|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Nu koster en tønde over 37$. Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 13:01
 | 
 |  | Så er næste trin på olieprisen nået.
 
 I dag kom den op på 37,06$.
 
 Måske det ikke bliver til den store brændstofforbrugende sommerferie i år.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas M. Hansen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  06-05-04 13:17
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:409a2898$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Så er næste trin på olieprisen nået.
 >
 > I dag kom den op på 37,06$.
 >
 > Måske det ikke bliver til den store brændstofforbrugende sommerferie i år.
 >
 Århh, alle dem som nu holder sig under de 160 af angst for at miste noget -
 de sparer sgu nok så meget på de dyre dråber, at de ender op med et
 nettooverskud på brændstofskontoen   |  |  | 
  Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 13:22
 | 
 |  | 
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:409a2cba$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 > Århh, alle dem som nu holder sig under de 160 af angst for at miste
 noget -
 > de sparer sgu nok så meget på de dyre dråber, at de ender op med et
 > nettooverskud på brændstofskontoen   Huuhh ... det tror jeg ikke, når først standeren står på +10 gode danske
 dask for 1 liter benzin.
 Gad vide om olieprisen også får en indvirkning på alle andre varer..?..:)
 Nå, heldigvis er der lang tid til næste fyringssæson, her tænkes på
 boligopvarmning, den anden får måske ikke engang en pause...;)
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
  Ukendt (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-05-04 13:25
 | 
 |  |  |  |  | 
   Christian B. Andrese~ (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  06-05-04 13:29
 | 
 |  | 
 "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
 news:409a2e35$0$439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:409a2cba$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > > Århh, alle dem som nu holder sig under de 160 af angst for at miste
 > noget -
 > > de sparer sgu nok så meget på de dyre dråber, at de ender op med et
 > > nettooverskud på brændstofskontoen   >
 > *fløjter uskyldigt*
 >
 > http://www.norgaardsweb.dk/benzinregnskab/benz.php Hvordan kan det være at gennemsnittet bliver så meget bedre ?
 Er det en bedre halvdel der kører nu eller ?
 -- 
 mvh/rg. Christian
 If it isn't broken, don't "fix" it -- 
 you may simply break it instead!
            
             |  |  | 
    Christian B. Andrese~ (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  06-05-04 13:32
 | 
 |  | 
 "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
 news:409a2f89$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
 > news:409a2e35$0$439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > > news:409a2cba$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > >
 > > > Århh, alle dem som nu holder sig under de 160 af angst for at miste
 > > noget -
 > > > de sparer sgu nok så meget på de dyre dråber, at de ender op med et
 > > > nettooverskud på brændstofskontoen   > >
 > > *fløjter uskyldigt*
 > >
 > > http://www.norgaardsweb.dk/benzinregnskab/benz.php >
 > Hvordan kan det være at gennemsnittet bliver så meget bedre ?
 Det var ikke gennemsnittet, det var forbruget jeg mener    -- 
 mvh/rg. Christian
 If it isn't broken, don't "fix" it -- 
 you may simply break it instead!
            
             |  |  | 
     Ukendt (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-05-04 13:48
 | 
 |  | 
 
            "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
 news:409a302f$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > > > *fløjter uskyldigt*
 > > >
 > > > http://www.norgaardsweb.dk/benzinregnskab/benz.php > >
 > > Hvordan kan det være at gennemsnittet bliver så meget bedre ?
 >
 > Det var ikke gennemsnittet, det var forbruget jeg mener    Hehe... min bedre halvdel har ikke på noget tidspunkt siddet bag rattet i
 Vectraen - sådan er dét. :)
 Jeg havde en tur på 650km her i weekenden... Turen blev gennemført med
 mellem lovlig hastighed og ~5 km/t derover. Det har åbenbart en del at sige
 :) Alle overhalinger blev foretaget i 5. gear, normalvis gearer jeg ned
 selvom det ikke er nødvendigt - jeg ville se efter hvad den kunne gå. Og jeg
 må dælme sige at jeg er meget overrasket over at den gik over 12 km/l.
 Anden sidste tankfuld er også over 10 km/l - det er den første del af
 weekendturen, på denne tankfuld var jeg ude og trykke lidt til den før de
 nye regler trådte i kraft. Derfor den ikke er ret meget over 10 km/l ;)
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
      jan@stevns.net (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  06-05-04 20:16
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev :
 >Jeg havde en tur på 650km her i weekenden... Turen blev gennemført med
 >mellem lovlig hastighed og ~5 km/t derover. Det har åbenbart en del at sige
 Hehe -  så har du nu opdaget hvordan jeg får en Scorpio til at rende
 langt på literen ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
       Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 09:20
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 06 May 2004 21:16:04 +0200, jan@stevns.net wrote:
 >>Jeg havde en tur på 650km her i weekenden... Turen blev gennemført med
 >>mellem lovlig hastighed og ~5 km/t derover. Det har åbenbart en del at sige
 >Hehe -  så har du nu opdaget hvordan jeg får en Scorpio til at rende
 >langt på literen ;)
 "Blød-hat-stilen" -> min '91 Opel Omega 3.0i-24 kører ca. 11 km/l i
 øjeblikket...
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
        Thomas Strandtoft (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  08-05-04 11:27
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > "Blød-hat-stilen" -> min '91 Opel Omega 3.0i-24 kører ca. 11 km/l i
 > øjeblikket...
 Sålænge det er hatten der er blød og ikke det indenunder, så går
 det nok..    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
   Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 16:06
 | 
 |  | 
 "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:409a2e35$0$439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > *fløjter uskyldigt*
 
 Alt for springende.
 
 Min er meget mere stabil.
 
 12 liter per 100 km...;)
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
    Kim Jensen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Jensen
 | 
 Dato :  06-05-04 22:25
 | 
 |  | > > *fløjter uskyldigt*
 > Alt for springende.
 > Min er meget mere stabil.
 > 12 liter per 100 km...;)
 
 Min ligger stabilt på 3,7 liter pr. 100 km.
 
 
 --
 mvh
 Kim Jensen, Lupo 3L
 // NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //
 
 
 
 
 |  |  | 
     Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 22:30
 | 
 |  | 
 "Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> skrev i en meddelelse
 news:c7eafp$c9b$1@news.cybercity.dk...
 KLIP
 > Min ligger stabilt på 3,7 liter pr. 100 km.
 Jeg er stensikker på, jeg synes mit benzinforbrug er sjovere end dit..   Specielt når der ligger en legesyg 996 (320 Hk) på en tyskmotorvej og vil
 spille konge..   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
      Jan W Nielsen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-05-04 22:33
 | 
 |  | 
 
            > Specielt når der ligger en legesyg 996 (320 Hk) på en tyskmotorvej og vil
 > spille konge..   Er der en historie, som vi skal høre om..?
   -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
       Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 22:40
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:409aaf23$0$5972$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 > Er der en historie, som vi skal høre om..?
 
 Tjaee .. den er ikke specielt interessant.
 
 Men på min sidste tur til Holland, kom der en 996 i knald gul, der havde
 fået en af de spritny 4-truthornspotter monteret.
 
 Den larmede så meget, jeg måtte trække fra ham i mellemaccelrationerne.
 
 Han så nu sjov ud, da han hovedrystende så, der stod Volvo på potten.
 
 PS: Har prøvet med en 996 Turbo. Á står stille, når han accelererer. At en
 Saab 9,5 Aero skulle kunne nappe en turbo i mellemaccelrationerne, må skylde
 en lettere beruset journalist på dette hersen TopGear, for det kan den ikke.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
        Jan W Nielsen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-05-04 22:47
 | 
 |  | > Men på min sidste tur til Holland, kom der en 996 i knald gul, der havde
 > fået en af de spritny 4-truthornspotter monteret.
 > Den larmede så meget, jeg måtte trække fra ham i mellemaccelrationerne.
 
 > Han så nu sjov ud, da han hovedrystende så, der stod Volvo på potten.
 
 Ja, det må være irriterende for ejere af de sportsvogne, når "alm. biler"
 følger dem.
 
 > PS: Har prøvet med en 996 Turbo. Á står stille, når han accelererer. At en
 > Saab 9,5 Aero skulle kunne nappe en turbo i mellemaccelrationerne, må
 skylde
 > en lettere beruset journalist på dette hersen TopGear, for det kan den
 ikke.
 
 Det må være i meget gamle dage.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 22:50
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:409ab243$0$3710$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 > Det må være i meget gamle dage.
 
 Det sagde ham den store ellers storgrinende i sidste udsendelse.
 
 Han fræsede jo rundt i en 250Hk´s Aero på flyvepladsen.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
          Jan W Nielsen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-05-04 22:56
 | 
 |  | 
 
            > Han fræsede jo rundt i en 250Hk´s Aero på flyvepladsen.
 Måske i højeste gear fra 60 km/t.
 Spørgsmålet er, om den betragtning overhovedet er meningsfyldt.
   -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
        Torben E (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  07-05-04 08:43
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:409ab04e$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Saab 9,5 Aero skulle kunne nappe en turbo i mellemaccelrationerne, må
 skylde
 > en lettere beruset journalist på dette hersen TopGear, for det kan den
 ikke.
 >
 
 Det skulle ikke undre mig den kunne, hvis altså man kører
 50 i topgear, IMHO en noget underlig metode.
 
 Torben E
 
 
 
 
 
 |  |  | 
         Bjørn Jørvad (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  07-05-04 12:16
 | 
 |  | 
 "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:409b3e1b$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Det skulle ikke undre mig den kunne, hvis altså man kører
 > 50 i topgear, IMHO en noget underlig metode.
 
 Hmmmm .... jeg tror det ikke. De er begge turboladede og har moment
 derefter.
 
 Vægten er vist ikke den store forskel.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
          Torben E (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  07-05-04 19:00
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:409b6fad$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hmmmm .... jeg tror det ikke. De er begge turboladede og har moment
 > derefter.
 >
 > Vægten er vist ikke den store forskel.
 >
 
 Men hvis det er en mellem acc. som i 160-220, i topgear, vinder
 porsche´en ret sikker, (tror jeg)
 
 Torben E
 
 
 
 
 |  |  | 
           Bjørn Jørvad (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  07-05-04 19:48
 | 
 |  | 
 "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:409bce9d$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 > Men hvis det er en mellem acc. som i 160-220, i topgear, vinder
 > porsche´en ret sikker, (tror jeg)
 Der er intet andet at gøre ved det...
 Vi må låne en af hver og efterprøve vores tro...  )
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
            Torben E (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  07-05-04 21:23
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:409bd99e$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Der er intet andet at gøre ved det...
 >
 > Vi må låne en af hver og efterprøve vores tro...  )
 >
 Helle for Porschen     Torben E
            
             |  |  | 
             Bjørn Jørvad (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  07-05-04 21:36
 | 
 |  | 
 "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:409bf033$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 > Helle for Porschen     Fint med mig.
 Jeg har aldrig prøvet eller kørt en Saab 9.5 Aero...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
              Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 09:29
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 7 May 2004 22:35:47 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >> Helle for Porschen     >Fint med mig.
 Kan I ikke huske markedsføringen af Saab turbo: "Hurtigere end en
 Ferrari Testarosso i mellemaccelerationerne". Problemet var blot dét,
 at det var "TDI-øvelsen" - altså: Du må ikke nedgeare. 
 Hva' ka' man brug' det te' -> INTET.
 >Jeg har aldrig prøvet eller kørt en Saab 9.5 Aero...   Det har jeg !
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
               Jan W Nielsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  08-05-04 09:54
 | 
 |  | > Kan I ikke huske markedsføringen af Saab turbo: "Hurtigere end en
 > Ferrari Testarosso i mellemaccelerationerne". Problemet var blot dét,
 > at det var "TDI-øvelsen" - altså: Du må ikke nedgeare.
 > Hva' ka' man brug' det te' -> INTET.
 
 Det synes jeg nu godt, man kan.
 
 Det er udtryk for en kombination af komfort og ydelse, som mange
 efterspørger.
 
 Man skal jo bare vide, hvor en sammenligning er interessant - og hvor den er
 ubrugelig.
 
 Fordi man som TDi-kører kan lave mange pæne forskydninger på motorvejen,
 skal man ikke bilde sig selv ind, man er motorvejens konge.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
                Bjørn Jørvad (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  08-05-04 10:38
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:409ca01a$0$28866$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 > Fordi man som TDi-kører kan lave mange pæne forskydninger på motorvejen,
 > skal man ikke bilde sig selv ind, man er motorvejens konge.
 
 Det morsomme er blot at de fleste solgte af disse superbiler er med
 TipTronic eller lignende.
 
 Jeg kender ingen, der låser en sådan fast i højgear.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
                Thomas Strandtoft (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  08-05-04 11:38
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 > Fordi man som TDi-kører kan lave mange pæne forskydninger på motorvejen,
 > skal man ikke bilde sig selv ind, man er motorvejens konge.
 ...og så var der den om den ordblinde løve, der var nedtrykt fordi
 den havde hørt at den var dyrenes kogle! 
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
               Bjørn Jørvad (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  08-05-04 10:37
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:hd6p90hb0vtrovuoil7jh5tj2v7rpltr28@4ax.com...
 KLIP
 > Det har jeg !
 Så mangler du blot at styre en turbo (og resten af det nye program)..   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
                Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 10:39
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 8 May 2004 11:36:48 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 Jan W:
 >> Kan I ikke huske markedsføringen af Saab turbo: "Hurtigere end en
 >> Ferrari Testarosso i mellemaccelerationerne". Problemet var blot dét,
 >> at det var "TDI-øvelsen" - altså: Du må ikke nedgeare.
 >> Hva' ka' man brug' det te' -> INTET.
 >Det synes jeg nu godt, man kan.
 >Det er udtryk for en kombination af komfort og ydelse, som mange
 >efterspørger. Man skal jo bare vide, hvor en sammenligning er interessant 
 >og hvor den er ubrugelig.
 Derfor skriver jeg, at man ikke kan bruge sammenligningen Saab/Ferrari
 til noget
 >Fordi man som TDi-kører kan lave mange pæne forskydninger på motorvejen,
 >skal man ikke bilde sig selv ind, man er motorvejens konge.
 Tror de alligevel...
 >> Det har jeg !
 >Så mangler du blot at styre en turbo (og resten af det nye program)
 Keine interesse - Henrik B tilbød, men jeg sagde pænt nej tak. 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
                 Bjørn Jørvad (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  08-05-04 10:44
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:rhap90dffp62s35qc1ehsq5rttisl0j9ms@4ax.com...
 KLIP
 > Derfor skriver jeg, at man ikke kan bruge sammenligningen Saab/Ferrari
 > til noget
 Jep.
 > Tror de alligevel...
 Jep.
 > Keine interesse - Henrik B tilbød, men jeg sagde pænt nej tak.
 Jeg tænkte nu mere på Porsche.
 Jeg har da også siddet ved siden af i en Saab...   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
                  Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 10:44
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 8 May 2004 11:43:39 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >Jeg har da også siddet ved siden af i en Saab...   Jeg fattede heller ikke helt "budskabet"    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
               Thomas Strandtoft (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  08-05-04 11:34
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Kan I ikke huske markedsføringen af Saab turbo: "Hurtigere end en
 > Ferrari Testarosso i mellemaccelerationerne". Problemet var blot dét,
 > at det var "TDI-øvelsen" - altså: Du må ikke nedgeare.
 Rygterne siger at en Alfa 8C Monza fra 1930'erne (sådan en her
 <http://www.vedstaarup.dk/bil/bil4.html>)  også skulle være
 hurtigere end en Testarossa i mellemaccelerationer, personligt har
 jeg nu en smule svært ved at tro på det.. Måske konklussionen i
 stedet skal være at en Testarossa i virkeligheden er dårlig i
 mellemaccelerationer??    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                Bjørn Jørvad (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  08-05-04 11:43
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:409CB7B2.D25BA21@carftp.com...
 KLIP
 > Måske konklussionen i
 > stedet skal være at en Testarossa i virkeligheden er dårlig i
 > mellemaccelerationer??    Marketings veje er uransagelige og viser blot hvorledes man kan gøre et
 produkt bedre end det virkelig er.....   .... og de rullede sgú...   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
                 Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 12:47
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 8 May 2004 12:43:24 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >... og de rullede sgú...   Dirch Passer ?     /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
                  Bjørn Jørvad (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  08-05-04 12:51
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:25ip905i7gh640jb8peiduun67edi6mnev@4ax.com...
 KLIP
 > Dirch Passer ?     Rul små bølger, ruulll ....... og de gjorde det sgú...  )
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
                   Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 12:53
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 8 May 2004 13:50:34 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >> Dirch Passer ?     >Rul små bølger, ruulll ....... og de gjorde det sgú...  )
 Ha, ha - jep    I guder mand - jeg kunne alle hans monologer udenad. Dengang.
 Mudderkliren, Kulmulen osv....
www.dirch-passer.dk/discografi%20indhold.asp /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
                 Thomas Strandtoft (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  08-05-04 14:18
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn Jørvad" wrote:
 > Marketings veje er uransagelige og viser blot hvorledes man kan gøre et
 > produkt bedre end det virkelig er.....   Jeg tvivler på at det for Monza'ens tilfælde er et spørgsmål om
 marketing, der er kun lavet en lille håndfuld biler og det er
 *intet* problem at få dem solgt, der er masser af mennesker der
 blot venter på at en af dem udbydes til salg.. 
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
          Henrik B. (10-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  10-05-04 20:01
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
 news:409b6fad$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hmmmm .... jeg tror det ikke. De er begge turboladede og har moment
 > derefter.
 
 Mon ikke det beror på, at Porschen har en stor Mortherf******* lader, der
 skal godt op i rpm, inden den giver noget spark?
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
           Bjørn Jørvad (14-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  14-05-04 18:27
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:409fd15f$0$211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Mon ikke det beror på, at Porschen har en stor Mortherf******* lader, der
 > skal godt op i rpm, inden den giver noget spark?
 
 Á tror stadig ikke Aero´en kan være med.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
      Kim Jensen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Jensen
 | 
 Dato :  06-05-04 23:41
 | 
 |  | 
 
            > > Min ligger stabilt på 3,7 liter pr. 100 km.
 > Jeg er stensikker på, jeg synes mit benzinforbrug er sjovere end dit..   Jeg bruger jo slet ikke benzin!    > Specielt når der ligger en legesyg 996 (320 Hk) på en tyskmotorvej og vil
 > spille konge..   Ja, det har jeg så aldrig forstået. Altså, hvordan leg, motorvej og høj fart
 hænger sammen. Er antallet af Hk omvendt proportionalt med din potens,
 eller?
 -- 
 mvh
 Kim Jensen
 // NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //
            
             |  |  | 
       Kim Jensen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Jensen
 | 
 Dato :  06-05-04 23:46
 | 
 |  | 
 
            > > Specielt når der ligger en legesyg 996 (320 Hk) på en tyskmotorvej og
 vil
 > > spille konge..   > Ja, det har jeg så aldrig forstået. Altså, hvordan leg, motorvej og høj
 fart
 > hænger sammen. Er antallet af Hk omvendt proportionalt med din potens,
 > eller?
 Jeg må nok lige skynde mig at forklare mig selv; "din potens" var som sådan
 ikke møntet personligt på dig, men mere generelt på folk, der mener, at det
 er OK at "lege" i trafikken blandt andre trafikanter. Om du er én af disse,
 må du selvfølgelig selv svare for.
 -- 
 mvh
 Kim Jensen
 // NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //
            
             |  |  | 
       Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 23:54
 | 
 |  | 
 "Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> skrev i en meddelelse
 news:c7eeu7$kmd$1@news.cybercity.dk...
 KLIP
 > Jeg bruger jo slet ikke benzin!     )
 > Ja, det har jeg så aldrig forstået. Altså, hvordan leg, motorvej og høj
 fart
 > hænger sammen. Er antallet af Hk omvendt proportionalt med din potens,
 > eller?
 Nogen finder stor fornøjelse i at spille eks. fodbold. Det kan jeg ikke se
 er interessant at 22 mennesker render rundt efter et græskar mens 3
 sortklædte gutter står og vifter med flag og fløjter som gale.
 Vi har ikke samme interesse alle og leg med biler synes jeg nu en gang er
 sjovt.
 At samle på og studere frimærker ville heller ikke være noget for mig, trods
 det faktum at samlere så sandelig også sammenligner deres "potens"..   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
        Kim Jensen (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Jensen
 | 
 Dato :  07-05-04 11:49
 | 
 |  | > Nogen finder stor fornøjelse i at spille eks. fodbold. Det kan jeg ikke se
 > er interessant at 22 mennesker render rundt efter et græskar mens 3
 > sortklædte gutter står og vifter med flag og fløjter som gale.
 
 Ditto.
 
 > Vi har ikke samme interesse alle og leg med biler synes jeg nu en gang er
 > sjovt.
 
 Det var nu heller ikke det jeg henførte til. Det var mere dét med at lege på
 motorvejen, hvor der også færdes andre trafikanter, der måske ikke lige er
 indstillet på at lege.
 
 
 --
 mvh
 Kim Jensen
 // NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //
 
 
 
 
 |  |  | 
         Bjørn Jørvad (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  07-05-04 12:17
 | 
 |  | 
 "Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> skrev i en meddelelse
 news:c7fpie$2dg2$1@news.cybercity.dk...
 KLIP
 > Det var nu heller ikke det jeg henførte til. Det var mere dét med at lege
 på
 > motorvejen, hvor der også færdes andre trafikanter, der måske ikke lige er
 > indstillet på at lege.
 Nu leger jeg ikke som i Need for Speed, men udelukkende hvor der er plads
 til det...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
  Thomas Rasmussen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen
 | 
 Dato :  06-05-04 13:24
 | 
 |  | "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> writes:
 
 > Huuhh ... det tror jeg ikke, når først standeren står på +10 gode danske
 > dask for 1 liter benzin.
 
 Hehe... jeg vil sige at Shells markedsføring/oplysning også fik et
 chok i mig.
 
 Kørte forbi Shell på Randersvej i Århus, der var stort skilt under
 deres priser, hvor der stod "Se prisen!" med en pil op på pris-skiltet
 der stod dælme 9.02 for en liter 95 blyfri :-/
 
 /Thomas
 
 
 |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  06-05-04 15:59
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
 > I dag kom den op på 37,06$.
 >
 Lad roen falde over dig, inden en uge har OPEC sat prisen ned. De kan ikke
 lide, at vi beg. at tænke i "alternative baner"   ).
            
             |  |  | 
  Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 16:08
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:409a528b$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 > Lad roen falde over dig, inden en uge har OPEC sat prisen ned. De kan ikke
 > lide, at vi beg. at tænke i "alternative baner"   ).
 Jeg er allerede blevet meget roligere.
 Nu ligger den på 36,98$ per tønde..;)
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
  alexbo (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  06-05-04 20:28
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad"  skrev i
 
 > I dag kom den op på 37,06$.
 
 Det var den også for 30 år siden.
 Set med nutidens prisindex er det billigt.
 
 Midt i halvfjerserne fik man 3 l. bensin for en mekanikertimeløn, nu får man
 20 l.
 Bensin er ganske enkelt blevet billigere og billigere gennem de sidste mange
 år.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 21:09
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:c7e3v0$246$1@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Midt i halvfjerserne fik man 3 l. bensin for en mekanikertimeløn, nu får
 man
 > 20 l.
 > Bensin er ganske enkelt blevet billigere og billigere gennem de sidste
 mange
 > år.
 
 Det er den helt sikkert.
 
 Ikke desto mindre gør den et stort indhug i pengekasserne.
 
 Hvad kan det skyldes..?
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
   Tom (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  06-05-04 21:23
 | 
 |  | 
 > > Midt i halvfjerserne fik man 3 l. bensin for en mekanikertimeløn, nu får
 > man
 > > 20 l.
 > > Bensin er ganske enkelt blevet billigere og billigere gennem de sidste
 > mange
 > > år.
 >
 > Det er den helt sikkert.
 >
 > Ikke desto mindre gør den et stort indhug i pengekasserne.
 >
 > Hvad kan det skyldes..?
 At ikke alle er gået over til diesel    --
 Tom
            
             |  |  | 
    Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 21:49
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:409a9ebe$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 > At ikke alle er gået over til diesel    Jeg mener uhyre mange vognmænd benytter det.
 De klager ellers en del..   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
     Tom (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  06-05-04 21:51
 | 
 |  | 
 > > At ikke alle er gået over til diesel    >
 > Jeg mener uhyre mange vognmænd benytter det.
 >
 > De klager ellers en del..   så må de tage cyklen    --
 Tom
            
             |  |  | 
   alexbo (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  06-05-04 21:30
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad"  skrev
 
 > Ikke desto mindre gør den et stort indhug i pengekasserne.
 
 Ikke så meget at det gør noget,
 
 I denne Ng er antallet af indlæg, der efterspørger gode råd til at forbedre
 bensinøkonomien meget få,  i forhold til efterspørgslen efter gode råd om
 flere heste, brede dæk, eller andet tingeltangel der forringer den.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Tom (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  06-05-04 21:45
 | 
 |  | 
 > > Ikke desto mindre gør den et stort indhug i pengekasserne.
 >
 > Ikke så meget at det gør noget,
 >
 > I denne Ng er antallet af indlæg, der efterspørger gode råd til at
 forbedre
 > bensinøkonomien meget få,  i forhold til efterspørgslen efter gode råd om
 > flere heste, brede dæk, eller andet tingeltangel der forringer den.
 ja det kan undre en ret meget når der findes flere veldokumenterede fuel
 saver hvor der endda er udtaget patent på:
http://www.fut.es/~sje/mag_fuel.htm  ))
 --
 Tom
            
             |  |  | 
     alexbo (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  06-05-04 21:50
 | 
 |  | 
 "Tom"  skrev
 > http://www.fut.es/~sje/mag_fuel.htm Når man ser hvor mange der har sådan en dims på vandrørene, så er det ikke
 mærkeligt at fabrikanten regner med at de nok også gerne vil have en på
 bilen.
 mvh
 Alex Christensen
            
             |  |  | 
     Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 21:57
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:409aa3d8$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 > ja det kan undre en ret meget når der findes flere veldokumenterede fuel
 > saver hvor der endda er udtaget patent på:
 > http://www.fut.es/~sje/mag_fuel.htm Nu kan vi ikke alle synes en Lupo eller en Smart er et fornøjeligt køretøj.
 Vi er desværre et par stykker eller 3 som faktisk kan lide at køre i bil.
 I wonder why...  )
 PS: At sy strapudemaj har aldrig rigtig været mig.
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
      Ukendt (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-05-04 22:01
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:409aa635$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>
 > PS: At sy strapudemaj har aldrig rigtig været mig.
 Jeg tror det vil klæde dig og have en positiv effekt på økonomien.    Blot en skam, at HHF er lukket (håndarbejdets fremme)
 -- 
 Møller
            
             |  |  | 
       Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 22:08
 | 
 |  | 
 "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
 news:409aa7e7$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 > Jeg tror det vil klæde dig og have en positiv effekt på økonomien.    Ka´ han gå ud og vaske sin mund ...  )
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
        Tom (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  06-05-04 22:14
 | 
 |  | 
 > > Jeg tror det vil klæde dig og have en positiv effekt på økonomien.    >
 > Ka´ han gå ud og vaske sin mund ...  )
 med en toiletbørste    --
 Tom
            
             |  |  | 
        Andreas M. Hansen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  06-05-04 22:14
 | 
 |  | 
 
            > > Jeg tror det vil klæde dig og have en positiv effekt på økonomien.    >
 > Ka´ han gå ud og vaske sin mund ...  )
 >
 Ja jeg tror sgu også at en gang strapudemaj ville have en gavnlig
 indflydelse på blodtrykket når den farlige cruisecontrol er aktiveret   mvh
 Andreas M. Hansen
            
             |  |  | 
         Ukendt (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-05-04 22:28
 | 
 |  | 
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
 news:2fvo5gF2t8r6U1@uni-berlin.de...
 > > > Jeg tror det vil klæde dig og have en positiv effekt på økonomien.    > >
 > > Ka´ han gå ud og vaske sin mund ...  )
 > >
 >
 > Ja jeg tror sgu også at en gang strapudemaj ville have en gavnlig
 > indflydelse på blodtrykket når den farlige cruisecontrol er aktiveret   >
 Jeps. så kan biturboen slås fra.
 Måske han så hengiver sig til biavl, altså sådan som en bibeskæftigelse.
 Men der er måske for stor fare for bistik, overfladen taget i betragtning
   Nu nå jeg vis skynde mig i seng inden hr. Bjørn kommer efter mig, han har jo
 før udtalt sig om min fysiognomi    det var vist tæt på en 2 CV    -- 
 Møller
            
             |  |  | 
          Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 22:33
 | 
 |  | 
 "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
 news:409aae2a$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 > > > > Jeg tror det vil klæde dig og have en positiv effekt på økonomien.
   > > >
 > > > Ka´ han gå ud og vaske sin mund ...  )
 > > >
 > >
 > > Ja jeg tror sgu også at en gang strapudemaj ville have en gavnlig
 > > indflydelse på blodtrykket når den farlige cruisecontrol er aktiveret   > >
 > Jeps. så kan biturboen slås fra.
 >
 > Måske han så hengiver sig til biavl, altså sådan som en bibeskæftigelse.
 > Men der er måske for stor fare for bistik, overfladen taget i betragtning
 >    >
 > Nu nå jeg vis skynde mig i seng inden hr. Bjørn kommer efter mig, han har
 jo
 > før udtalt sig om min fysiognomi    det var vist tæt på en 2 CV    Det tror jeg også er en god ide.
 Det summer da vist lige lidt vel rigeligt for dine ører Mølle...   --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
           Ukendt (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-05-04 22:35
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
 news:409aaeca$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
 > news:409aae2a$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 > Det tror jeg også er en god ide.
 >
 > Det summer da vist lige lidt vel rigeligt for dine ører Mølle...   Nu du sir' det: Ja.
 Men det får vi nok styr på efter den næste MR-skanning    God nat de herrer.
 Vi ses, eller skrives ved, eller hvad det nu hedder.
 -- 
 Møller
            
             |  |  | 
            Bjørn Jørvad (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  06-05-04 22:41
 | 
 |  | 
 "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
 news:409aafd8$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > God nat de herrer.
 
 God nat Mølle.
 
 > Vi ses, eller skrives ved, eller hvad det nu hedder.
 
 Det kan du lige bide spids på.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |