> Udsendelsen betvivlede ikke projektets fortræffelighed. En række
> dårlige, faglige resultater giver ellers rigelig anledning hertil.
> F.eks. havde Hellerup Skole sidste år et karaktergennemsnit, der lå
> væsentligt under landsgennemsnittet i alle fag.
Blot en kommentar, da jeg er lærer på omtalte skole:
Flot, at man sådan hiver tingene ud af en sammenhæng, og bruger det til en
konklusion.
For det første var der tale om en enkelt klasse, hvor eleverne kun har været
på skolen i et år (den er jo ny)
For det andet blev gennemsnittet fra den klasse faktisk hævet - fra de
startede på skolen efter ottende, til afgangsprøven i niende. Kun i et
enkelt fag (tror det var tysk) gik det den forkerte vej.
For det tredie kender jeg eleverne (underviste dem dog kun i få tilfælde) -
og her er altså tale om mere eller mindre brådne kar, som var blevet sendt
fra de andre skoler i kommunen til Hellerup Skole fordi at forældrene - af
den ene eller anden grund - skønnede at deres børn havde behov for at prøve
noget nyt.
Nu er det jo ikke nogen hemmelighed at Michael Pihl længe har kørt et
korstog mod alternative undervisningsformer. Det er heller ikke nogen
hemmelig, at han stadig ikke kan finde ud af at sætte sig ind i tingene, og
på bedste Politiken-facon iværksætter den ene smædekampagne efter den anden,
uden at have styr på sin argumentation.
Ikke fordi at jeg er specielt begejstret for Thørnæs, men hendes svar til
ham for et par måneder siden, synes jeg var lige i øjet:
http://presse.uvm.dk/nt/indlaeg/2004/berl060304.htm?menuid=600510
Zeki
Lærer, IT-ansvarlig
www.hellerupskole.dk