Problem ...
Fra : Allan Pedersen

Dato : 02-05-01 09:06

Hejsa..
Har lige byttet min gamle trofaste Athlon 700 ud med en Athlon 1.333.. men..
den gamle kører meget stærkere..
Min nye PC, er Athlon 1.333 Ghz. MSI K7T Turbo-raid hovedkort. Voodoo 5, Sb
Live. 256MB PC133ram. 52x cd. IBM Deskstart 45Gb ATA100 harddisk.
og den gamle er en Gigabyte bundkort, Atlon 700 cpu, og 128 MB PC100 ram.
Matrox Millenium, og et Sb128.
Begge kører Windows ME.
Bare at starte den nye tager ca. 45 sek, hvor den gamle gør det på ca. 20
sek. Har prøvet at udpakke et program
fra CD, og der er den gamle igen den hurtigste, selvom den kun er med en 12x
cd..
Hvad kan der være galt ??? Kan det mon være noget med den raid controller ??
eller hvad..
Nogle ideer ???

Allan

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 01-05-01 09:27

Hej

Hvilke diske er det helt præcist, der sidder i de to maskiner? En sløv 5400
rpm disk kan sagtens være problemet = det er ligegyldigt hvor hurtig
processoren kan arbejde, hvis den mangler data fra disken..... I denne
forbindelse er det fuldstændigt ligegyldigt om det er ata66 eller ata100, da
de hurtigste diske kun lige kan bryde 40k-grænsen under optimale
omstændigheder....

Har Du i øvrigt husket at slå DMA til under enhedsindstillingerne..?

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : Stefan Øllegaard

Dato : 08-05-01 09:45

"Peter Brandt Jørgensen" <pbrj@tdk.dk> wrote in message
> [...]
da
> de hurtigste diske kun lige kan bryde 40k-grænsen under optimale

Det er da ikke helt ligegyldigt. Hvis han vil stripe 2-3 diske, så skal man
da vælge de hurtige.

Venligst Stefan

Fra : Lasse

Dato : 01-05-01 11:34