mvh Melanie

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-05-04 09:34

TriDane skrev bl.a.:
<klip>
> Så hvis din mand er "brystbarn" kan det være det
> ovenikøbet er en stor fordel!
<klip>

Vi er nogle der aldrig vokser fra dem *g*

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng